• Kategorier
  • Senaste
  • Taggar
  • Populära
  • Logga in
  • Logga in
  • Sök
  • Kategorier
  • Senaste
  • Taggar
  • Populära

Twilight Zone

Film
film horror musik
2
3
2.1k
Laddar fler inlägg
  • Äldst till nyaste
  • Nyaste till äldst
  • Flest röster
Svara
  • Svara som ämne
Logga in för att posta
Det här ämnet har raderats. Endast användare med ämneshanterings-privilegier kan se det.
  • Mikael
    Mikael Senaste redigerad av Mikael 18 aug. 2016 11:20 18 aug. 2016 11:19

Hittade en gammal goding på Netflix som jag inte sätt på flera år. Filmen heter Twilight Zone: The Movie och är kanske inget speciellt idag. Men när jag såg denna film så var jag inte många år och det sitter kvar idag!

Midnight Special Horror Drive..

Creedence Clearwater Revival: The Midnight Special

Vet inte vad det är men gillar introt till denna film, är det bara jag eller är det något speciellt med den 😉

Jenkler IT AB - Er leverantör för e-handel, hemsidor och IT-support - 073-731 76 64

Ett svar Senaste svaret Svara Citera 0
    • Mattias
      Mattias Senaste redigerad av 21 aug. 2016 09:54

De har orginalserien på Netflix också! Finns en del klassiska avsnitt där.

Kommer ihåg filmen också. Särskilt flygplansscenen😀

• Mikael
        Mikael Senaste redigerad av Mikael 25 aug. 2016 10:06 25 aug. 2016 10:05

Jag såg aldrig originalserien Twilight Zone utan bara denna sköna film. Jepp flygplansscenen med den fina varelsen var rätt ball 😛 Man kanske skulle ta och titta på några avsnitt från originalserien Twilight Zone!

Jenkler IT AB - Er leverantör för e-handel, hemsidor och IT-support - 073-731 76 64

• 1 / 1
        global:pagination.out_of, 1, 3
        • Första inlägget
          1/3
          Sista inlägget
        • Brysselsteget och Knut Kragballe

Mikael
          Galenskaparna

Brysselsteget är en gymnastisk manöver, ursprungligen uppfunnen och presenterad av humorgruppen Galenskaparna och After Shave 1989 i deras TV-serie En himla många program. Om ni vill se Knut Kragballe och Brysselsteget så titta på VM i gymnastik runt 3.24

Galenskaparna - VM i gymnastik.

Galenskaparna - Hoppa Bort

Om inte annat så kan man ju alltid hoppa bort ifall inte detta gillas 😉

Film
          6 aug. 2016 10:28
        • Stranger Things

Mikael
          TV-serie

Stranger Things är en TV-serie som jag nyligen har börjat titta på. Den finns på Netflix eller att köpa om man vill se den. Det jag gillar mest är musiken för det förhöjer stämningen enormt 🙂 Om man ska berätta lite kort utan att förstöra något så är detta en mystisk serie där det händer coola övernaturliga saker.

Stranger Things Soundtrack - Main Theme (Extended)

Detta är ett måste om man vill ha lite spänning 😉 Någon annan här som har sätt denna serie än?

Film
          27 juli 2016 10:05
        • Rick and Morty - kul serie

Mattias

Har kollat på både säsongerna av den tecknade komidiseeien Rick and Morty den senaste månaden. Måste vara något av det roligaste som gjorts för tv. Helt i klass med Futurama tycker jag. Kan beskrivas som Adventure Time korsar med Tillbaka till Framtiden korsat med dr. Who, typ...

Någon som kan rekommendera någon annan kul liknande serie?

Roy: A Life Well Lived | Rick and Morty | Adult Swim

Plumbus: How They Do It | Rick and Morty | Adult Swim

Film
          20 juli 2016 11:40
        • Hot Rod - The Quiet Place

Mikael

Om ni inte har sätt denna komedi så är det dags nu. Den har allt som man vill ha från en bra film 😉

Hot Rod - Cool Beans

Hot Rod "Quiet Place" Forest Dancing Scene

Mer info om Hot Rod.

Film
          24 maj 2016 06:18
        • Någon mer som saknar DVD-extramaterial?

