Organisera bättre och bli mer produktiv



  • Idag tänkte jag tipsa om något som har gjort att min produktion har blivit mycket bättre. Det finns små life hack som man kan göra för att bli mer effektiv. Har flera kompisar som jag tipsat om detta men inte orkat testa i första stund men kommit tillbaka månader efter och tackat mig för denna optimering.

    Det största problemet många har i dag som entreprenörer är att vi har för mycket att göra. Istället för att bara fixa det som ska göras så sitter man fast och missar massor. Google keep är en smidig app och webbtjänst för dina idéer, listor och anteckningar. Med andra ord en verklig utmanare till jätten Evernote. Äger du en smartphone eller surfplatta så har du en ny fin tjänst som kommer göra så att du får saker gjort.

    Keep är direkt kopplad till Google Drive, lagringstjänsten på internet, vilket gör att du kan nå dina anteckningar från både mobilen och vilken dator som helst med internetuppkoppling. Keep har många funktioner. Du kan göra röstinspelningar som förvandlas till text, bocka för avklarade saker, ta foton med appen som sedan kan snyggas till och beskäras. Bilder kan såklart mejlas och delas via Facebook, Picasa, Instagram, Twitter med flera tjänster.

    Sökfunktionen i Keep, kombinerat med möjligheten att färgkoda dina "keeps" gör allting lättare att hitta. Du kan dra och släppa på samma sätt som i Windows 8.

    Se till att testa detta omgående ifall du vill spara tid. Det tar en stund att vänja sig vid nya rutiner men detta är något som du inte har råd att missa.


Log in to reply
 

 073-731 76 64   [email protected]