Är det någon som har kommit igång med sin träning?
-
Träna för bättre hälsa
Tycker det är mycket svårt att få tid / vilja att träna. Dock så är det så att jag under längre perioder sitter hemma vid en dator iom att jag är egenföretagare. Mitt liv blir mycket ohälsosamt när jag knappt äter, sover eller rör på mig som ni kan förstå!
Det jag har gjort nu är att jag försöker gå ut varje dag och går minst 15000 steg. Den bästa motivationen jag dock har hittat är Turf. Så nu använder jag både Turf och Garmin för att öka min motivation till träning. Garmin har fått mig att cykla, springa och gå mycket mera.
Senaste inläggen från UEX
Nyheter
Escape from New York återvänder i retroformat2025-05-18 12:10 John Carpenters råklassiker återuppstår på videokassett tack vare Vice Press som nyligen har lanserat två nya utgåvor för fans av kultfilmen att sätta tänderna i. Den ena av dem är strikt begränsad till 1000 exemplar och kommer på en specialdesignad videokassett medan den andra utgåvan har välsignats med dubbelsidigt omslag. Glädjande nog för oss nordiska fans är det PAL-format som gäller, vilket innebär att de går att stoppa rakt in i din gamla videobandspelare, ifall du skulle ha en sådan stående. |
Varför var Pep Guardiola arg på Crystal Palaces målvakt efter FA-cupfinalen?2025-05-18 12:02 Pep Guardiola och Manchester City missade sin chans att avsluta den tragiska säsongen på ett positivt sätt: att vinna FA-cupen mot Crystal Palace. I teorin borde City vara favoriter med tanke på deras historia (detta är deras tredje final i rad i den gamla fotbollstävlingen i världen, medan det mycket mer ödmjuka Crystal Palace aldrig hade vunnit den). Men det var inte meningen att jag skulle vara det: 79 % bollinnehav och 23 skott räckte inte för att hitta nätet, och Eberechi Ezes mål i första halvlek räckte för att södra London-laget skulle lyfta den största trofén i 120 års historia. |
Spela Super Mario och mycket annat på detta Dreamcast-minneskort2025-05-18 11:24 Dreamcast var före sin tid på så många sätt när den ursprungligen lanserades sent 1998. Sega var fulla av revanschlusta efter floppen med Saturn och tog i från tårna för att bjuda på något som verkligen stack ut från mängden. En av de mer udda grejerna var dess minneskort, kallad Visual Memory unit (VMU). |
Switch 2 kommer bara stödja VRR i bärbart läge2025-05-18 11:00 Nintendo skyller på misskommunikation |
Israeliska attacker dödar över 100 i Gaza när samtalen om eldupphör kör fast2025-05-18 09:49 De senaste nyheterna om Israel och Palestina. Vi vet nu att mer än 100 palestinier dödades under natten i israeliska flyganfall över hela Gaza, sade lokala hälsomyndigheter på söndagen, samtidigt som de indirekta samtalen om eldupphör mellan Hamas och Israel gjorde små framsteg. |
Ryssland släpper lös den största drönarattacken sedan krigets början2025-05-18 09:42 De senaste nyheterna om Ryssland och Ukraina. Vi vet nu att Ryssland just har genomfört sitt mest omfattande drönarangrepp sedan invasionen 2022 och avfyrat 273 obemannade flygplan över centrala och östra Ukraina, sade ukrainska myndigheter tidigt på söndagen. |
Den mobila versionen av Call of Duty: Warzone stängs ned2025-05-18 07:47 Activision drar sig tillbaka. |
Sucker Punch lovar att respektera Japans historia och kultur i Ghost of Yotei2025-05-17 16:00 Nate Fox berättar hur seriöst de tar den kulturella och historiska aspekten. |
Enligt rykten kommer Red Dead Redemption 2 släppas till Switch 22025-05-17 12:00 Bärbara cowbojsare. |
Hideo Kojima säkrar sitt spelarv inför framtiden2025-05-17 09:29 Testamenterar sina idéer på en USB-sticka. |