Dunder gänget
-
Jag visade ett av dessa klipp för @Mikael så nu kan jag lika gärna göra ett inlägg på det
Tyvärr så har de slutat med denna serie och klippen är över 6 år gamla men de är fortfarande roliga.
Dundergänget: Avsnitt 1 - Superkrafter
Dundergänget: Avsnitt 2 - Internetkändis
Dundergänget: Avsnitt 3 - DreamhackDundergänget: Avsnitt 4 - Kuddkrig
Vilken tyckte du var roligast av dessa?
Jag tycker att Dreamhack är roligast
-
Jag har sett väldigt lite film de senaste åren. Mycket för att jag har ledsnat att bläddra runt bland ointressanta filmer på streamingstjänsterna utan att hitta någon jag vill se för att till slut motvilligt välja en och ge upp efter en kvart eftersom jag är uttråkad. Serier ser jag också sällan, men när jag väl hittar en jag gillar så knarkar jag serien konstant. Nyligen plöjde jag igenom alla avsnitt av The Mentalist på bara några veckor, uppskattningsvis minst 100 timmar, vilket lämnade ett visst tomrum efter sig när jag var färdig. Bra serie!
finaldest.jpg
Jag fick då upp intresset för att se film igen. När jag var som mest intresserad av film använde jag mig av tjänsten Lovefilm (saknar dig) där man prenumererade på hyrfilm till en rimlig slant, DVD- och Bluray-film hem i brevlådan som man skickade tillbaka när man var färdig. På den tiden såg jag alltid, med endast ett par undantag (Kid Svensk var ett av dem), igenom hela filmen då jag hade valt dem med omsorg bland ett enormt utbud.
Det slog mig då nyligen att det går att få tag på ett jämbördigt utbud, rimligt pris och dessutom behålla filmer genom att köpa skivfilmer på Tradera. Nackdelen är att det tar några dagar innan filmen anländer, men genom att beställa ett par filmer om dagen säkerställer man ett stadigt inflöde av filmer man vill se.
I kväll insåg jag även hur mycket jag har saknat deras extramaterial, något som jag förr tog för givet. Filmer från 2010-talet har sällan, om ens något, utöver en möjligtvis (om man har tur) en trailer värt att nämna, men DVD-filmer från kring millenieskiftet är ofta fyllda med ambitiöst extramaterial. Jag såg i dagarna igenom Final Destination 1 & 2 på DVD, nostalgi med ungomdsskräckisar man växte upp med, och uppskattade verkligen allt bonusinnehåll.
Bland annat en minidokumentär där skaparna själva berättar hur skapandet gick till och de ändringarna som gjordes efter testvisningar och ett drygt tio minuter långt klipp där en läkare mäter kroppens och hjärnans reaktioner på testpersoner när de ser filmen. Dessutom minidokumentärer som inte har med filmerna i sig att göra, men väl filmens tema, några okända personer som berättar om sina nära döden-upplevelser. Inte jätteintressant och säkerligen inget som sålde fler DVD-skivor, men just därför uppskattar jag ambitionen och det jobb som lades ner för att ta fram allt bonusinnehåll. Inte att förglömma fick jag dessutom reda på att jag "ska" dö i september 2019 efter att ha svarat på några frågor med hjälp av fjärrkontrollen, otroligt intressant!
-
En tjänst för att söka filmer och serier
Via JustWatch kan du snabbt ta reda på var du kan se dina favoritfilmer och TV-serier i Sverige. Detta spara mycket tid genom att man slipper logga in på varje tjänst för att hitta just den film eller serie du söker.
Man kan Filtrera efter genre och släppår för att hitta den perfekta filmen att streama. Sök efter en specifik film eller TV-serie för att ta reda på var du kan se den. Tjänsten är gratis att använda.
Alternativ tjänst för att söka filmerAll film på ett ställe via Vodeville. Detta gör så du spar tid när du vill hitta filmer. På Vodeville söker du hos alla svenska filmtjänster samtidigt. De visar dig vem som visar filmen du vill se och till lägsta pris för både små och stora leverantörer.
Bästa informations källanOm jag vill veta mer om en film eller serie så rekommenderar att du använder IMDB som är både den största och bästa filmdatabasen.
Själv så gillar jag IMDB och JustWatch bäst.
-
Kan en tv-serie både vara asdålig och genial? Tydligen. I alla fall om serien heter Garth Marenghi's Darkplace (och är dålig med flit). Är en horrorkomedi-serie, vilket känns passande nu till Halloween. Vet inte om någon har sett den, men råkade trilla förbi den på youtube utan att hört talas om den förut. Är något av det roligaste jag sett. Eller vad tycker ni? Har lagt in alla episoder nedan. Bon Appétit.
