• Kategorier
  • Senaste
  • Taggar
  • Populära
  • Logga in
  • Logga in
  • Sök
  • Kategorier
  • Senaste
  • Taggar
  • Populära

Sköna scener från how i met your mother

Film
film humor serier
1
1
1.2k
Laddar fler inlägg
  • Äldst till nyaste
  • Nyaste till äldst
  • Flest röster
Svara
  • Svara som ämne
Logga in för att posta
Det här ämnet har raderats. Endast användare med ämneshanterings-privilegier kan se det.
  • Mikael
    Mikael Senaste redigerad av Mikael 5 dec. 2016 18:55 5 dec. 2016 18:46

Denna serie är en av mina absolut topp serier. Har sätt många avsnitt flera gånger och tycks altid trötta.

for the longest time (how i met your mother)

Barney Stinson - Stand by me [Extended][HD]

How I Met Your Mother Season 05 Episode 12 Girls Versus Suits Suits Song

Robin Sparkles-Let's Go To The Mall' (full version).

Robin Sparkles - Sandcastles in the Sand

Robin Daggers - P.S I Love You (How I Met Your Mother) Music Video

How I Met Your Mother - La Vie En Rose l The Mother/Tracy McConnell (Season 9 Episode 16)

Har ni någon favorit scen från how i met your mother?

Jenkler IT AB - Er leverantör för e-handel, hemsidor och IT-support - 073-731 76 64

Ett svar Senaste svaret Svara Citera 0
    • 1 / 1
    global:pagination.out_of, 1, 1
    • Första inlägget
      1/1
      Sista inlägget
    • Brysselsteget och Knut Kragballe

Mikael
      Galenskaparna

Brysselsteget är en gymnastisk manöver, ursprungligen uppfunnen och presenterad av humorgruppen Galenskaparna och After Shave 1989 i deras TV-serie En himla många program. Om ni vill se Knut Kragballe och Brysselsteget så titta på VM i gymnastik runt 3.24

Galenskaparna - VM i gymnastik.

Galenskaparna - Hoppa Bort

Om inte annat så kan man ju alltid hoppa bort ifall inte detta gillas 😉

Film
      6 aug. 2016 10:28
    • Stranger Things

Mikael
      TV-serie

Stranger Things är en TV-serie som jag nyligen har börjat titta på. Den finns på Netflix eller att köpa om man vill se den. Det jag gillar mest är musiken för det förhöjer stämningen enormt 🙂 Om man ska berätta lite kort utan att förstöra något så är detta en mystisk serie där det händer coola övernaturliga saker.

Stranger Things Soundtrack - Main Theme (Extended)

Detta är ett måste om man vill ha lite spänning 😉 Någon annan här som har sätt denna serie än?

Film
      27 juli 2016 10:05
    • Rick and Morty - kul serie

Mattias

Har kollat på både säsongerna av den tecknade komidiseeien Rick and Morty den senaste månaden. Måste vara något av det roligaste som gjorts för tv. Helt i klass med Futurama tycker jag. Kan beskrivas som Adventure Time korsar med Tillbaka till Framtiden korsat med dr. Who, typ...

Någon som kan rekommendera någon annan kul liknande serie?

Roy: A Life Well Lived | Rick and Morty | Adult Swim

Plumbus: How They Do It | Rick and Morty | Adult Swim

Film
      20 juli 2016 11:40
    • Hot Rod - The Quiet Place

Mikael

Om ni inte har sätt denna komedi så är det dags nu. Den har allt som man vill ha från en bra film 😉

Hot Rod - Cool Beans

Hot Rod "Quiet Place" Forest Dancing Scene

Mer info om Hot Rod.

Film
      24 maj 2016 06:18
    • Någon mer som saknar DVD-extramaterial?