Michael

Jag har sett väldigt lite film de senaste åren. Mycket för att jag har ledsnat att bläddra runt bland ointressanta filmer på streamingstjänsterna utan att hitta någon jag vill se för att till slut motvilligt välja en och ge upp efter en kvart eftersom jag är uttråkad. Serier ser jag också sällan, men när jag väl hittar en jag gillar så knarkar jag serien konstant. Nyligen plöjde jag igenom alla avsnitt av The Mentalist på bara några veckor, uppskattningsvis minst 100 timmar, vilket lämnade ett visst tomrum efter sig när jag var färdig. Bra serie!

finaldest.jpg

Jag fick då upp intresset för att se film igen. När jag var som mest intresserad av film använde jag mig av tjänsten Lovefilm (saknar dig) där man prenumererade på hyrfilm till en rimlig slant, DVD- och Bluray-film hem i brevlådan som man skickade tillbaka när man var färdig. På den tiden såg jag alltid, med endast ett par undantag (Kid Svensk var ett av dem), igenom hela filmen då jag hade valt dem med omsorg bland ett enormt utbud.

Det slog mig då nyligen att det går att få tag på ett jämbördigt utbud, rimligt pris och dessutom behålla filmer genom att köpa skivfilmer på Tradera. Nackdelen är att det tar några dagar innan filmen anländer, men genom att beställa ett par filmer om dagen säkerställer man ett stadigt inflöde av filmer man vill se.

I kväll insåg jag även hur mycket jag har saknat deras extramaterial, något som jag förr tog för givet. Filmer från 2010-talet har sällan, om ens något, utöver en möjligtvis (om man har tur) en trailer värt att nämna, men DVD-filmer från kring millenieskiftet är ofta fyllda med ambitiöst extramaterial. Jag såg i dagarna igenom Final Destination 1 & 2 på DVD, nostalgi med ungomdsskräckisar man växte upp med, och uppskattade verkligen allt bonusinnehåll.

Bland annat en minidokumentär där skaparna själva berättar hur skapandet gick till och de ändringarna som gjordes efter testvisningar och ett drygt tio minuter långt klipp där en läkare mäter kroppens och hjärnans reaktioner på testpersoner när de ser filmen. Dessutom minidokumentärer som inte har med filmerna i sig att göra, men väl filmens tema, några okända personer som berättar om sina nära döden-upplevelser. Inte jätteintressant och säkerligen inget som sålde fler DVD-skivor, men just därför uppskattar jag ambitionen och det jobb som lades ner för att ta fram allt bonusinnehåll. Inte att förglömma fick jag dessutom reda på att jag "ska" dö i september 2019 efter att ha svarat på några frågor med hjälp av fjärrkontrollen, otroligt intressant!

Film
          3 aug. 2022 12:57
        • Söktjänster för filmer och serier

Mikael
          En tjänst för att söka filmer och serier

Via JustWatch kan du snabbt ta reda på var du kan se dina favoritfilmer och TV-serier i Sverige. Detta spara mycket tid genom att man slipper logga in på varje tjänst för att hitta just den film eller serie du söker.

Man kan Filtrera efter genre och släppår för att hitta den perfekta filmen att streama. Sök efter en specifik film eller TV-serie för att ta reda på var du kan se den. Tjänsten är gratis att använda.

Alternativ tjänst för att söka filmer

All film på ett ställe via Vodeville. Detta gör så du spar tid när du vill hitta filmer. På Vodeville söker du hos alla svenska filmtjänster samtidigt. De visar dig vem som visar filmen du vill se och till lägsta pris för både små och stora leverantörer.

Bästa informations källan

Om jag vill veta mer om en film eller serie så rekommenderar att du använder IMDB som är både den största och bästa filmdatabasen.

Själv så gillar jag IMDB och JustWatch bäst.

Film
          10 dec. 2021 21:31
        • Garth Marenghi's Darkplace

Mattias

Kan en tv-serie både vara asdålig och genial? Tydligen. I alla fall om serien heter Garth Marenghi's Darkplace (och är dålig med flit). Är en horrorkomedi-serie, vilket känns passande nu till Halloween. Vet inte om någon har sett den, men råkade trilla förbi den på youtube utan att hört talas om den förut. Är något av det roligaste jag sett. Eller vad tycker ni? Har lagt in alla episoder nedan. Bon Appétit.

