Nytt och bra av IJustWantToBeCool
-
Jag har tänkt att jag ska fortsätta att skriva om IJustWantToBeCool i detta forum också. Om du vill se den gamla historiken så är det bara att gå in här FreeGame.
Störig spion
Detta är en sketch ur serien Störig som du kan hitta här.
Emil har äntligen lokaliserat den onde Dödåtgalaxens högkvarter och ska spionisera sig in! Men han räknade inte med den störiga spionen.Laddaren
Victor som planerat att gå och lägga sig, upptäcker att hans laddare inte fungerar. Åh varför skulle det hända just denna dag frågar sig Victor, hans horoskop hade ju sagt att han skulle uppleva en så kallad mästerliga sömn och han hade ju till och med borstat tänderna. Nåväl. Låt sketchen börja.
Berättarrösten
Victor och Joel ska äta en fantastiskt frukost! Det är den bästa utav dagar helt enkelt för vad kan gå fel.
Pissmannen
Joel ska gå på toa men ställs inför det största dilemmat i sitt liv pissa eller icke pissa det är frågan!
Glad Påsk
Lilla Victor Boy är återigen ute på äventyr! Denna gång ska han gå som påsk kärring!
Fråga
Vilken av dessa sketcher tyckte ni var bäst? Jag tycker iallafall att störig spion är den bästa av dessa.
-
Rätt kul det där med Laddaren eftersom jag känner igen mig Det värsta som finns är glappande kontakter
-
Här är några nya av IJustWantToBeCool
FACE SWAP
Victor har upptäckt den kända "Face Swap appen" och vill visa alla på kontoret! Men appen är nog mer magisk än teknisk!
Ludd i laddarn
Än en gång har Victor problem med att ladda sin mobil, men denna gång beror det på luddet, och kanske något annat som gömmer sig i hans uttag
Bästa
Jag tycker att den bästa av dessa är Face Swap för att den andra är lite för överdriven humor
-
Det jag kan tycka är att de flesta IJustWantToBeCool-klippen börjar rätt bra. Dock så spårar de alltid ut i slutet på varje film
-
Ja det tycker jag med men så är det väl med all humor eller?
Här är iallafall några nya av IJustWantToBeCool
Denna kan vara bra om du har glömt att göra läxan:
18 ursäkter till varför du inte gjort läxan
Hoppas att nästa är fördelar med att vara en katt
Fördelarna med att vara hund
Du har glömt att stänga gylfen
Öppen gylf
Vilken av dessa är bäst? Själv tycker jag nog mest om 18 ursäkter!
-
Tycker det finns mycket humor där ute som håller ett bra mått hela tiden. Dock så är det självklart svårt att göra många klipp där alla ska vara kul. Han har ju faktiskt rätt när det gäller att vara hund. Det är lite som att vara barn, man kommer undan med både det ena och andra
-
Här kommer lite IJustWantToBeCool efter all denna väntan
Världens värsta barn på jobbet
Joel ska se efter chefens barn, men det kommer nog sluta med att han får sparken
Wingardium Leviosa
Victor lär Emil wingardium leviosa men använd aldrig dina krafter mot mugglare!
Världens mognaste person
Emil och Victor dricker Kaffe som 2 stora och mogna vuxna!
Vilken var bäst av dessa då?
-
Som vanligt så spårar det ju alltid ur i dessa filmer men om jag ska välja den jag tyckte bäst om så är det: Världens mognaste person!
-
Är du en mogen person då
Här kommer deras nya men det värkar som de släpper klipp allt mer sällan...
Darth Vader och Rabarberlandet
Emil och Victor ska ha rabarberpajsfest men får oväntat besök av ingen mindre än Darth Vader och några gamla "vänner"
-
Fan, detta påminde mig om att jag måste se den senaste Star Wars filmen. Har inte riktigt blivit av bara
-
IJustWantToBeCool är ju riktigt slappa på loven ju hoppas bara att detta tempo inte varar för alltid!
7 SVENSKA TV PARODIER
Drege Ulander har tagit sig friheten att göra om våra mest älskade TV program, vi tar oss en titt!
Hoppas det är mer kvalitet nu bara
-
Halv råtta hos mig var helt klart bäst.
Är den verkligen halv?
Omoget bra
-
Tornado
Den stora Tornadon El Tornado är på väg mot Emil och Victors lilla by. Kommer de överleva? Kommer de dö? Kommer Victor få de 50kr som Emil faktiskt var skyldig honom? Vi får se!