Michael

Jag har sett väldigt lite film de senaste åren. Mycket för att jag har ledsnat att bläddra runt bland ointressanta filmer på streamingstjänsterna utan att hitta någon jag vill se för att till slut motvilligt välja en och ge upp efter en kvart eftersom jag är uttråkad. Serier ser jag också sällan, men när jag väl hittar en jag gillar så knarkar jag serien konstant. Nyligen plöjde jag igenom alla avsnitt av The Mentalist på bara några veckor, uppskattningsvis minst 100 timmar, vilket lämnade ett visst tomrum efter sig när jag var färdig. Bra serie!

finaldest.jpg

Jag fick då upp intresset för att se film igen. När jag var som mest intresserad av film använde jag mig av tjänsten Lovefilm (saknar dig) där man prenumererade på hyrfilm till en rimlig slant, DVD- och Bluray-film hem i brevlådan som man skickade tillbaka när man var färdig. På den tiden såg jag alltid, med endast ett par undantag (Kid Svensk var ett av dem), igenom hela filmen då jag hade valt dem med omsorg bland ett enormt utbud.

Det slog mig då nyligen att det går att få tag på ett jämbördigt utbud, rimligt pris och dessutom behålla filmer genom att köpa skivfilmer på Tradera. Nackdelen är att det tar några dagar innan filmen anländer, men genom att beställa ett par filmer om dagen säkerställer man ett stadigt inflöde av filmer man vill se.

I kväll insåg jag även hur mycket jag har saknat deras extramaterial, något som jag förr tog för givet. Filmer från 2010-talet har sällan, om ens något, utöver en möjligtvis (om man har tur) en trailer värt att nämna, men DVD-filmer från kring millenieskiftet är ofta fyllda med ambitiöst extramaterial. Jag såg i dagarna igenom Final Destination 1 & 2 på DVD, nostalgi med ungomdsskräckisar man växte upp med, och uppskattade verkligen allt bonusinnehåll.

Bland annat en minidokumentär där skaparna själva berättar hur skapandet gick till och de ändringarna som gjordes efter testvisningar och ett drygt tio minuter långt klipp där en läkare mäter kroppens och hjärnans reaktioner på testpersoner när de ser filmen. Dessutom minidokumentärer som inte har med filmerna i sig att göra, men väl filmens tema, några okända personer som berättar om sina nära döden-upplevelser. Inte jätteintressant och säkerligen inget som sålde fler DVD-skivor, men just därför uppskattar jag ambitionen och det jobb som lades ner för att ta fram allt bonusinnehåll. Inte att förglömma fick jag dessutom reda på att jag "ska" dö i september 2019 efter att ha svarat på några frågor med hjälp av fjärrkontrollen, otroligt intressant!

Film
      3 aug. 2022 12:57
    • Söktjänster för filmer och serier

Mikael
      En tjänst för att söka filmer och serier

Via JustWatch kan du snabbt ta reda på var du kan se dina favoritfilmer och TV-serier i Sverige. Detta spara mycket tid genom att man slipper logga in på varje tjänst för att hitta just den film eller serie du söker.

Man kan Filtrera efter genre och släppår för att hitta den perfekta filmen att streama. Sök efter en specifik film eller TV-serie för att ta reda på var du kan se den. Tjänsten är gratis att använda.

Alternativ tjänst för att söka filmer

All film på ett ställe via Vodeville. Detta gör så du spar tid när du vill hitta filmer. På Vodeville söker du hos alla svenska filmtjänster samtidigt. De visar dig vem som visar filmen du vill se och till lägsta pris för både små och stora leverantörer.

Bästa informations källan

Om jag vill veta mer om en film eller serie så rekommenderar att du använder IMDB som är både den största och bästa filmdatabasen.

Själv så gillar jag IMDB och JustWatch bäst.

Film
      10 dec. 2021 21:31
    • Garth Marenghi's Darkplace

Mattias

Kan en tv-serie både vara asdålig och genial? Tydligen. I alla fall om serien heter Garth Marenghi's Darkplace (och är dålig med flit). Är en horrorkomedi-serie, vilket känns passande nu till Halloween. Vet inte om någon har sett den, men råkade trilla förbi den på youtube utan att hört talas om den förut. Är något av det roligaste jag sett. Eller vad tycker ni? Har lagt in alla episoder nedan. Bon Appétit.