Garth Marenghi's Darkplace - Episode 01 - Once Upon A Beginning

Garth Marenghi's Darkplace - Episode 02 - Hell Hath Fury

Garth Marenghi's Darkplace - Episode 03 - Skipper The Eyechild

Garth Marenghi's Darkplace - Episode 04 - The Apes Of Wrath

Garth Marenghi's Darkplace - Episode 05 - Scotch Mist

Garth Marenghi's Darkplace - Episode 06 - The Creeping Moss From The Shores Of Shuggoth

Film
          1 nov. 2018 14:27
        • 80 och 90 tal - Så var det förr!

Mikael

Mycket historia och nyttigt men ändå kul 😉

Henrik Schyffert - The 90s - Ett försvarstal [synkat ljud]

Film
          25 apr. 2018 14:04
        • Spratt på Youtube

Michael

Skrattade så att jag grät åt det sista skriket. Länge sedan jag gjorde det.

Answering Phone Loudly Prank 2

LOUD BLASTING FARTS & POOPING - Wet Fart Prank with "The Sharter"

Skiter på sig

Film
          14 aug. 2017 09:35
        • Nytt och bra av IJustWantToBeCool

Teodor Jenkler

Jag har tänkt att jag ska fortsätta att skriva om IJustWantToBeCool i detta forum också. Om du vill se den gamla historiken så är det bara att gå in här FreeGame.

Störig spion

Detta är en sketch ur serien Störig som du kan hitta här.
          Emil har äntligen lokaliserat den onde Dödåtgalaxens högkvarter och ska spionisera sig in! Men han räknade inte med den störiga spionen.

Laddaren

Victor som planerat att gå och lägga sig, upptäcker att hans laddare inte fungerar. Åh varför skulle det hända just denna dag frågar sig Victor, hans horoskop hade ju sagt att han skulle uppleva en så kallad mästerliga sömn och han hade ju till och med borstat tänderna. Nåväl. Låt sketchen börja.

Berättarrösten

Victor och Joel ska äta en fantastiskt frukost! Det är den bästa utav dagar helt enkelt för vad kan gå fel.

Pissmannen

Joel ska gå på toa men ställs inför det största dilemmat i sitt liv pissa eller icke pissa det är frågan!

Glad Påsk

Lilla Victor Boy är återigen ute på äventyr! Denna gång ska han gå som påsk kärring!

Fråga

Vilken av dessa sketcher tyckte ni var bäst? Jag tycker iallafall att störig spion är den bästa av dessa.

Film
          13 aug. 2017 15:46
        • Roliga trailers

Mikael

Dags att dela något, här kommer en liten tråd med roliga trailers!

GHOST TITS (ft. Olivia Munn)

Hentai Kamen: Forbidden Super Hero - trailer (english subs)

HANDJOB CABIN (official trailer HD)

Hittar ni fler så är det bara att fylla på denna tråd 😉

Film
          27 apr. 2017 15:38
        • Minecraft Timelapse - Red Rock City

Mikael

Här är något för alla Minecraft älskare. Jävligt nice sound eller vad tycker ni?

Minecraft Timelapse - Red Rock City

Själv så bygger man massor men detta är fan wow säger jag bara!

Film
          12 mars 2017 15:37
        • Skedar gör mig rädd!

Mikael

Tänkte dela med mig av lite sjuka saker här. Om ni inte tycker om skedar så avråder jag från att se detta 😉

The Horribly Slow Murderer with the Extremely Inefficient Weapon by Richard Gale

No Reason Boner - NSP

Lyckades samla på mig dessa klipp genom att besöka en mycket sjukt människa 😛

Film
          8 mars 2017 22:08
        • Charlie the Unicorn

Mikael

Helt otroligt vad man kan göra när man har rökt på 😉

Charlie the Unicorn 1

Charlie the Unicorn 2

Charlie the Unicorn 3

Charlie the Unicorn 4

Charlie the Unicorn 5

Detta är ett måste för oss som har skadad humor. 5 delar av skum humor!

Film
          4 mars 2017 16:06
        • Humor playlist i UEX kanalen

Mikael
          Trasig humor

Följ gärna vår kanal: UEX

Humor - www.uex.se

Se allt från

.

