• Logga in
    • Sök
    • Kategorier
    • Senaste
    • Taggar
    • Populära

    South Park: The Fractured But Whole (2017)

    Recensioner
    a-uex7-spel
    1
    2
    166
    Laddar fler inlägg
    • Äldst till nyaste
    • Nyaste till äldst
    • Flest röster
    Svara
    • Svara som ämne
    Logga in för att posta
    Det här ämnet har raderats. Endast användare med ämneshanterings-privilegier kan se det.
    • Jenkler
      Jenkler Senaste redigerad av Mikael

      |==========>
      Source: https://www.mobygames.com/game/south-park-the-fractured-but-whole
      <==========|

      Jenkler IT AB - Er leverantör för e-handel, hemsidor och IT-support - 073-731 76 64

      Ett svar Senaste svaret Svara Citera 0
      • Michael
        Michael Senaste redigerad av

        |==========>
        Format: PS4
        Rating: 4

        Comment:
        Fullständigt lysande licenstolkning av tv-serien, såpass välskrivet och humoristiskt att det känns som att man spelar avsnitt direkt hämtat från serien. Flera viktiga förbättringar har gjorts sedan föregångaren, framför allt känns striderna mer balanserade då det inte är lika lätt att ge motståndarna en rad åkommor (t.ex. brinnande, blödande, äcklad) som dränerar deras hälsa omedelbart.

        Spela även South Park: The Stick of Truth
        <==========|

        Ett svar Senaste svaret Svara Citera 0
        • 1 / 1
        • Första inlägget
          Sista inlägget
        • Doom (2016)

          Mattias

          |==========>
          Source:
          https://www.mobygames.com/game/doom___
          <==========|

          Recensioner
        • Broken Sword 5: The Serpent's Curse (2013)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/broken-sword-5-the-serpents-curse
          <==========|

          Recensioner
        • Crazy Taxi (1999)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/crazy-taxi
          <==========|

          Recensioner
        • My Time at Portia (2019)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/my-time-at-portia
          <==========|

          Recensioner
        • SteamWorld Quest: Hand of Gilgamech (2019)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/steamworld-quest-hand-of-gilgamech
          <==========|

          Recensioner
        • Mario + Rabbids: Kingdom Battle (2017)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/switch/mario-rabbids-kingdom-battle
          <==========|

          Recensioner
        • Super Mario Odyssey (2017)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/super-mario-odyssey
          <==========|

          Recensioner
        • Mutant Year Zero: Road to Eden (2018)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/mutant-year-zero-road-to-eden
          <==========|

          Recensioner
        • Minesweeper Genius (2019)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/minesweeper-genius
          <==========|

          Recensioner
        • Jurassic World Evolution (2018)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/jurassic-world-evolution
          <==========|

          Recensioner
        • Up (2009)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/up
          <==========|

          Recensioner
        • Detroit: Become Human (2018)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/playstation-4/detroit-become-human
          <==========|

          Recensioner
        • South Park: The Fractured But Whole (2017)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/south-park-the-fractured-but-whole
          <==========|

          Recensioner
        • Super Stardust Ultra (2015)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/playstation-4/super-stardust-ultra
          <==========|

          Recensioner
        • Winter Stars (2011)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.metacritic.com/game/playstation-3/winter-stars
          <==========|

          Recensioner
        • Scribblenauts Showdown (2018)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/scribblenauts-showdown
          <==========|

          Recensioner
        • Far Cry 5 (2018)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/far-cry-5
          <==========|

          Recensioner
        • Minit (2018)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/minit
          <==========|

          Recensioner
        • BioShock 2 (2010)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/bioshock-2
          <==========|

          Recensioner
        • Word Sudoku (2014)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/word-sudoku-by-powgi
          <==========|

          Recensioner



        Senaste inläggen från UEX

        • |==========>
          Completed: 2022-08-29
          Format: Stadia
          Rating: 4

          Comment:
          Bra uppdatering av klassisk fps. Har inte klarat orginalet, men av det jag spelar kanske denna är mer aktionbetonad. Minns orginalet som lite mer mörk och kuslig.