Garth Marenghi's Darkplace - Episode 01 - Once Upon A Beginning

Garth Marenghi's Darkplace - Episode 02 - Hell Hath Fury

Garth Marenghi's Darkplace - Episode 03 - Skipper The Eyechild

Garth Marenghi's Darkplace - Episode 04 - The Apes Of Wrath

Garth Marenghi's Darkplace - Episode 05 - Scotch Mist

Garth Marenghi's Darkplace - Episode 06 - The Creeping Moss From The Shores Of Shuggoth

Film
      1 nov. 2018 14:27
    • 80 och 90 tal - Så var det förr!

Mikael

Mycket historia och nyttigt men ändå kul 😉

Henrik Schyffert - The 90s - Ett försvarstal [synkat ljud]

Film
      25 apr. 2018 14:04
    • Spratt på Youtube

Michael

Skrattade så att jag grät åt det sista skriket. Länge sedan jag gjorde det.

Answering Phone Loudly Prank 2

LOUD BLASTING FARTS & POOPING - Wet Fart Prank with "The Sharter"

Skiter på sig

Film
      14 aug. 2017 09:35
    • Nytt och bra av IJustWantToBeCool

Teodor Jenkler

Jag har tänkt att jag ska fortsätta att skriva om IJustWantToBeCool i detta forum också. Om du vill se den gamla historiken så är det bara att gå in här FreeGame.

Störig spion

Detta är en sketch ur serien Störig som du kan hitta här.
      Emil har äntligen lokaliserat den onde Dödåtgalaxens högkvarter och ska spionisera sig in! Men han räknade inte med den störiga spionen.

Laddaren

Victor som planerat att gå och lägga sig, upptäcker att hans laddare inte fungerar. Åh varför skulle det hända just denna dag frågar sig Victor, hans horoskop hade ju sagt att han skulle uppleva en så kallad mästerliga sömn och han hade ju till och med borstat tänderna. Nåväl. Låt sketchen börja.

Berättarrösten

Victor och Joel ska äta en fantastiskt frukost! Det är den bästa utav dagar helt enkelt för vad kan gå fel.

Pissmannen

Joel ska gå på toa men ställs inför det största dilemmat i sitt liv pissa eller icke pissa det är frågan!

Glad Påsk

Lilla Victor Boy är återigen ute på äventyr! Denna gång ska han gå som påsk kärring!

Fråga

Vilken av dessa sketcher tyckte ni var bäst? Jag tycker iallafall att störig spion är den bästa av dessa.

Film
      13 aug. 2017 15:46
    • Roliga trailers

Mikael

Dags att dela något, här kommer en liten tråd med roliga trailers!

GHOST TITS (ft. Olivia Munn)

Hentai Kamen: Forbidden Super Hero - trailer (english subs)

HANDJOB CABIN (official trailer HD)

Hittar ni fler så är det bara att fylla på denna tråd 😉

Film
      27 apr. 2017 15:38
    • Minecraft Timelapse - Red Rock City

Mikael

Här är något för alla Minecraft älskare. Jävligt nice sound eller vad tycker ni?

Minecraft Timelapse - Red Rock City

Själv så bygger man massor men detta är fan wow säger jag bara!

Film
      12 mars 2017 15:37
    • Skedar gör mig rädd!

Mikael

Tänkte dela med mig av lite sjuka saker här. Om ni inte tycker om skedar så avråder jag från att se detta 😉

The Horribly Slow Murderer with the Extremely Inefficient Weapon by Richard Gale

No Reason Boner - NSP

Lyckades samla på mig dessa klipp genom att besöka en mycket sjukt människa 😛

Film
      8 mars 2017 22:08
    • Charlie the Unicorn

Mikael

Helt otroligt vad man kan göra när man har rökt på 😉

Charlie the Unicorn 1

Charlie the Unicorn 2

Charlie the Unicorn 3

Charlie the Unicorn 4

Charlie the Unicorn 5

Detta är ett måste för oss som har skadad humor. 5 delar av skum humor!