Man kan ju inte bara vara seriös eller vad tycker ni?

Film
          18 jan. 2017 07:42
        • Sköna scener från how i met your mother

Mikael

Denna serie är en av mina absolut topp serier. Har sätt många avsnitt flera gånger och tycks altid trötta.

for the longest time (how i met your mother)

Barney Stinson - Stand by me [Extended][HD]

How I Met Your Mother Season 05 Episode 12 Girls Versus Suits Suits Song

Robin Sparkles-Let's Go To The Mall' (full version).

Robin Sparkles - Sandcastles in the Sand

Robin Daggers - P.S I Love You (How I Met Your Mother) Music Video

How I Met Your Mother - La Vie En Rose l The Mother/Tracy McConnell (Season 9 Episode 16)

Har ni någon favorit scen från how i met your mother?

Film
          5 dec. 2016 18:46
        • Sluta jiddra börja trolla

Mikael
          Knäckehäxan är här

Är det någon som kommer ihåg denna, det var ett bra tag sedan 😉

Knäckehäxan

Ibland gillar jag faktiskt reklam, tänk om det alltid var så!

Film
          18 sep. 2016 08:52
        • Evil Ed

Mikael
          Evil Ed

Gillar du splatterfilmer? Då ska du se Evil Ed som är en film från 1997. Den apar efter klassiska amerikanska filmer som Evil Dead filmerna, Halloween, The Silence of the Lambs och The Shining och gör det roligt.

215px-Evil_Ed.jpg

Det finns många inslag i filmen som är bra men jag gillar Nice door, Nice stairs och Nice Shot som ni kan se nedan.

Nice shot!

Måste säga att den är kaxig och mycket underhållande. Har ni sätt den och om JA, vad tycker ni om den?

Film
          9 sep. 2016 21:24
        • What We Do in the Shadows

Mattias

Vill tipsa om en jetterolig komedi. Heter What We Do in the Shadows och är en fejk-dokumentär som följer en grupp vampyrer i deras vardag. Lite speciell humor. Svårt att jämföra med nåt, men kanske påminner lite i humorn med engelsk komedi som the IT Crowd och Shaun of the Dead

What We Do in the Shadows - International Trailer

Film
          29 aug. 2016 11:40
        • Twilight Zone

Mikael

Hittade en gammal goding på Netflix som jag inte sätt på flera år. Filmen heter Twilight Zone: The Movie och är kanske inget speciellt idag. Men när jag såg denna film så var jag inte många år och det sitter kvar idag!

Midnight Special Horror Drive..

Creedence Clearwater Revival: The Midnight Special

Vet inte vad det är men gillar introt till denna film, är det bara jag eller är det något speciellt med den 😉

Film
          25 aug. 2016 10:05
        • Brysselsteget och Knut Kragballe

Mikael
          Galenskaparna

Brysselsteget är en gymnastisk manöver, ursprungligen uppfunnen och presenterad av humorgruppen Galenskaparna och After Shave 1989 i deras TV-serie En himla många program. Om ni vill se Knut Kragballe och Brysselsteget så titta på VM i gymnastik runt 3.24

Galenskaparna - VM i gymnastik.

Galenskaparna - Hoppa Bort

Om inte annat så kan man ju alltid hoppa bort ifall inte detta gillas 😉

Film
          6 aug. 2016 10:28
        • Stranger Things

Mikael
          TV-serie

Stranger Things är en TV-serie som jag nyligen har börjat titta på. Den finns på Netflix eller att köpa om man vill se den. Det jag gillar mest är musiken för det förhöjer stämningen enormt 🙂 Om man ska berätta lite kort utan att förstöra något så är detta en mystisk serie där det händer coola övernaturliga saker.

Stranger Things Soundtrack - Main Theme (Extended)

Detta är ett måste om man vill ha lite spänning 😉 Någon annan här som har sätt denna serie än?

Film
          27 juli 2016 10:05
        • Rick and Morty - kul serie

Mattias

Har kollat på både säsongerna av den tecknade komidiseeien Rick and Morty den senaste månaden. Måste vara något av det roligaste som gjorts för tv. Helt i klass med Futurama tycker jag. Kan beskrivas som Adventure Time korsar med Tillbaka till Framtiden korsat med dr. Who, typ...