          Bra kontroll och intressanta fiender. Gillade kanske mindre utforskningsdelarna med att leta utgångar och keycards samt kanske lite för bloated (läs moderna) spelmekaniker med level-ups för allt möjligt, items (som jag sällan använde) samt alt-funktioner för alla vapen. Kunde strömlinjeformat det mer. Också spelstorys verkar vara en lost art. Verkar vara skriven efter filosofin "tell don't show". Det mesta hade hört hemma i manualen på 90-talet. Överlag väger dock gameplayen upp det. Klarade det på svårighetsnivå "hurt me plenty" för att få lite mer utmaning

          Får se om jag ger mig på uppföljaren eller om jag är nöjd ett tag.
          <==========|

          • läs mer
        • |==========>
          Source:
          https://www.mobygames.com/game/doom___
          <==========|

          • läs mer
        • |==========>
          Format: PS4

          Comment:
          Under tonåren hittade jag peka-och-klicka-äventyrsgenren efter tips i speltidningen Super Play och blev omedelbart förälskad, så pass förälskad att jag i den senare tonåren bestämde mig för att göra ett eget (och blir än i dag imponerad av den fantasirikedomen jag hade då). Det urspårade Sam & Max Hit the Road samt framför allt Day of the Tentacle blev snabbt mina favoriter, inte minst tack vare den lysande humorn, även om jag i ärlighetens namn inte är säker på om jag klarade någon av dem. Hur mycket jag än tycker om genren så dras de med en del problem och det är en viss tröskel att påbörja ett, jag vet nämligen att de kommer att bli en stundtals frustrerande upplevelse, i synnerhet om spelet har några år på nacken. Jag är ganska dålig på dessa spel, men jag tror ändå att många kommer att känna igen sig i min beskrivning som följer.

          De äldre peka-och-klicka-spelen börjar alltid trevligt där man sugs in i upplevelsen och ständigt gör framsteg. Sedan blir allt bara värre, man får tillgång till fler och fler rum att utforska samt fyller fickorna med fler och fler prylar. Jag kommer att köra fast förr eller senare och desto senare i spelet jag kommer så kommer det att hända desto oftare, till slut efter varje litet framsteg. När jag sedan blir desperat går jag tillbaka till varje rum jag tidigare har besökt och interagerar med varenda liten detalj med varenda pryl med förhoppningen att jag ska springa på någon långsökt lösning som jag omöjligen kan ha tänkt på. Tidigare nämnda Sam & Max hade en del sådana lösningar vill jag minnas, just för att det var ganska urspårat så var även en del pussellösningar det också. Långsökta med andra ord.

          Ofta slutade det med att jag efter mycket om och men tog hjälp av en guide, men det var ungefär där jag tröttnade på spelen. Antingen visade det sig att lösningen var så pass enkel att jag blev besviken på mig själv och kunde inte njuta av upplevelsen längre, eller så hade jag antingen missat att en två pixlar bred pryl var klickbar eller så var lösningen så pass långsökt att det i princip var omöjligt att komma på. Även i de två sistnämnda fallen tröttnade jag på spelen eftersom de medförde att jag konstant såg guiden som en lätt utväg varje gång jag körde fast då jag alltid befarade långsökta lösningar, vilket tog bort allt det roliga från upplevelsen.

          Broken Sword 5 inhandlade jag fysiskt till PS4 för några veckor sedan och det har varit ett kärt återseende till genren. Visst har jag spelat igenom Telltales tre någorlunda moderna och småroliga episodbaserade Sam & Max-spel från 00-talet, men Broken Sword 5 toppar dessa med råge.

          Det är ett peka-och-klicka-äventyr med allt det bästa från 90-talets spel i genren moderniserat till en genomgående trevlig upplevelse. Visst körde jag fast även här i kortare stunder, men det är ju faktiskt något positivt att allt inte är strömlinjeformat, utan man får tänka till lite och ibland prova sig fram. Det som skiljer sig här från många gamla spel är att man oftast är begränsad till en eller två rum och vet då att lösningen finns alldeles i närheten av där man befinner sig.

          Därtill bjuds det på ett fåtal riktigt utmanande, minnesvärda och väldesignade pussel. Jag tvingades ta till det inbyggda ledtrådssystemet (mycket trevligt tillskott) vid ett tillfälle, men inte ens fyra av fem ledtrådar gav mig tillräckligt hjälp på traven. Den som har spelat spelet vet precis vilket pussel jag pratar om, jag lyckades lista ut de flesta ord på egen hand utan hjälp, men ett fåtal av dem var så pass extrema att jag inte ens förstod hur man skulle kunna komma fram till det (utan hjälp) ens efter att jag fått hela svaret i den femte och sista ledtråden och kunde titta på pusslet med nya, fräscha ögon. Jag är inte ens säker på att en promille av spelarna klarar av det utan hjälp. Jag gillade verkligen grundtanken med pusslet, att med hjälp av översatta glyfer skulle luska ut vad andra glyfer betydda, men vissa ord var bara för extremt svåra. Långsökta vågar jag nog påstå.