POKEMON GO BEROENDE?!
Victor har börjat spela Pokémon Go, men frågan är om det har börjat gå för långt...
Vilken av dessa är bäst?
-
Pokémon Go är för övrig ett ballt spel. Jag spelade ganska mycket Turf förut som det är samma tanke bakom. Att man ska komma ut och röra på sig. Dock så verkar Pokémon Go mycket bättre ifall man gillar just Pokémon vilket jag inte har så mycket för. Antar att det kommer komma fler och fler spel av denna typ i framtiden. Ska bli spännande att se var folk hittar på!
-
Nu kommer mer pokemon
När man inte orkar resa sig
Emil ska ha en lugn kväll framför TV:n! Men han är rätt så lat
Störig Pokémon
Emil har gått inte lite för hårt i Pokemon GO:andes. Men kommer en extra störig Pikachu låta sig bli fångad?
Sjuk!
Victor är sjuk i dag... eller?
Utvecklingssamtal
Victor ska vänta på sitt utvecklingssamtal! Han vet att han har varit en snäll pojke detta läsår och kan inte tänka sig att läraren har något negativt att säga. Men ACK så fel han har!!!
Jobbigt vilken var bäst?
-
Måste nog ändå säga Utvecklingssamtal Viktor är fan bra i den rollen
-
yeeeeeeees, Nu har jag kommit upp i 700 visningar :clap_tone3:
Barnvakten
Lille Victorboi lär sig att vara barnvakt inte alltid är lika lätt som man kan tror specielt inte med The Evil baby! #victorbarnvaktiboi
Chokladkakan
Joel har bakat en chokladkaka som han nu ska äta. Men victor sitter bredvid och ser sneaky ut
Instagram På Stenåldern
Grottmännen Johnny och Didrik, utforskar stenålderns social medier.
Tre vänner
S02E02 av serien Tre Vänner. I detta avsnitt får vi äntligen reda på hur det gick för Emil på kockskolan.
Vad tycker ni om dessa har dem blivit bättre eller sämre?
-
Chokladkakan var roligast av dessa fyra avsnitt och Tre vänner var nästan svår att se
-
Ah håller faktiskt med där men som tur så har IJustWantToBeCool precis släppt ett nytt clipp och så tar jag med några från kanal 2.
Övernattningen
Några vänner har en mysig övernattning!
Här kommer en från kanal 2 som är lite mer överdriven!
Vedhuggar Victor
Vedhuggar Victor gillar att hugga ved.
-
Av dessa 2 så är det helt klart Övernattningen som vat bäst. En störande djävul som inte låter dig sova!
-
Nu kommer det lite fler från IJustWantToBeCool 2 som är lite äldre men först en ur 1:an
Chipspåsen
Om jag var han så skulle jag bara gå till Ica och köpa mer chips
10 Tips på hur du undviker en blind mördare
Joel måste med hjälp av 10 tips, ta sig förbi en blind mördare kommer han att lyckas?
Lärarens Sommarlov
Vi har återigen fått äran att redigera en av lärarens vlogg:ar. Följ med läraren under hans bästa semester någonsin!
Sanningen bakom Justin Biebers instagram
Victor går till botten med vart justin biebers instagram egentligen tagit vägen!
VÄRLDENS BÄSTA SOMMARPRAT
-
Det var en del klipp att se!
Ingen var speciellt bra denna gång förutom Sanningen bakom Justin Biebers instagram. Segast var Lärarens Sommarlov som var på tok för långt klipp
-
Här kommer 2 nya IJustWantToBeCool Enjoy!
Missförstånd
Joel har precis köpt sin dröm tv, och nu ska han och Victor ha en myskväll med Jurassic park 2 men komplikationer kan skapas.
Han som alltid ska ha rätt
Joel och Victor har ett argument om vilken Star Wars som släpptes först, men det hela eskalerar och snart står hela världens öde på spel.
Vilken av dessa är bäst?
-
Det var ett tag sedan man såg en tjock-TV. Härliga gamla saker det det
-
Här kommer 1 ny IJustWantToBeCool men WTF förtuggad mat fan va äkligt.
FÖRTUGGAD MAT
TT(Tard TV) är tillbaka med en ny REVOLUTIONERANDE produkt! Förtuggad mat. Med förtuggad mat så slipper du tugga maten och sparar på så sätt 100% tid! Köp nu! KÖP! KÖÖÖP NUUU!
Vad tycker ni om ni kunde köpa denna produkt, skulle ni göra det då?