Någon som kan rekommendera någon annan kul liknande serie?

Roy: A Life Well Lived | Rick and Morty | Adult Swim

Plumbus: How They Do It | Rick and Morty | Adult Swim

Film
          20 juli 2016 11:40
        • Hot Rod - The Quiet Place

Mikael

Om ni inte har sätt denna komedi så är det dags nu. Den har allt som man vill ha från en bra film 😉

Hot Rod - Cool Beans

Hot Rod "Quiet Place" Forest Dancing Scene

Mer info om Hot Rod.

Film
          24 maj 2016 06:18
        • Någon mer som saknar DVD-extramaterial?

Michael

Jag har sett väldigt lite film de senaste åren. Mycket för att jag har ledsnat att bläddra runt bland ointressanta filmer på streamingstjänsterna utan att hitta någon jag vill se för att till slut motvilligt välja en och ge upp efter en kvart eftersom jag är uttråkad. Serier ser jag också sällan, men när jag väl hittar en jag gillar så knarkar jag serien konstant. Nyligen plöjde jag igenom alla avsnitt av The Mentalist på bara några veckor, uppskattningsvis minst 100 timmar, vilket lämnade ett visst tomrum efter sig när jag var färdig. Bra serie!

finaldest.jpg

Jag fick då upp intresset för att se film igen. När jag var som mest intresserad av film använde jag mig av tjänsten Lovefilm (saknar dig) där man prenumererade på hyrfilm till en rimlig slant, DVD- och Bluray-film hem i brevlådan som man skickade tillbaka när man var färdig. På den tiden såg jag alltid, med endast ett par undantag (Kid Svensk var ett av dem), igenom hela filmen då jag hade valt dem med omsorg bland ett enormt utbud.

Det slog mig då nyligen att det går att få tag på ett jämbördigt utbud, rimligt pris och dessutom behålla filmer genom att köpa skivfilmer på Tradera. Nackdelen är att det tar några dagar innan filmen anländer, men genom att beställa ett par filmer om dagen säkerställer man ett stadigt inflöde av filmer man vill se.

I kväll insåg jag även hur mycket jag har saknat deras extramaterial, något som jag förr tog för givet. Filmer från 2010-talet har sällan, om ens något, utöver en möjligtvis (om man har tur) en trailer värt att nämna, men DVD-filmer från kring millenieskiftet är ofta fyllda med ambitiöst extramaterial. Jag såg i dagarna igenom Final Destination 1 & 2 på DVD, nostalgi med ungomdsskräckisar man växte upp med, och uppskattade verkligen allt bonusinnehåll.

Bland annat en minidokumentär där skaparna själva berättar hur skapandet gick till och de ändringarna som gjordes efter testvisningar och ett drygt tio minuter långt klipp där en läkare mäter kroppens och hjärnans reaktioner på testpersoner när de ser filmen. Dessutom minidokumentärer som inte har med filmerna i sig att göra, men väl filmens tema, några okända personer som berättar om sina nära döden-upplevelser. Inte jätteintressant och säkerligen inget som sålde fler DVD-skivor, men just därför uppskattar jag ambitionen och det jobb som lades ner för att ta fram allt bonusinnehåll. Inte att förglömma fick jag dessutom reda på att jag "ska" dö i september 2019 efter att ha svarat på några frågor med hjälp av fjärrkontrollen, otroligt intressant!

Film
          3 aug. 2022 12:57
        • Söktjänster för filmer och serier

Mikael
          En tjänst för att söka filmer och serier

Via JustWatch kan du snabbt ta reda på var du kan se dina favoritfilmer och TV-serier i Sverige. Detta spara mycket tid genom att man slipper logga in på varje tjänst för att hitta just den film eller serie du söker.

Man kan Filtrera efter genre och släppår för att hitta den perfekta filmen att streama. Sök efter en specifik film eller TV-serie för att ta reda på var du kan se den. Tjänsten är gratis att använda.

All film på ett ställe via Vodeville. Detta gör så du spar tid när du vill hitta filmer. På Vodeville söker du hos alla svenska filmtjänster samtidigt. De visar dig vem som visar filmen du vill se och till lägsta pris för både små och stora leverantörer.