Film
      4 mars 2017 16:06
    • Humor playlist i UEX kanalen

Mikael
      Trasig humor

Följ gärna vår kanal: UEX

Humor - www.uex.se

Se allt från

.

Man kan ju inte bara vara seriös eller vad tycker ni?

Film
      18 jan. 2017 07:42
    • Sköna scener från how i met your mother

Mikael

Denna serie är en av mina absolut topp serier. Har sätt många avsnitt flera gånger och tycks altid trötta.

for the longest time (how i met your mother)

Barney Stinson - Stand by me [Extended][HD]

How I Met Your Mother Season 05 Episode 12 Girls Versus Suits Suits Song

Robin Sparkles-Let's Go To The Mall' (full version).

Robin Sparkles - Sandcastles in the Sand

Robin Daggers - P.S I Love You (How I Met Your Mother) Music Video

How I Met Your Mother - La Vie En Rose l The Mother/Tracy McConnell (Season 9 Episode 16)

Har ni någon favorit scen från how i met your mother?

Film
      5 dec. 2016 18:46
    • Sluta jiddra börja trolla

Mikael
      Knäckehäxan är här

Är det någon som kommer ihåg denna, det var ett bra tag sedan 😉

Knäckehäxan

Ibland gillar jag faktiskt reklam, tänk om det alltid var så!

Film
      18 sep. 2016 08:52
    • Evil Ed

Mikael
      Evil Ed

Gillar du splatterfilmer? Då ska du se Evil Ed som är en film från 1997. Den apar efter klassiska amerikanska filmer som Evil Dead filmerna, Halloween, The Silence of the Lambs och The Shining och gör det roligt.

215px-Evil_Ed.jpg

Det finns många inslag i filmen som är bra men jag gillar Nice door, Nice stairs och Nice Shot som ni kan se nedan.

Nice shot!

Måste säga att den är kaxig och mycket underhållande. Har ni sätt den och om JA, vad tycker ni om den?

Film
      9 sep. 2016 21:24
    • What We Do in the Shadows

Mattias

Vill tipsa om en jetterolig komedi. Heter What We Do in the Shadows och är en fejk-dokumentär som följer en grupp vampyrer i deras vardag. Lite speciell humor. Svårt att jämföra med nåt, men kanske påminner lite i humorn med engelsk komedi som the IT Crowd och Shaun of the Dead

What We Do in the Shadows - International Trailer

Film
      29 aug. 2016 11:40
    • Twilight Zone

Mikael

Hittade en gammal goding på Netflix som jag inte sätt på flera år. Filmen heter Twilight Zone: The Movie och är kanske inget speciellt idag. Men när jag såg denna film så var jag inte många år och det sitter kvar idag!

Midnight Special Horror Drive..

Creedence Clearwater Revival: The Midnight Special

Vet inte vad det är men gillar introt till denna film, är det bara jag eller är det något speciellt med den 😉

Film
      25 aug. 2016 10:05
    • Brysselsteget och Knut Kragballe

Mikael
      Galenskaparna

Brysselsteget är en gymnastisk manöver, ursprungligen uppfunnen och presenterad av humorgruppen Galenskaparna och After Shave 1989 i deras TV-serie En himla många program. Om ni vill se Knut Kragballe och Brysselsteget så titta på VM i gymnastik runt 3.24

Galenskaparna - VM i gymnastik.

Galenskaparna - Hoppa Bort

Om inte annat så kan man ju alltid hoppa bort ifall inte detta gillas 😉

Film
      6 aug. 2016 10:28
    • Stranger Things

Mikael
      TV-serie

Stranger Things är en TV-serie som jag nyligen har börjat titta på. Den finns på Netflix eller att köpa om man vill se den. Det jag gillar mest är musiken för det förhöjer stämningen enormt 🙂 Om man ska berätta lite kort utan att förstöra något så är detta en mystisk serie där det händer coola övernaturliga saker.

