The Game (1997)
-
|==========>
Source: https://www.imdb.com/title/tt0119174/
<==========| -
|==========>
Count: 3
First: 2008-02-05
Last: 2021-09-03
Rating: 4Comment:
Riktigt härligt spel.
<==========| -
|==========>
Count: 2
First: 2015-01-22
Last: 2022-07-13
Rating: 4Comment:
Är väl kanske lite generös med betyget, men både filmen och eran då den kom är speciell.Tror jag inte har sett någon film som lyckas skapa en obehaglig surrealistisk stämning som denna. Eller jo det har jag, Rules of Attraction och Requiem for a Dream, men denna lyckas väl och jag tyckte att den var rent jobbig (på ett bra sätt) att titta på första gången då jag ständigt hade en känsla av "vafan äre som pågår?".
Den förklaring som presenteras i upptakten till slutet är den mest trovärdiga. Den slutgiltiga förklaringen må vara betryggande, men inte särskilt logisk. Leken är rent livsfarlig.
Påminner mig om att Michael Douglas är min favoritskådis. Han är i sin prime här.
<==========|
Senaste inläggen från UEX
Nyheter
Nintendo återvänder till Gamescom i augusti2025-05-20 16:02 Med Switch 2 i bakfickan. |
Stort telefonavbrott drabbar Spanien efter strömavbrottet i april2025-05-20 15:17 De senaste nyheterna om Spanien. På tisdagen stod Spanien inför ytterligare ett stort infrastrukturfel när ett omfattande Telefónica-avbrott störde fasta rösttjänster, inklusive nödtelefoner i flera autonoma regioner, enligt rapporter i spanska medier.
Nödlinjer som 112 påverkades i flera regioner, vilket ledde till tillfälliga alternativa nummer. Incidenten, som enligt uppgift är kopplad till de senaste nätverksuppgraderingarna, kommer bara några veckor efter att ett aldrig tidigare skådat strömavbrott lämnade stora delar av den iberiska halvön i mörker. <bild>Madrid, Spanien - 28 april 2025: Man som röker en pipa och läser en bok med LED-lampa på gatan efter ett strömavbrott</bild> |
Kolla in första fullängdstrailern från Jurassic World: Rebirth2025-05-20 15:07 Universal har nu släppt en rykande färsk trailer till Jurassic World: Rebirth, det senaste tillskottet i dinosauriesagan som lämnar den gamla rollistan bakom sig och fungerar som en slags mjuk omstart. Den här gången är det Scarlett Johansson, Mahershala Ali och Jonathan Bailey som axlar huvudrollerna i en berättelse som förflyttar oss till avlägsna öar nära ekvatorn, dit världens sista dinosaurier tagit sin tillflykt efter händelserna på Isla Nublar. |
Storbritannien stoppar handelssamtalen med Israel om ny offensiv i Gaza2025-05-20 15:05 De senaste nyheterna om Israel och Palestina. Vi vet nu att Storbritannien just har avbrutit sina frihandelsförhandlingar med Israel och kallat upp den israeliska ambassadören efter Israels utökade militära operationer i Gaza.
Brittiska tjänstemän införde också nya sanktioner mot bosättare på Västbanken kopplade till våld mot palestinier. Åtgärden understryker det ökande diplomatiska trycket eftersom oron över biståndsblockader och civila offer fortsätter att öka. <bild>Palestinierna kämpar för att få rent vatten på grund av vattenkrisen och vattenavbrotten i Gazaremsan mitt i kriget och den påtvingade blockaden, i Khan Yunis, södra Gazaremsan, den 8 maj 2025</bild> |
Biljettsläpp! Häng med på Moderskeppet 42025-05-20 15:00 Säkra din plats på höstens stora kryssning med ett trevligt förbokningserbjudande! |
Sesame Street dyker upp på Netflix2025-05-20 14:49 Efter att ha lärt barn att läsa och räkna samt bjudit på skratt i över 50 år, har Sesame Street nu hittat ett nytt hem: Netflix. Serien kommer framöver att rulla ut nya säsonger på streamingjätten, men grunderna förblir desamma. Alla nya avsnitt kommer nämligen även fortsättningsvis släppas samtidigt på amerikanska PBS (motsvarigheten till SVT) där serien hört hemma sedan starten. |
Polen åtalar man för påstådd rysk komplott att döda Zelensky2025-05-20 14:47 De senaste nyheterna om Ryssland och Ukraina. Vi vet nu att polska myndigheter formellt har åtalat en man som misstänks för att ha hjälpt rysk militär underrättelsetjänst i en komplott för att mörda Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj, sade åklagare på tisdagen. |
Fyra säsonger för The Last of us? "Inte en chans" att nå i mål med säsong tre2025-05-20 14:06 "Sannolikt" med fyra säsonger. |
Black Flag, Brotherhood, Shadows – Rösta fram Assassin's Creeds formkurva!2025-05-20 12:59 Från Jerusalem till Kyoto. Hur bra har Assassin's Creed varit genom åren? |
Mys-strategi! Anno 117 får gameplay-genomgång2025-05-20 11:27 Anno vrider tillbaka klockan. |