Om jag vill veta mer om en film eller serie så rekommenderar att du använder IMDB som är både den största och bästa filmdatabasen.

Film
          10 dec. 2021 21:31
        • Garth Marenghi's Darkplace

Mattias

Kan en tv-serie både vara asdålig och genial? Tydligen. I alla fall om serien heter Garth Marenghi's Darkplace (och är dålig med flit). Är en horrorkomedi-serie, vilket känns passande nu till Halloween. Vet inte om någon har sett den, men råkade trilla förbi den på youtube utan att hört talas om den förut. Är något av det roligaste jag sett. Eller vad tycker ni? Har lagt in alla episoder nedan. Bon Appétit.

Garth Marenghi's Darkplace - Episode 06 - The Creeping Moss From The Shores Of Shuggoth

Film
          1 nov. 2018 14:27
        • 80 och 90 tal - Så var det förr!

Mikael

Mycket historia och nyttigt men ändå kul 😉

Film
          25 apr. 2018 14:04
        PrevNext
        1
        2
        3
        4
        5

Senaste inläggen från UEX

• Jag har sett väldigt lite film de senaste åren. Mycket för att jag har ledsnat att bläddra runt bland ointressanta filmer på streamingstjänsterna utan att hitta någon jag vill se för att till slut motvilligt välja en och ge upp efter en kvart eftersom jag är uttråkad. Serier ser jag också sällan, men när jag väl hittar en jag gillar så knarkar jag serien konstant. Nyligen plöjde jag igenom alla avsnitt av The Mentalist på bara några veckor, uppskattningsvis minst 100 timmar, vilket lämnade ett visst tomrum efter sig när jag var färdig. Bra serie!

finaldest.jpg

3 aug. 2022 12:57 • läs mer
        • En tjänst för att söka filmer och serier

10 dec. 2021 21:31 • läs mer
        • Måste vara svårt att göra något så här dåligt men ändå lyckas fånga ett intresse 😛

1 nov. 2018 14:27 • läs mer
        • Kan en tv-serie både vara asdålig och genial? Tydligen. I alla fall om serien heter Garth Marenghi's Darkplace (och är dålig med flit). Är en horrorkomedi-serie, vilket känns passande nu till Halloween. Vet inte om någon har sett den, men råkade trilla förbi den på youtube utan att hört talas om den förut. Är något av det roligaste jag sett. Eller vad tycker ni? Har lagt in alla episoder nedan. Bon Appétit.

1 nov. 2018 11:16 • läs mer
        • Mycket historia och nyttigt men ändå kul 😉

25 apr. 2018 14:04 • läs mer

Nyheter

Supergirl: Woman of Tomorrow-inspelningen är nu helt färdig2025-05-12 04:46

Tanken var att Supergirl skulle introduceras till det nya DCU vid ett senare tillfälle, men DC-bossen James Gunn blev så överväldigad av manuset till Supergirl: Woman of Tomorrow att han fast-trackade projektet och gjorde den till film nummer två i ordningen (efter Superman som har premiär i juli).

Planen är att Supergirl: Woman of Tomorrow ska ha biopremiär den 26 juni nästa år, och mycket talar för att så kommer bli fallet. När ett DC-fan frågade Gunn om inspelningen av Supergirl avslutats, svarade han: "Yes it has."

Och därmed återstår alltså "bara" klippning, specialeffekter och annan efterproduktion - vilket förhoppningsvis betyder att allt går som planerat. Vi behöver dock inte vänta till nästa år på att få se Milly Alcock som den titulära hjälten, då hon kommer dyka upp som hastigast även i Superman.

<social>https://www.threads.com/@jamesgunn/post/DJewpuUJw21</social>

<bild>Förhoppningsvis behöver vi vänta orimligt länge på en trailer.</bild>

Fallout-serien siktar på typ fem eller sex säsonger, enligt Aaron Moten2025-05-12 04:28
        Och den andra säsongen är nu färdigfilmad.
        Nintendo kan "bricka" konsoler som bryter mot användarvillkoren2025-05-12 04:14
        Det uppdaterade användaravtalet låter dem göra en Nintendo-enhet "permanent obrukbar".
        EA är väldigt nöjda med Battlefield Labs-testerna av det kommande spelet2025-05-12 03:53

Efter den svajiga starten för {Battlefield 2042} verkar Dice och EA ha lärt sig en läxa. Inför nästa spel i serien har studion tagit ett nytt grepp genom något de kallar Battlefield Labs, ett initiativ där spelet testas och justeras mycket tidigare i utvecklingen än tidigare.