Stranger Things Soundtrack - Main Theme (Extended)

Detta är ett måste om man vill ha lite spänning 😉 Någon annan här som har sätt denna serie än?

Film
      27 juli 2016 10:05
    • Rick and Morty - kul serie

Mattias

Har kollat på både säsongerna av den tecknade komidiseeien Rick and Morty den senaste månaden. Måste vara något av det roligaste som gjorts för tv. Helt i klass med Futurama tycker jag. Kan beskrivas som Adventure Time korsar med Tillbaka till Framtiden korsat med dr. Who, typ...

Någon som kan rekommendera någon annan kul liknande serie?

Roy: A Life Well Lived | Rick and Morty | Adult Swim

Plumbus: How They Do It | Rick and Morty | Adult Swim

Film
      20 juli 2016 11:40
    • Hot Rod - The Quiet Place

Mikael

Om ni inte har sätt denna komedi så är det dags nu. Den har allt som man vill ha från en bra film 😉

Hot Rod - Cool Beans

Hot Rod "Quiet Place" Forest Dancing Scene

Mer info om Hot Rod.

Film
      24 maj 2016 06:18
    • Någon mer som saknar DVD-extramaterial?

Michael

Jag har sett väldigt lite film de senaste åren. Mycket för att jag har ledsnat att bläddra runt bland ointressanta filmer på streamingstjänsterna utan att hitta någon jag vill se för att till slut motvilligt välja en och ge upp efter en kvart eftersom jag är uttråkad. Serier ser jag också sällan, men när jag väl hittar en jag gillar så knarkar jag serien konstant. Nyligen plöjde jag igenom alla avsnitt av The Mentalist på bara några veckor, uppskattningsvis minst 100 timmar, vilket lämnade ett visst tomrum efter sig när jag var färdig. Bra serie!

finaldest.jpg

Jag fick då upp intresset för att se film igen. När jag var som mest intresserad av film använde jag mig av tjänsten Lovefilm (saknar dig) där man prenumererade på hyrfilm till en rimlig slant, DVD- och Bluray-film hem i brevlådan som man skickade tillbaka när man var färdig. På den tiden såg jag alltid, med endast ett par undantag (Kid Svensk var ett av dem), igenom hela filmen då jag hade valt dem med omsorg bland ett enormt utbud.

Det slog mig då nyligen att det går att få tag på ett jämbördigt utbud, rimligt pris och dessutom behålla filmer genom att köpa skivfilmer på Tradera. Nackdelen är att det tar några dagar innan filmen anländer, men genom att beställa ett par filmer om dagen säkerställer man ett stadigt inflöde av filmer man vill se.

I kväll insåg jag även hur mycket jag har saknat deras extramaterial, något som jag förr tog för givet. Filmer från 2010-talet har sällan, om ens något, utöver en möjligtvis (om man har tur) en trailer värt att nämna, men DVD-filmer från kring millenieskiftet är ofta fyllda med ambitiöst extramaterial. Jag såg i dagarna igenom Final Destination 1 & 2 på DVD, nostalgi med ungomdsskräckisar man växte upp med, och uppskattade verkligen allt bonusinnehåll.

Bland annat en minidokumentär där skaparna själva berättar hur skapandet gick till och de ändringarna som gjordes efter testvisningar och ett drygt tio minuter långt klipp där en läkare mäter kroppens och hjärnans reaktioner på testpersoner när de ser filmen. Dessutom minidokumentärer som inte har med filmerna i sig att göra, men väl filmens tema, några okända personer som berättar om sina nära döden-upplevelser. Inte jätteintressant och säkerligen inget som sålde fler DVD-skivor, men just därför uppskattar jag ambitionen och det jobb som lades ner för att ta fram allt bonusinnehåll. Inte att förglömma fick jag dessutom reda på att jag "ska" dö i september 2019 efter att ha svarat på några frågor med hjälp av fjärrkontrollen, otroligt intressant!