Garth Marenghi's Darkplace - Episode 01 - Once Upon A Beginning
Garth Marenghi's Darkplace - Episode 02 - Hell Hath Fury
Garth Marenghi's Darkplace - Episode 03 - Skipper The Eyechild
Garth Marenghi's Darkplace - Episode 04 - The Apes Of Wrath
Garth Marenghi's Darkplace - Episode 05 - Scotch Mist
Garth Marenghi's Darkplace - Episode 06 - The Creeping Moss From The Shores Of Shuggoth
-
-
-
Jag har tänkt att jag ska fortsätta att skriva om IJustWantToBeCool i detta forum också. Om du vill se den gamla historiken så är det bara att gå in här FreeGame.
Störig spion
Detta är en sketch ur serien Störig som du kan hitta här.
Emil har äntligen lokaliserat den onde Dödåtgalaxens högkvarter och ska spionisera sig in! Men han räknade inte med den störiga spionen.Laddaren
Victor som planerat att gå och lägga sig, upptäcker att hans laddare inte fungerar. Åh varför skulle det hända just denna dag frågar sig Victor, hans horoskop hade ju sagt att han skulle uppleva en så kallad mästerliga sömn och han hade ju till och med borstat tänderna. Nåväl. Låt sketchen börja.
Berättarrösten
Victor och Joel ska äta en fantastiskt frukost! Det är den bästa utav dagar helt enkelt för vad kan gå fel.
Pissmannen
Joel ska gå på toa men ställs inför det största dilemmat i sitt liv pissa eller icke pissa det är frågan!
Glad Påsk
Lilla Victor Boy är återigen ute på äventyr! Denna gång ska han gå som påsk kärring!
FrågaVilken av dessa sketcher tyckte ni var bäst? Jag tycker iallafall att störig spion är den bästa av dessa.
-
-
-
-
-
Trasig humor
Följ gärna vår kanal: UEX
Humor - www.uex.se
Se allt från
.Man kan ju inte bara vara seriös eller vad tycker ni?
-
Denna serie är en av mina absolut topp serier. Har sätt många avsnitt flera gånger och tycks altid trötta.
for the longest time (how i met your mother)
Barney Stinson - Stand by me [Extended][HD]
How I Met Your Mother Season 05 Episode 12 Girls Versus Suits Suits Song
Robin Sparkles-Let's Go To The Mall' (full version).
Robin Sparkles - Sandcastles in the Sand
Robin Daggers - P.S I Love You (How I Met Your Mother) Music Video
How I Met Your Mother - La Vie En Rose l The Mother/Tracy McConnell (Season 9 Episode 16)
Har ni någon favorit scen från how i met your mother?
-
-
Evil Ed
Gillar du splatterfilmer? Då ska du se Evil Ed som är en film från 1997. Den apar efter klassiska amerikanska filmer som Evil Dead filmerna, Halloween, The Silence of the Lambs och The Shining och gör det roligt.
215px-Evil_Ed.jpg
Det finns många inslag i filmen som är bra men jag gillar Nice door, Nice stairs och Nice Shot som ni kan se nedan.
Nice shot!
Måste säga att den är kaxig och mycket underhållande. Har ni sätt den och om JA, vad tycker ni om den?
-
Vill tipsa om en jetterolig komedi. Heter What We Do in the Shadows och är en fejk-dokumentär som följer en grupp vampyrer i deras vardag. Lite speciell humor. Svårt att jämföra med nåt, men kanske påminner lite i humorn med engelsk komedi som the IT Crowd och Shaun of the Dead
What We Do in the Shadows - International Trailer
-
Hittade en gammal goding på Netflix som jag inte sätt på flera år. Filmen heter Twilight Zone: The Movie och är kanske inget speciellt idag. Men när jag såg denna film så var jag inte många år och det sitter kvar idag!
Midnight Special Horror Drive..
Creedence Clearwater Revival: The Midnight Special
Vet inte vad det är men gillar introt till denna film, är det bara jag eller är det något speciellt med den 😉
-
Galenskaparna
Brysselsteget är en gymnastisk manöver, ursprungligen uppfunnen och presenterad av humorgruppen Galenskaparna och After Shave 1989 i deras TV-serie En himla många program. Om ni vill se Knut Kragballe och Brysselsteget så titta på VM i gymnastik runt 3.24
Galenskaparna - VM i gymnastik.