-
Jag har sett väldigt lite film de senaste åren. Mycket för att jag har ledsnat att bläddra runt bland ointressanta filmer på streamingstjänsterna utan att hitta någon jag vill se för att till slut motvilligt välja en och ge upp efter en kvart eftersom jag är uttråkad. Serier ser jag också sällan, men när jag väl hittar en jag gillar så knarkar jag serien konstant. Nyligen plöjde jag igenom alla avsnitt av The Mentalist på bara några veckor, uppskattningsvis minst 100 timmar, vilket lämnade ett visst tomrum efter sig när jag var färdig. Bra serie!
finaldest.jpg
Jag fick då upp intresset för att se film igen. När jag var som mest intresserad av film använde jag mig av tjänsten Lovefilm (saknar dig) där man prenumererade på hyrfilm till en rimlig slant, DVD- och Bluray-film hem i brevlådan som man skickade tillbaka när man var färdig. På den tiden såg jag alltid, med endast ett par undantag (Kid Svensk var ett av dem), igenom hela filmen då jag hade valt dem med omsorg bland ett enormt utbud.
Det slog mig då nyligen att det går att få tag på ett jämbördigt utbud, rimligt pris och dessutom behålla filmer genom att köpa skivfilmer på Tradera. Nackdelen är att det tar några dagar innan filmen anländer, men genom att beställa ett par filmer om dagen säkerställer man ett stadigt inflöde av filmer man vill se.
I kväll insåg jag även hur mycket jag har saknat deras extramaterial, något som jag förr tog för givet. Filmer från 2010-talet har sällan, om ens något, utöver en möjligtvis (om man har tur) en trailer värt att nämna, men DVD-filmer från kring millenieskiftet är ofta fyllda med ambitiöst extramaterial. Jag såg i dagarna igenom Final Destination 1 & 2 på DVD, nostalgi med ungomdsskräckisar man växte upp med, och uppskattade verkligen allt bonusinnehåll.
Bland annat en minidokumentär där skaparna själva berättar hur skapandet gick till och de ändringarna som gjordes efter testvisningar och ett drygt tio minuter långt klipp där en läkare mäter kroppens och hjärnans reaktioner på testpersoner när de ser filmen. Dessutom minidokumentärer som inte har med filmerna i sig att göra, men väl filmens tema, några okända personer som berättar om sina nära döden-upplevelser. Inte jätteintressant och säkerligen inget som sålde fler DVD-skivor, men just därför uppskattar jag ambitionen och det jobb som lades ner för att ta fram allt bonusinnehåll. Inte att förglömma fick jag dessutom reda på att jag "ska" dö i september 2019 efter att ha svarat på några frågor med hjälp av fjärrkontrollen, otroligt intressant!
-
En tjänst för att söka filmer och serier
Via JustWatch kan du snabbt ta reda på var du kan se dina favoritfilmer och TV-serier i Sverige. Detta spara mycket tid genom att man slipper logga in på varje tjänst för att hitta just den film eller serie du söker.
Man kan Filtrera efter genre och släppår för att hitta den perfekta filmen att streama. Sök efter en specifik film eller TV-serie för att ta reda på var du kan se den. Tjänsten är gratis att använda.
Alternativ tjänst för att söka filmerAll film på ett ställe via Vodeville. Detta gör så du spar tid när du vill hitta filmer. På Vodeville söker du hos alla svenska filmtjänster samtidigt. De visar dig vem som visar filmen du vill se och till lägsta pris för både små och stora leverantörer.
Bästa informations källanOm jag vill veta mer om en film eller serie så rekommenderar att du använder IMDB som är både den största och bästa filmdatabasen.
Själv så gillar jag IMDB och JustWatch bäst.
-
Kan en tv-serie både vara asdålig och genial? Tydligen. I alla fall om serien heter Garth Marenghi's Darkplace (och är dålig med flit). Är en horrorkomedi-serie, vilket känns passande nu till Halloween. Vet inte om någon har sett den, men råkade trilla förbi den på youtube utan att hört talas om den förut. Är något av det roligaste jag sett. Eller vad tycker ni? Har lagt in alla episoder nedan. Bon Appétit.