Film
      3 aug. 2022 12:57
    • Söktjänster för filmer och serier

Mikael
      En tjänst för att söka filmer och serier

Via JustWatch kan du snabbt ta reda på var du kan se dina favoritfilmer och TV-serier i Sverige. Detta spara mycket tid genom att man slipper logga in på varje tjänst för att hitta just den film eller serie du söker.

Man kan Filtrera efter genre och släppår för att hitta den perfekta filmen att streama. Sök efter en specifik film eller TV-serie för att ta reda på var du kan se den. Tjänsten är gratis att använda.

All film på ett ställe via Vodeville. Detta gör så du spar tid när du vill hitta filmer. På Vodeville söker du hos alla svenska filmtjänster samtidigt. De visar dig vem som visar filmen du vill se och till lägsta pris för både små och stora leverantörer.

Om jag vill veta mer om en film eller serie så rekommenderar att du använder IMDB som är både den största och bästa filmdatabasen.

Film
      10 dec. 2021 21:31
    • Garth Marenghi's Darkplace

Mattias

Kan en tv-serie både vara asdålig och genial? Tydligen. I alla fall om serien heter Garth Marenghi's Darkplace (och är dålig med flit). Är en horrorkomedi-serie, vilket känns passande nu till Halloween. Vet inte om någon har sett den, men råkade trilla förbi den på youtube utan att hört talas om den förut. Är något av det roligaste jag sett. Eller vad tycker ni? Har lagt in alla episoder nedan. Bon Appétit.

Garth Marenghi's Darkplace - Episode 06 - The Creeping Moss From The Shores Of Shuggoth

Film
      1 nov. 2018 14:27
    • 80 och 90 tal - Så var det förr!

Mikael

Mycket historia och nyttigt men ändå kul 😉

Film
      25 apr. 2018 14:04
    PrevNext
    1
    2
    3
    4
    5

Senaste inläggen från UEX

• Jag har sett väldigt lite film de senaste åren. Mycket för att jag har ledsnat att bläddra runt bland ointressanta filmer på streamingstjänsterna utan att hitta någon jag vill se för att till slut motvilligt välja en och ge upp efter en kvart eftersom jag är uttråkad. Serier ser jag också sällan, men när jag väl hittar en jag gillar så knarkar jag serien konstant. Nyligen plöjde jag igenom alla avsnitt av The Mentalist på bara några veckor, uppskattningsvis minst 100 timmar, vilket lämnade ett visst tomrum efter sig när jag var färdig. Bra serie!

finaldest.jpg

3 aug. 2022 12:57 • läs mer
    • En tjänst för att söka filmer och serier

10 dec. 2021 21:31 • läs mer
    • Måste vara svårt att göra något så här dåligt men ändå lyckas fånga ett intresse 😛

1 nov. 2018 14:27 • läs mer
    • Kan en tv-serie både vara asdålig och genial? Tydligen. I alla fall om serien heter Garth Marenghi's Darkplace (och är dålig med flit). Är en horrorkomedi-serie, vilket känns passande nu till Halloween. Vet inte om någon har sett den, men råkade trilla förbi den på youtube utan att hört talas om den förut. Är något av det roligaste jag sett. Eller vad tycker ni? Har lagt in alla episoder nedan. Bon Appétit.

1 nov. 2018 11:16 • läs mer
    • Mycket historia och nyttigt men ändå kul 😉

25 apr. 2018 14:04 • läs mer

Nyheter

Borderlands-serien når 93 miljoner sålda exemplar2025-05-17 00:53

Vi visste att Borderlands var poppis, men att serien sålt nästan 93 miljoner exemplar, det var vi inte riktigt beredda på. Helt otroliga siffror som Take Two stolt presenterade under sin senaste kvartalsrapport inför investerarna tillsammans med lite annan intressant fakta.

