Brainscan (1994)
-
|==========>
Source: https://www.imdb.com/title/tt0109327/
<==========| -
|==========>
Count: 2
First: 2004-12-09
Last: 2018-09-02
Rating: 3Comment:
Inte så bra som jag kommer ihåg den. Skönt med lite djungelmusik.
<==========|
Senaste inläggen från UEX
Nyheter
Boltgun II utannonserat - mer blod och fler demoner2025-05-23 13:28 Gårdagens Skulls-tillställning gav oss många nya Grim Dark-spel att se fram emot, och en av de fräsigaste av dessa var så klart uppföljaren till Boltgund. Vilket ser ut att bli precis lika brutalt som den retrodoftande-pixeldräparen från häromåret. Självfallet är också Caedo tillbaka, redo att krossa kättare under sina stövlar. |
Rykte: Den bärbara Xboxen är byggd kring en strömsnål AMD APU2025-05-23 13:02 Det har tidigare spekulerats flitigt om att Microsofts kommande bärbara Xbox-enhet skulle baseras på ARM-arkitektur. Dessa rykten gällde dock inte samarbetet med Asus (som vi tidigare rapporterat om) och som förväntas lanseras senare i år, utan snarare en framtida och mer egenutvecklad modell. |
Tidernas bästa Assassin's Creed är Black Flag2025-05-23 13:00 FZ-folket har talat: Assassin's Creed är en serie med toppar, utan djupa dalar. |
Molyneux förklarar varför Milo & Kate aldrig blev av2025-05-23 12:50 Kommer ni ihåg det där Kinect-spelet Molyneux visade upp på E3 2009? I Project Milo, som det kallades då och sedermera döptes om till {Milo & Kate}, skulle man skapa en relation med ett litet barn på skärmen. Molyneux är ju ökänd för att lova guld och gröna skogar och även detta projektet gick (tyvärr) det mycket tråkiga ödet att läggas ned. "That's the first thing. It doesn't appeal to me, I want to sit back, I want to smoke what I smoke, and I want to drink what I want to drink, and I don't want to prance around like a twat." Det första negativa beskedet han fick från Microsoft var att de nedgraderat hårdvaran i Kinect till skillnad från den han fick se första gången. "Unfortunately, as we were developing Milo, so the Kinect device was being developed and they realised that the device that Alex Kipman first showed off would cost $5,000 for consumers to buy. So they cost-reduced that device down to such a point, where the field-of-view...I think it was a minuscule field-of-view. In other words, it could only just see what's straight in front of you." Dödsstöten, enligt Peter, blev när Microsoft pushade Kinect som en partyrelaterad hårdvara, istället för ett TV-spelstillbehör - något som Molyneux absolut inte var ett fan av. "The death blow of Milo, which still breaks my heart to this day, was that it was decided that Kinect shouldn't be a gaming device, it should be a party device. You should play a sports game with it, or dancing games with it. So, it just didn't fit into the Microsoft portfolio, and unfortunately the project was cancelled." Slutligen pratade han om att ingen fick se slutresultatet av spelet eftersom det lades ned innan det hann bli färdigt. Men han beskriver det som "a magical thing". "What was so magical about it? It wasn't about heroes and aliens coming down, there wasn't this 'end of the world' narrative scenario. It was just experiencing what it's like to hang out with someone that loves you." <bild>{Fable}-pappan Molyneux är en speciell karl, men vi gillar honom.</bild> |
Här är 12 saker som Nintendo nyss avslöjat om Mario Kart World2025-05-23 12:35 Inför släppet av {Mario Kart World} till Switch 2, där båda lanseras om bara två veckor, har Nintendo kört en ny omgång av Ask the Developer. I volym 18 av serien pratar utvecklarna Kosuke Yabuki, Kenta Sato, Masaaki Ishikawa, Shintaro Jikumaru och Atsuko Asahi om designbeslut, gameplay och insikter från utvecklingen av just Mario Kart World - och det bjuds på riktigt många godbitar. Här är tolv grejer vi får lära oss från intervjun:• 1. Balansera tillgänglighet och utmaning Banorna designades för att passa både nybörjare och proffs. Visuella landmärken, som svampformade berg, hjälper spelare att intuitivt hitta rätt väg, utan att världen känns för styrd. • 2. Dynamiska banor Miljöer, väder och dygnscykler skapar variation och inlevelse. Du kan köra genom öknar, snöberg och städer i samma race. • 3. Ny körstil Med nya mekaniker som Rail Ride (grinda), Wall Ride och Charge Jump får spelet mer fysisk körkänsla. Inspirationen kommer från extremsport, tänk snowboard och BMX. • 4. Från statister till stjärnor Bifigurer från Mushroom Kingdom har blivit spelbara, en idé som växte fram när teamet insåg att figurerna kunde tas direkt från banmiljöerna. • 5. Väder påverkar gameplay Regn och sandstormar är inte bara en tjusig grafisk detalj, de påverkar sikt och körförhållanden. Realism fick stå tillbaka för att prioritera spelglädje. • 6. Verkliga landmärken som inspiration Monument Valley och Route 66 nämns som exempel på hur den öppna spelvärlden skapats. Övergångar mellan miljöer ska kännas sömlösa. • 7. Din egen spellista Ett jukebox-system med över 200 låtar låter dig skräddarsy ljudbilden. Musiken skiftar dynamiskt beroende på plats, aktivitet och tid på dygnet. • 8. Repriser i ny tappning Efter succén i {Mario Kart 8 Deluxe} har reprisfunktionen uppgraderats med ultrarapid, snabbspolning och delningsmöjligheter. • 9. Fotoläge Fritt kameraläge gör det möjligt att ta snygga bilder, både under lopp och i Free Roam. Perfekt för att dela minnesvärda ögonblick. • 10. Förbättrade hjälpmedel Smart Steering har förfinats. Dessutom finns nu stöd för rörelsekontroll med Joy-Con 2-ratt, auto-trick och auto-blockering av föremål bakåt. • 11. Mer omfattande onlineläge Upp till 24 spelare online, nya lägen som Knockout Tour, och GameChat-appen som möjliggör röst- och videosamtal... allt detta är något helt nytt för Nintendo. • 12. Djävulen (eller Bowser) sitter i detaljerna Allt från skummande vågtoppar till P Switch-uppdrag i Free Roam visar Nintendos förkärlek för detaljer. Regionala dräkter, minispel och referenser till företagets historia kryddar helheten. Så hur låter detta då, tycker du? <video> |
Bruno Fernandes om sin framtid i Manchester United: "Om klubben tycker att det är dags att gå skilda vägar... det är vad det är"2025-05-23 12:05 Förra sommaren, efter att ha vunnit en FA Cup, fattade Manchester United beslutet att låsa klubbkaptenen Bruno Fernandes, vilket band den portugisiska mittfältaren till ett kontrakt som sträcker sig till slutet av säsongen 2026/27. Även om det verkade som om Fernandes och Red Devils skulle förbli två fåglar av en fjäder i minst två år till, finns det nu vissa tvivel om detta. |
Deliver At All Costs2025-05-23 11:02 En budbilsbaserad slapstick-fest där vägen är minst lika viktig som målet. |
Warhammer 40,000: Boltgun 2 har utannonserats2025-05-23 09:57 Boomer shooter och space marines var en rätt bra kombo. |
Ny teaser-trailer för Dark Messiah-liknande Alkahest2025-05-23 09:01 Och ett faktiskt gameplay-avtäckande är på väg. |
Fragzone-fredag om världens bästa rollspel!2025-05-23 08:00 Om rollspel som spelar roll. (Tack, vi hittar ut själva.) |