Garth Marenghi's Darkplace - Episode 01 - Once Upon A Beginning
Garth Marenghi's Darkplace - Episode 02 - Hell Hath Fury
Garth Marenghi's Darkplace - Episode 03 - Skipper The Eyechild
Garth Marenghi's Darkplace - Episode 04 - The Apes Of Wrath
Garth Marenghi's Darkplace - Episode 05 - Scotch Mist
Garth Marenghi's Darkplace - Episode 06 - The Creeping Moss From The Shores Of Shuggoth
-
-
-
Jag har tänkt att jag ska fortsätta att skriva om IJustWantToBeCool i detta forum också. Om du vill se den gamla historiken så är det bara att gå in här FreeGame.
Störig spion
Detta är en sketch ur serien Störig som du kan hitta här.
Emil har äntligen lokaliserat den onde Dödåtgalaxens högkvarter och ska spionisera sig in! Men han räknade inte med den störiga spionen.Laddaren
Victor som planerat att gå och lägga sig, upptäcker att hans laddare inte fungerar. Åh varför skulle det hända just denna dag frågar sig Victor, hans horoskop hade ju sagt att han skulle uppleva en så kallad mästerliga sömn och han hade ju till och med borstat tänderna. Nåväl. Låt sketchen börja.
Berättarrösten
Victor och Joel ska äta en fantastiskt frukost! Det är den bästa utav dagar helt enkelt för vad kan gå fel.
Pissmannen
Joel ska gå på toa men ställs inför det största dilemmat i sitt liv pissa eller icke pissa det är frågan!
Glad Påsk
Lilla Victor Boy är återigen ute på äventyr! Denna gång ska han gå som påsk kärring!
FrågaVilken av dessa sketcher tyckte ni var bäst? Jag tycker iallafall att störig spion är den bästa av dessa.
-
-
-
-
-
Trasig humor
Följ gärna vår kanal: UEX
Humor - www.uex.se
Se allt från
.Man kan ju inte bara vara seriös eller vad tycker ni?
-
Denna serie är en av mina absolut topp serier. Har sätt många avsnitt flera gånger och tycks altid trötta.
for the longest time (how i met your mother)
Barney Stinson - Stand by me [Extended][HD]
How I Met Your Mother Season 05 Episode 12 Girls Versus Suits Suits Song
Robin Sparkles-Let's Go To The Mall' (full version).
Robin Sparkles - Sandcastles in the Sand
Robin Daggers - P.S I Love You (How I Met Your Mother) Music Video
How I Met Your Mother - La Vie En Rose l The Mother/Tracy McConnell (Season 9 Episode 16)
Har ni någon favorit scen från how i met your mother?
-
-
Evil Ed
Gillar du splatterfilmer? Då ska du se Evil Ed som är en film från 1997. Den apar efter klassiska amerikanska filmer som Evil Dead filmerna, Halloween, The Silence of the Lambs och The Shining och gör det roligt.
215px-Evil_Ed.jpg
Det finns många inslag i filmen som är bra men jag gillar Nice door, Nice stairs och Nice Shot som ni kan se nedan.
Nice shot!
Måste säga att den är kaxig och mycket underhållande. Har ni sätt den och om JA, vad tycker ni om den?
-
Vill tipsa om en jetterolig komedi. Heter What We Do in the Shadows och är en fejk-dokumentär som följer en grupp vampyrer i deras vardag. Lite speciell humor. Svårt att jämföra med nåt, men kanske påminner lite i humorn med engelsk komedi som the IT Crowd och Shaun of the Dead
What We Do in the Shadows - International Trailer
-
Hittade en gammal goding på Netflix som jag inte sätt på flera år. Filmen heter Twilight Zone: The Movie och är kanske inget speciellt idag. Men när jag såg denna film så var jag inte många år och det sitter kvar idag!
Midnight Special Horror Drive..
Creedence Clearwater Revival: The Midnight Special
Vet inte vad det är men gillar introt till denna film, är det bara jag eller är det något speciellt med den 😉
-
Galenskaparna
Brysselsteget är en gymnastisk manöver, ursprungligen uppfunnen och presenterad av humorgruppen Galenskaparna och After Shave 1989 i deras TV-serie En himla många program. Om ni vill se Knut Kragballe och Brysselsteget så titta på VM i gymnastik runt 3.24
Galenskaparna - VM i gymnastik.
Galenskaparna - Hoppa Bort
Om inte annat så kan man ju alltid hoppa bort ifall inte detta gillas 😉
-
TV-serie
Stranger Things är en TV-serie som jag nyligen har börjat titta på. Den finns på Netflix eller att köpa om man vill se den. Det jag gillar mest är musiken för det förhöjer stämningen enormt 🙂 Om man ska berätta lite kort utan att förstöra något så är detta en mystisk serie där det händer coola övernaturliga saker.