Borderlands 3 är exempelvis 2K:s snabbast säljande spel, med 22 miljoner exemplar och Borderlands 2 är deras mest sålda spel någonsin med 30 miljoner exemplar. Man presenterade tyvärr inte någon försäljningsstatistik för Tiny Tina's Wonderland, men de nämnde dock att 40% av alla som spelade det var helt nya för franchisen.

Med det sagt så är förväntningarna på Borderlands 4 med andra ord skyhöga när det släpps den 12:e september, och frågan är nu hur många miljoner exemplar av spelet som kommer säljas. Vad tror du?

Hur många miljoner exemplar av Borderlands 4 tror du kommer att säljas första veckorna?

<bild>Skyhöga förväntningar.</bild>

En första omgång DLC har nu släppts till Kingdom Come: Deliverance II2025-05-17 00:30

Den första expansionen till {Kingdom Come: Deliverance II} har nu släppts. I Brushes with Death kastas huvudpersonen Henry in i ett nytt äventyr där han hamnar i sällskap med en gåtfull konstnär.

Berättelsen kretsar kring deras gemensamma resa genom en rad uppdrag, där du får möjlighet att lära dig mer om konstnärens historia. Expansionen utspelar sig över båda världskartorna i spelet och läggs automatiskt till ditt bibliotek om du redan äger Gold Edition eller Expansion Pass.

För övriga spelare finns tillägget att köpa separat för 59 kronor. Förutom nya uppdrag introduceras även nya funktionen Shield Painting, där du kan dekorera dina sköldar efter egen smak. Vill du få en försmak av vad Brushes with Death har att erbjuda, hittar du en trailer att frottera dig med härunder:

<video>

<bild>Kingdom Come: Deliverance II finns ute nu till PC, PS5 och Xbox Series S/X.</bild>

Apple blockerar Fortnite till Iphone, igen2025-05-17 00:21

Striden mellan Apple och Epic fortsätter och nu har man ännu en gång helt blockerat Fortnite på iOS, vilket alltså innebär att spelet ej längre är tillgängligt för nedladdning till varken iPhone eller iPad.

Detta är det senaste kapitlet i den långvariga konflikten mellan Apple och Epic Games, där frågan om App Store-policy och betalningssystem står i centrum. En batalj som pågått från och till sedan 2020, när Epic implementerade ett eget betalsystem i Fortnite som kringgick Apples 30% kommission. Något som så klart inte uppskattades och vilket ledde till att spelet blockerades från App Store.

Den domstolsorder som förbjöd Apple från att hindra länkar till externa betalsystem har bolaget (så klart) valt att helt ignorera, och man hävdar istället att det hela berodde på att Epic använde sitt svenska utvecklarkonto för att posta Fortnite till den amerikanska App Store, vilket enligt Apple bröt mot deras riktlinjer.

Epic har svarat med att kritisera Apples granskningsprocess och anklagar företaget för att använda den för att stävja konkurrens. För närvarande är det enda sättet att spela Fortnite på iOS via molnbaserade spelplattformar som GeForce NOW eller XCloud, även om dessa alternativ har sina begränsningar.

Spelar du Fortnite på mobilen?

<bild>Apple vill ha sin del av kakan. Annars blir det ingen kaka alls.</bild>

Stellar Blade-uppdateringen släpps även till Playstation 52025-05-16 23:57

Den hett efterlängtade PC-lanseringen av Stellar Blade närmar sig med stormsteg, och utlovas komma med en hel uppsjö av trevliga uppdateringar. Bland annat nya kostymer och en ny boss för spelare att sätta tänderna i.

Tack och lov så behöver inte de som äger spelet till Playstation 5 känna att de går miste om något, då uppdateringen även utlovas släppas, helt kostnadsfritt, till konsolen. Detta enligt Shift Up-chefen DongKi Lee som i ett blogginlägg skrev:

"This additional content will also be available on the PS5 console version. PS5 users will receive the free update content through a patch download"

Utöver detta så kommer PC-versionen av spelet även erbjuda flera tekniska fördelar, enligt vad vi tidigare rapporterat. Däribland förbättrad grafik och stöd för ultrawide-skärmar. Stellar Blade landar på PC den 11:e juni.