Och enligt EA:s vd Andrew Wilson har det redan gett resultat. Under företagets senaste finansiella genomgång beskrev han initiativet som en "stor framgång" och menar att det här kan bli spelet som vänder skutan för Battlefield

"We've always worked closely with the community, but we haven't always worked as closely as we should have. We haven't always really worked to help them understand the things that we're building and for us to understand the things that they really want out of a Battlefield. We know that when we get it right, Battlefield is a giant franchise and often the biggest shooter in the year."

Det nya Battlefield är planerat att släppas någon gång under det innevarande räkenskapsåret, vilket innebär att det dyker upp senaste den 31 mars 2026. Efter fiaskot med 2042 är förväntningarna höga och vi håller såklart tummarna för att svenska Dice ska återta tronen.

<bild></bild>

Grand Theft Auto VI är huvudtemat i nya The Gamereactor Show2025-05-12 00:22

Ingen lär direkt bli chockad över veckans tema - {Grand Theft Auto VI} är tillbaka i rampljuset, och i det 53:e avsnittet av The Gamereactor Show dyker vi ner i allt som har hänt kring Rockstars nästa megasläpp.

Våra brittiska kollegor Alex och Ben går igenom den omtalade förseningen, den senaste trailern, all ny info från spelets officiella sajt och självklart en hel del spekulationer kring pris, lansering, onlineläge samt när PC-spelare egentligen får ta del av kalaset.

Du hittar avsnittet här nedanför eller via din föredragna poddplattform, vare sig det är Apple Podcasts, Spotify, Amazon Music/Audible eller Spreaker.

Det här vill du inte missa såklart!

<bild></bild>

Amerikanska tjänstemän hävdar att handelsavtalet med Kina nåddes efter samtalen i Genève2025-05-11 20:13

De senaste nyheterna om USA och Kina. Vita huset bekräftade på söndagen att USA och Kina har nått ett handelsavtal efter två dagars förhandlingar i Genève, och mer information kommer på måndag.

Tjänstemän beskrev samtalen som produktiva och resulterade i ett gemensamt uttalande som syftar till att sänka tullarna och stabilisera de ekonomiska relationerna. Även om specifika detaljer fortfarande inte har offentliggjorts, uppgav de att grundtullarna kommer att fortsätta att gälla medan diskussionerna om genomförandet fortsätter.

<bild>Bilder på USA:s president Donald Trump och Folkrepubliken Kinas president Xi Jinping visas på en smartphoneskärm. 11.04.2025. New York, Amerikas förenta stater</bild>

Zelensky bjuder in Putin till Turkiet på torsdag för direkta samtal2025-05-11 20:02

De senaste nyheterna om Ryssland och Ukraina. Ukrainas president Volodymyr Zelensky har gått med på att träffa Vladimir Putin i Turkiet på torsdag, efter offentliga påtryckningar från Donald Trump om att inleda direkta samtal utan dröjsmål.

Detta kommer efter att Europa och Ukraina uppmanat till en 30 dagar lång vapenvila, ett krav som Kreml avvisade till förmån för omedelbara förhandlingar. Moskva insisterar på att alla samtal måste återspegla både tidigare förslag och nuvarande frontlinjer, förhållanden som Ukraina anser vara oacceptabla.

<social>https://x.com/ZelenskyyUa/status/1921611690891940116</social>

<bild>Ukrainas president Volodymyr Zelenskiy svarar på frågor från journalister under en stor sammanfattande presskonferens i Kiev, Ukraina, den 19 december 2023</bild>

Death Stranding 2: On the Beach är nu officiellt färdigt!2025-05-11 13:49
        Inga förseningar i sikte.
        Waterpark simulator har avtäckts lagom till sommaren2025-05-11 10:00
        Wet'n'Wild!
        Return to Silent Hill kommer vara en film-adaptation trogen Silent Hill 22025-05-11 06:46
        In my restless dreams, I see that town... Silent Hill. You promised to take me there again...[i][/i]
         073-731 76 64   info@uex.se