Magnolia (1999)
-
|==========>
Source: https://www.imdb.com/title/tt0175880/
<==========| -
|==========>
Count: 1
First: 2022-06-27
Last: 2022-06-27
Rating: 4Comment:
Filmer med en rad separata historier som löst vävs in i varandra är ofta bra, och i den här är det extra många av dem, vilket motiverar den långa speltiden. En och en halv timme in i filmen kollade jag på klockan och drog en lättnadens suck över att jag bara var halvvägs - jag ville ha mer, mer, mer!Hela filmen är lite som en upplösning i en vanlig film, att musik spelas i bakgrunden (ja, mer eller mindre konstant) och man får genom snabba klipp följa karaktärerna på olika håll. Att man bryr sig mindre om en viss karaktär gör inte så mycket för snabbt hoppar man vidare till nästa. En viss inbromsning sker runt tvåtimmarsstrecket, men sedan sätter den igång igen.
Paddregnet var lite märkligt. Eller mycket märkligt, rättare sagt. Vet inte vad jag ska säga om det. Det är filmens kännetecken, men hade inte behövt vara med. Men tror det är vanligt med sånt i den här typen av filmer, att en extraordinär händelse binder dem samma mot slutet.
Jag vet inte varför jag inte har sett denna tidigare. Tror dels att jag sett en avskräckande trailer samt förväxlat det med en helt annan film som jag inte gillar: Mulholland Drive. Obegriplig är den.
Se även: Tic Tac
<==========|
Senaste inläggen från UEX
Nyheter
PNY släpper hutlöst snabba minneskort till Switch 22025-05-24 00:39 Switch 2 närmar sig med stormsteg, och för dig som vill nyttja den nya konsolen fullt ut börjar det bli dags att fundera på tillbehören. Hur är det exempelvis med lagringen? Jo, den nya konsolen är betydligt snabbare än sin föregångare och använder microSD Express-kort, och hög hastighet kommer tveklöst vara att föredra för att få spelen att ladda på bästa möjliga sätt. |
Mindseye kritiseras hårt av speltestare2025-05-23 22:37 Om lite knappt tre veckor är det dags för Mindseye att bekänna färg, tidigare Rockstar-chefen Leslie Benzie och hans studio Build A Rocket Boys nya skötebarn. Men döma av vad som nu berättas av de som haft möjlighet att testa spelet, så är Mindseye långt ifrån redo att släppas till allmänheten. |
Amazon lägger ner The Wheel of Time2025-05-23 21:55 Spiken i kistan för The Wheel of Time, Amazons påkostade adaption av Robert Jordans älskade böcker. För trots att den snabbt blev en av de mest sedda originalserierna på Prime så spekuleras det om att de skenande produktionskostnaderna i kombination med otillräckliga tittarsiffror föranlett beslutet att nu lägga ner serien. Där den tredje säsongen alltså också blir den sista. |
Napoli vinner Serie A med en poäng före Inter efter att ha slagit Cagliari2025-05-23 21:20 Italienska Serie A hade under hela säsongen varit den jämnaste stora ligan i Europa, och två vinnare kunde ha korats på den sista dagen: Inter eller Napoli. I slutändan, trots att Inter Milan har haft ledningen de senaste månaderna (tillsammans med Atalanta), har det varit Napoli som har vunnit sin fjärde scudetto, och kanske mer anmärkningsvärt, den andra på två år. |
Polisen satsar på online-patruller i kampen mot brott2025-05-23 18:28 Polisen i Skåne inleder en ny och lite annorlunda satsning i ett försök att nå ut till ungdomar och skapa förtroende. Något som innebär att de nu kommer att börja med digital patrullering. Med andra ord, samma arbete de idag gör på gatorna men nu istället även i spelvärldar. |
Här har du alla Sweclockers tester av Geforce RTX 5000-grafikkort2025-05-23 16:29 Från "budget" (harkel) till monsterprestanda. Snabb summering in alla tester. |
Vi pekar och klickar oss igenom spelhelgen2025-05-23 15:00 Vilka helgplaner har du? Berätta! |
Elden Ring blir film – 28 dagar senare-Garland regisserar2025-05-23 14:01 Och George R.R. Martin är med på ett hörn. |
Tidernas bästa Assassin's Creed är Black Flag2025-05-23 13:00 FZ-folket har talat: Assassin's Creed är en serie med toppar, utan djupa dalar. |
Deliver At All Costs2025-05-23 11:02 En budbilsbaserad slapstick-fest där vägen är minst lika viktig som målet. |