Ser du fram emot Stellar Blade till PC?

<bild>Kommer bli kalasmysigt att spela till PC.</bild>

Activision lägger ned Call of Duty: Warzone Mobile2025-05-16 23:21

Gamereactors recension av Call of Duty: Warzone Mobile (skriven av undertecknad) var inte nådig i sitt utlåtande. Spelet var och är en skymf mot Warzone, fult och stelt sett till spelmekanik men trots detta drog det från dag ett alltid in bra med kosing till Activisions redan fläskiga kassa. Enligt utgivarens egna "earning reports" har Call of Duty: Warzone Mobile som sämst dragit in 500 000 dollar under en månad medan de andra 14 månaderna sedan lanseringen har inneburit ännu större vinster. Icke bekräftade uppgifter menar att Call of Duty: Warzone Mobile tjänat in cirka 45 miljoner dollar sedan 21:a mars förra året, vilket gör kvällens nyhet om omedelbar nedläggning extra förbluffande men tydligen anser Activision nu att kvaliteten på spelet är för låg.

Activisions officiella uttalande:
    "We deeply appreciate your dedication and passion for Call of Duty: Warzone Mobile. Going forward, we will be streamlining the scope of the game. This decision was made after careful consideration of various factors and while we're proud of the accomplishment in bringing Call of Duty: Warzone to mobile in an authentic way, it unfortunately has not met our expectations with mobile-first players like it has with PC and console audiences.

As a result, we will no longer be delivering new seasonal content and gameplay updates to the mobile version. Effective immediately, players will no longer be able to purchase Call of Duty Points or Black Cell using real currency in Call of Duty: Warzone Mobile. Sunday, May 18, 2025 will be the last day the game can be downloaded from the Google Play and Apple's App Store and social features across both mobile platforms will be retired."

Saxat ur vår recension:
    "En annan aspekt av det här spelet som håller skrämmande låg kvalitet är grafiken som är sådär chockerande ful som väldigt få påkostade storspel till våra mobiltelefoner idag är. Jag har spelat på en Iphone 14 Pro Max som har mer beräkningskapacitet än en Playstation 4 (närmare en PS4 Pro, faktiskt) och trots detta ser Warzone Mobile mer ut som ett Nintendo 64-spel än något annat. Delar av miniatyrversionen av Verdansk ser så gräsligt stygg ut att det nästan ser ut som ett dåligt skämt vilket gör att känslan av att man verkligen hoppar ned i en riktig värld aldrig infinner sig. Atmosfären här är horribelt dålig. Jag har spelat i ett par veckor och aldrig för en sekund tänkt att jag är en soldat i en värld utan snarare något slags svävande vapen som haltar runt bland gråbleka flak till superlågupplösta väggar." Läs mer!

Call of Duty: Warzone Mobile höll helt enkelt för klen kvalitet för Activisions numer striktare interna bedömningar och läggs ned med omedelbar verkan. Hur ser du på detta?
    <bild>No More Warzone till din mobil, med andra ord. Otippat, minst sagt.</bild>

Jade Raymond lämnar den egna utvecklaren Haven Studios2025-05-16 16:03
    Och ytterligare en rapport om att deras rånarspel Fairgame$ har försenats.
    Ond bråd spelhelg – vad spelar du?2025-05-16 15:00
    Vi håller buset i schack och retron uppe i varv. Japp, för nu är det spelhelg.
    Epic skänker bort Dead Island 2 och har startat sin megarea2025-05-16 12:32
    Skräckspelet Happy Game är också gratis.
    Svenskutvecklade Lost in Random: The Eternal Die har fått släppdatum2025-05-16 11:05
    Fler Burton-doftande äventyr, denna gång ur isometriskt perspektiv.
    Kingdom Come: Deliverance 2:s första DLC är ute – se trailern2025-05-16 09:00
    Brushes with Death kretsar kring en konstnärs magnum opus.
     073-731 76 64   info@uex.se