Stranger Things Soundtrack - Main Theme (Extended)
Detta är ett måste om man vill ha lite spänning 😉 Någon annan här som har sätt denna serie än?
-
Har kollat på både säsongerna av den tecknade komidiseeien Rick and Morty den senaste månaden. Måste vara något av det roligaste som gjorts för tv. Helt i klass med Futurama tycker jag. Kan beskrivas som Adventure Time korsar med Tillbaka till Framtiden korsat med dr. Who, typ...
Någon som kan rekommendera någon annan kul liknande serie?
Roy: A Life Well Lived | Rick and Morty | Adult Swim
Plumbus: How They Do It | Rick and Morty | Adult Swim
-
Om ni inte har sätt denna komedi så är det dags nu. Den har allt som man vill ha från en bra film 😉
Hot Rod - Cool Beans
Hot Rod "Quiet Place" Forest Dancing Scene
Mer info om Hot Rod.
Senaste inläggen från UEX
Nyheter
Ny läcker trailer från Sleight of Hand2024-12-13 04:44 {Sleight of Hand} är ett tredjepersons "stealth-action deck builder" där du spelar som häxan Lady Luck, som ställs mot sin tidigare partner och arbetsgivare - och det verkar som om hennes magiska krafter kommer från användandet av magiska kort. |
The Last of Us: Part II Remastered lanseras till PC nästa år2024-12-13 04:39 Om du gått och väntat på att uppföljaren till det prisbelönta {The Last of Us: Part I} ska komma till PC, kommer du inte behöva vänta länge. Under The Game Awards 2024 fick vi reda på att det kommer att lanseras den tredje april 2025. Det är specifikt remasterutgåvan som kommer att släppas till formatet och inte ursprungsversionen. I denna utgåva kommer allt tidigare extrainnehåll att följa med utan extra kostnad. Du kan beskåda trailern nedan. Ser du fram mot att spela {The Last of Us: Part II Remastered} på PC nästa år? |
Naughty Dog avslöjar sitt nya rymdäventyr - Intergalactic: The Heretic Prophet2024-12-13 04:24 Neil Druckmann och Naughty Dog vänder blicken mot stjärnorna med deras nya, nyligen utannonserade spel som tar oss ut i universum på en retropunk-doftande resa. Intergalactic: The Heretic Prophet utspelar sig tusentals år in i framtiden och följer Jordan A. Mun, en skicklig prisjägare som strandat på den avlägsna planeten Sempiria, som varit isolerad från omvärlden i hundratals år. Jordan strävar efter att bli den första på över 600 år att lämna planetens omloppsbana. |
Före detta Telltale-utvecklare utannonserar Dispatch med Aaron Paul i huvudrollen2024-12-13 04:20 Breaking Bad-skådisen Aaron Paul gick upp på scenen tillsammans med röstskådespelerskan Laura Bailey under nattens The Game Award. Och det utannonserade sedan {Dispatch} från AdHoc Studio som grundades av flertalet före detta Telltale Games-utvecklare. Spelet kommer också ha röster från internetpersonligheter som Jacksepticeye och Moistcr1tikal. {Dispatch} hade verkligen en Telltale-känsla i trailern som visades upp där vi kommer få spela som Robert Robertson, före detta Mecha Man som nu jobbar kontorsjobb efter att hans mechautrustning gått sönder. Spelet kommer släppas någon gång under nästa år och trailern kolla du givetvis in här nedan. |
En uppföljare till Okami har utannonserats2024-12-13 04:08 En högst ovanlig syn och något ingen av oss på redaktionen hade tippat på förhand: kvällens Game Awards-gala bjöd på en närmast tårögd (!) Geoff Keighley som presenterade inget mindre än en uppföljare till det 18 år gamla, tecknade äventyret Okami med vargguden Amaterasu i huvudrollen. |
Naughty Dog utannonserar scifi-spelet Intergalactic: The Heretic Prophet2024-12-13 04:05 Till tonerna av Pet Shop Boys. |
Trailer och gameplay-snuttar från Mafia: The Old Country2024-12-13 03:37 Fast väldigt korta skymtar. |
The Last of Us Part 2 Remastered kommer till pc2024-12-13 03:15 Släpps i april nästa år. |
Röjigt och svängigt första gameplay från Borderlands 42024-12-13 02:03 Randy Pitchford är taggad. |
Spinoff-spelet Elden Ring: Nightreign har utannonserats2024-12-13 01:51 Ett actionspel med co-op som släpps nästa år. |