Galenskaparna - Hoppa Bort
Om inte annat så kan man ju alltid hoppa bort ifall inte detta gillas 😉
-
TV-serie
Stranger Things är en TV-serie som jag nyligen har börjat titta på. Den finns på Netflix eller att köpa om man vill se den. Det jag gillar mest är musiken för det förhöjer stämningen enormt 🙂 Om man ska berätta lite kort utan att förstöra något så är detta en mystisk serie där det händer coola övernaturliga saker.
Stranger Things Soundtrack - Main Theme (Extended)
Detta är ett måste om man vill ha lite spänning 😉 Någon annan här som har sätt denna serie än?
-
Har kollat på både säsongerna av den tecknade komidiseeien Rick and Morty den senaste månaden. Måste vara något av det roligaste som gjorts för tv. Helt i klass med Futurama tycker jag. Kan beskrivas som Adventure Time korsar med Tillbaka till Framtiden korsat med dr. Who, typ...
Någon som kan rekommendera någon annan kul liknande serie?
Roy: A Life Well Lived | Rick and Morty | Adult Swim
Plumbus: How They Do It | Rick and Morty | Adult Swim
-
Om ni inte har sätt denna komedi så är det dags nu. Den har allt som man vill ha från en bra film 😉
Hot Rod - Cool Beans
Hot Rod "Quiet Place" Forest Dancing Scene
Mer info om Hot Rod.
Senaste inläggen från UEX
Nyheter
Sony satsar på Playstation-konserter i Europa under 20252024-10-15 15:53 Om du älskar spelmusik och mår genuint bra av att höra stycken från dina favorittitlar, är det dags att unna dig en oförglömlig kväll. Sony har precis meddelat att Playstation The Concert ger sig ut på turné under 2025 och 2026, där Europa för första gången får besök. Över 20 städer har bekräftats, bland annat Glasgow, Dublin, Birmingham, Paris, London, Sofia, Amsterdam och... Göteborg (Scandinavium) samt många fler. |
Europa2024-10-15 14:56 Högtflygande, mysigt pusslande i paradisliknande sagomiljö. Men denna indiepärla tar slut alldeles för fort. |
Black Ops 6, en dubbel dos Starcraft och South Park på väg till Game Pass inom kort2024-10-15 14:20 Det har varit en fin höst såhär långt för Game Pass-prenumeranter, och bara de senaste veckorna har vi blivit bortskämda med titlar som {Sifu}, Legend of Mana, {Age of Mythology: Retold} och det vansinnigt mysiga co-op-spelet All You Need Is Help. |
Bandai Namco lägger ner flera projekt och sparkar hundratals anställda2024-10-15 14:15 Ett av spelbranschens ledande japanska företag flaggar nu för stora nedskärningar i både sin pipeline för kommande titlar samt personalstyrkan. Bandai Namco berättade bara för någon timme sedan om sitt rekord med lanseringen av {Dragon Ball Sparking Zero} (som nådde tre miljoner sålda exemplar redan första dagen), och nu kommer alltså en kalldusch direkt efter. |
Rykte: Hogwarts Legacy får 10–15 timmar nytt innehåll nästa år2024-10-15 13:53 I en "definitiv version". |
Dragon Ball Sparking Zero sålde tre miljoner exemplar på 24 timmar2024-10-15 13:29 I fredags släpptes det nya fightingspelet baserat på den nu framlidne Akira Toriyamas mästerverk, {Dragon Ball Sparking Zero}. Media (inklusive vi här på Gamereactor) gillade spelet och detsamma gäller tydligen fansen. Zero var nämligen en av de mest populära titlarna på Steam under den gångna helgen, med över 120 000 samtidiga spelare som mest - och konsolversionerna verkar ha gått minst lika bra. |
Rapport: Det var ett Halo-samarbete på väg till Call of Duty2024-10-15 13:05 Call of Duty och Halo. Det är svårt att hitta två mer ikoniska shooter-serien i spelvärlden, och ett samarbete mellan dem skulle förmodligen ses som något positivt av fans av båda serierna. Uppenbarligen var ett sådant samarbete faktiskt på väg, vilket väl är lättare än någonsin nu när Microsoft äger Activision Blizzard. |
Ny Steam-varning vid spelköp: du köper licens2024-10-15 11:24 Och licenser kan upphöra. |
Jag älskar uppföljare2024-10-15 10:00 Nya spel kan vara förklädda tvåor, och tvåor kan revolutionera, menar Fredrik. |
Unknown 9: Awakening har fått en lanseringstrailer2024-10-15 08:50 Släpps om tre dagar. |