          Men jag är överlag jättenöjd med upplevelsen, grafiken är fantastiskt vacker, de europeiska miljöerna är väldigt gemytliga och jag hann bli småkär i fransyskan Nico, Georges charmiga följeslagare. Jag kan rekommendera spelet till samtliga som är sugna på ett peka-och-klicka-äventyr i klassisk stil med nödvändiga moderniseringar. Jag nådde eftertexterna i går kring midnatt och när ett spel lämnar ett bestående intryck efter sig vet man att man har spelat igenom någonting väldigt, väldigt bra.
          <==========|

          • läs mer
        • |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/broken-sword-5-the-serpents-curse
          <==========|

          • läs mer
        • |==========>
          Format: PS3
          Rating: 3

          Comment:
          För ett par år sedan var jag less på trögstartade moderna spel där man tvingades titta igenom filmsekvenser i två timmar (känns det som) följt av en två timmar lång astråkig tutorial som utgår ifrån att man aldrig har rört ett tv-spel i sitt liv och övertydligheten hänger kvar resten av spelet. Jag införskaffade då ett Dreamcast och det första spelet jag fastnade för var Crazy Taxi och än i dag är det det spel som jag värderar högst till maskinen tillsammans med Tony Hawk’s Pro Skater 2.

          Det var så befriande med ett spel som bara sätter igång direkt utan några som helst instruktioner. Nu är konceptet så pass enkelt att det inte behövs, men generellt var spelen så på den tiden. Var man osäker på något efter att ha börjat spela så fick man slå upp det i manualen. Fysiska manualer saknar jag förvisso inte, har hellre hjälpavsnitt direkt i spelet, men jag avskyr för mycket dialog och att konstant bli hållen i handen. Inte ens när jag var ett barn gillade jag att bli behandlad som ett, än mindre nu.

          Den som har spelat GTA 3, Vice City eller San Andreas vet vad det här handlar om, plocka upp kunder i din taxibil och kör dem till deras destination. That’s it. Skillnaden här är att det helt kretsar kring det, tempot är högre och spelet har den där härliga 90-talsarkadkänslan just eftersom det är ett arkadspel från början. Det finns ett par trick man måste lära sig för att nå de högre poängen, i synnerhet att kunna boosta, vilket jag faktiskt fortfarande inte lyckas göra konsekvent, det krävs en viss tajming. Lyckligtvis finns det några roliga bonusbanor där man kan träna in dessa trick (ja, icke-påtvingad tutorial vid sidan av som samtidigt är roliga att spela har jag inget emot).

          Versionen jag har upplevt den här gången är PS3-versionen emulerad genom PS Now streamat på en PS4. Detta är första gången jag provar PS Now och jag är mycket imponerad. Jag är kanske inte så känslig, men fördröjningar var inget jag tänkte på, vilket är ett gott betyg sett till spelets höga tempo. Ett bra test av vad tekniken går för helt klart, men i och med att det är ett gammalt spel gissar jag att det går fortare att ta emot all data. Vad jag däremot är lite besviken på är PS3-konverteringen i sig då soundtracket är utbytt. Kosta vad det kosta vill, de borde ha löst licenserna till Offspring-låtarna. Jag tyckte att de till en början var tjatiga, men efter några omgångar till blir det svårt att tänka sig Crazy Taxi utan Offspring och mycket riktigt ger de nya låtarna inte alls samma känsla, även om det egentligen inte är något större fel på dem. Dessutom heter restaurangerna inte längre Pizza Hut eller KFC, de har i stället generiska namn.

          Det finns två banor med det huvudsakliga upplägget och där är den som kallas “Arcade Mode” överlägsen. Märkligt nog mycket tack vare att den är väldigt linjär. Det finns till och med en bonusbana där man ska rejsa igenom hela banan på tid, vilket är ganska talande för hur linjär den är. Till en början störde jag mig lite på det, att den var avlång i stället för bred där man hade kunnat åka kors och tvärs, men efter att ha provat den andra banan, Original Mode, så förstår jag varför. Problemet är att det enda man har som hjälpmedel när man ska navigera sig fram är en stor pil, ingen karta eller liknande, och i Original Mode händer det ofta att pilen är vilseledande, att man leds in i återvändsgränder om man följer den. Banan är sämre designad rent i allmänhet, det finns en tunnelbana man kan råka hamna i och gör man det hamnar man förmodligen längre ifrån sin destination än när man startade när man väl har hittat ut.

          Jag hade i övrigt gärna sett mer variation på destinationerna. Det tråkiga är att samma personer alltid vill åka till samma ställe och de står dessutom också alltid på samma ställen, vilket gör att ens rutter oftast blir väldigt lika varandra. Man börjar ofta med att plocka upp den som står närmast och detsamma när man har nått den personens slutdestination och så fortsätter det. Åtminstone som tillval hade jag velat ha slumpade destinationer och taxikunder.

          Problemen till trots, jag älskar Crazy Taxi, det är ren spelglädje, men avsaknandet av originalsoundtracket förhindrar det från att nå ett högre betyg. Det är underbart kul att kryssa sig fram bland bilar i hög fart och det är just därför jag värderar det här högre än uppföljaren. I tvåan så har en hoppknapp tillkommit, vilket tillför nya möjligheter, men det gör det alldeles för lätt att helt enkelt hoppa över mötande trafik i stället för att kryssa sig igenom den.
          <==========|

          • läs mer

        Nyheter

        Över 670 000 personer deltar i FC Barcelonas parad2025-05-17 10:57

        FC Barcelona blev ligamästare i torsdags, med två matchdagar kvar av turneringen. En perfekt avslutning på en dominant säsong, där Hansi Flick har revolutionerat laget och ingjutit stil och personlighet i den extremt unga truppen, vilket resulterat i tre inhemska titlar (Liga, Copa, Supercopa) och en utmärkt säsong i Champions League som inte gick obemärkt förbi trots att de eliminerades.

        Efter en tom säsong 2024 kan Culers glädjas åt att fira ännu en ligatitel, två år senare, och 630 000 deltog i firandet på Barcelonas gator. Paraden ägde rum på fredagseftermiddagen och avgick från Spotify Camp Nou till Triumfbågen, och bussen visade de tre troféer som vunnits i år.

        Känslan var att det lika mycket som ett firande av de nuvarande framgångarna är en bekräftelse på framtiden, med spelare som är kallade att skriva historia i Barcelona i många år framöver. 670 000 deltog vid någon tidpunkt i stadens firande, beräknas det.

        <social>https://x.com/FCBarcelona/status/1923589291785191589</social>

        <bild></bild>


        Real Madrid tillkännager den första officiella värvningen av Xabi Alonso-eran2025-05-17 10:44

        Sommarens första värvning för Real Madrid är nu officiell: Dean Huijsen. Den 20-årige mittbacken har bekräftats av klubben redan före Trent Alexander-Arnold eller tränaren Xabi Alonso, med ett officiellt uttalande som bekräftar att den nederländskfödde spelaren är född, men den spanska landslagsspelaren kommer att skriva på för fem år, till den 30 juni 2030.

        För en vecka sedan pekade allt på att Huijsen skulle gå till Chelsea eller något annat Premier League-lag. Den unge spelaren föredrog dock att skriva på för Madrid, och även om den vita klubben till en början var ovillig att betala köpklausulen på 50 miljoner pund (58 miljoner euro) från Bournemouth, kan Xabi Alonsos inflytande ha drivit på för en snabb värvning av spelaren, som förväntas ansluta till klubben i tid för FIFA Club World Cup i USA nästa månad.

        Real Madrid behöver stärka sitt försvar, och vid sidan av Huijsen och Alexander-Arnold har ett annat namn dykt upp på sistone: Álvaro Carreras, vänsterback från Benfica. En annan spansk spelare för att öka närvaron av spanska landslagsspelare i Real Madrid.

        <bild></bild>


        Carlos Alcaraz vs. Jannik Sinner head-to-head, vem har vunnit flest matcher?2025-05-17 10:13

        Efter tre månaders frånvaro kunde tennisvärldsettan Jannik Sinner (23) inte ha hoppats på en bättre återkomst: att nå en final i sitt lands viktigaste tennistävling, Internazionali BNL d'Italia, eller Italian Open, i Rom. Det är också den första finalen för Sinner i Rom, och första gången för en italiensk spelare i Rome Open sedan Adriano Panatta (1976).

        Men framför honom har han Carlos Alcaraz (nyligen fyllda 22 år), som kommer att certifiera sin plats som nummer 2 i världen på måndag, och överträffa Alexander Zverev, oavsett vad som händer söndagen den 18 maj (tid TBD i skrivande stund).

        Kommer Alcaraz och Sinner att bli nästa decenniums Nadal och Federer? De flesta tennisfans har satsat på att de ska leda en ny generation av fantastiska tennisspelare, även om nivån är mycket hög. Med tanke på Sinners frånvaro har var och en av de fem stora turneringarna i år (fyra ATP Masters 1 000 och Australiens Grand Slam) i år hittills vunnits av olika personer:


        • Australien: Jannik Sinner

        • Indiska brunnar: Jack Draper

        • Miami: Jakub Mensik

        • Monte Carlo: Carlos Alcaraz

        • Madrid: Caper Ruud



        Carlos Alcaraz va. Jannik Sinner: vem leder huvud mot huvud?



        Hittills har de två mästarna mött varandra 10 lag, och Alcaraz leder med 6 segrar, sedan deras första match i omgång 32 på Rolex Paris Masters 2021. Trots att han förlorade världsettan till italienaren vann spanjoren sina tre matcher under 2024, inklusive finalen i Peking.

        Båda har oerhört höga vinstkvoter, men det är något bättre för italienaren: Sinner har vunnit 270 gånger och förlorat 80, och Alcaraz har vunnit 233 gånger och förlorat 61. Men medan Sinner har en titel mer (19 mot 18), har Alcaraz en Grand Slam mer (4 mot 3, Alcaraz har US Open 2022, Wimbledon 2023 och 2024 och Roland Garros 2024; Sinner har 2024 och 2025 Australian Open och 2024 US Open) och är ett år och nio månader yngre.

        <bild></bild>


        Dead Island 2 är gratis på Epic Games Store just nu2025-05-17 09:57

        På Gamereactor gillar vi {Dead Island 2} där vi belönade det med en sjua när det recenserades för ungefär två år sen. Mäki sade följande om spelet i sin recension:
        "Sammantaget är {Dead Island 2} ett underhållande äventyr, i synnerhet om du har någon att spela co-op med. Det är köttigt, långt och bitvis riktigt snyggt. En slags udda Los Angeles-semester om du så vill. Men det är också så troget originalet att det i princip helt saknar överraskningar och känns strukturellt gammalt. Lyckligtvis var originalet ett mycket bra spel, och det är även detta, om än inte riktigt på samma nivå."

        Därför tycker vi självklart att du ska passa på att svänga förbi Epic Games Store och ladda ned det då det är ett av två gratisspel den här veckan. Du har fram till torsdag, 22 maj, på dig att lägga händerna på det och det ska du ju givetvis göra om du inte redan avnjutit Dambuster Studios zombieslaktar-äventyr. Du hittar spelet på Epic Games här.
        <bild>"En lugn dag på stranden förstördes av att Mackan, Conny och Martin kom på besök."</bild>


        Hideo Kojima säkrar sitt spelarv inför framtiden2025-05-17 09:29
        Testamenterar sina idéer på en USB-sticka.
        Take-Two: Utvecklingen av GTA VI började på allvar 20202025-05-17 09:04

        Efter att en tidigare anställd på Rockstar gått ut med att utvecklingen av GTA VI började redan 2018 så har nu moderbolaget Take-Two Interactive nu avslöjat att utvecklingen började på allvar under 2020. Det styrker den förre anställdes uttalande att arbetet med den efterlängtade uppföljaren började redan 2018 men att det gick in i full produktion först 2020. Det hela avslöjades i Take-Twos senaste finansiella rapport, något som snappades upp av IGN. I denna står också att de anser det vara värt tiden och pengarna som hittills spenderats på GTA VI:

        "Affording Rockstar additional time for such a groundbreaking project is a worthy investment. The ambition and complexity of Grand Theft Auto VI is greater than any previous Rockstar title, and the team is poised to release another astonishing entertainment experience that will exceed players' expectations."


        Tidigare har vi rapporterat om att Take-Twos chef Strauss Zelnick känner sig tämligen säker på att ingen ytterligare försening kommer att ske. Vi håller förstås tummarna för att vi får sätta tänderna rejält i GTA VI den 26:e maj nästa år.

        <bild>Nog ser vi väl fram emot att få utforska Everglades i GTA VI, bland annat?</bild>


        Jade Raymond lämnar den egna utvecklaren Haven Studios2025-05-16 16:03
        Och ytterligare en rapport om att deras rånarspel Fairgame$ har försenats.
        Ond bråd spelhelg – vad spelar du?2025-05-16 15:00
        Vi håller buset i schack och retron uppe i varv. Japp, för nu är det spelhelg.
        Epic skänker bort Dead Island 2 och har startat sin megarea2025-05-16 12:32
        Skräckspelet Happy Game är också gratis.
        Svenskutvecklade Lost in Random: The Eternal Die har fått släppdatum2025-05-16 11:05
        Fler Burton-doftande äventyr, denna gång ur isometriskt perspektiv.
         073-731 76 64   [email protected]