• Logga in
    • Sök
    • Kategorier
    • Senaste
    • Taggar
    • Populära

    Detroit: Become Human (2018)

    Recensioner
    a-uex7-spel
    1
    2
    312
    Laddar fler inlägg
    • Äldst till nyaste
    • Nyaste till äldst
    • Flest röster
    Svara
    • Svara som ämne
    Logga in för att posta
    Det här ämnet har raderats. Endast användare med ämneshanterings-privilegier kan se det.
    • Jenkler
      Jenkler Senaste redigerad av Mikael

      |==========>
      Source: https://www.mobygames.com/game/playstation-4/detroit-become-human
      <==========|

      Jenkler IT AB - Er leverantör för e-handel, hemsidor och IT-support - 073-731 76 64

      Ett svar Senaste svaret Svara Citera 0
      • Michael
        Michael Senaste redigerad av

        |==========>
        Format: PS4
        Rating: 5

        Comment:
        Det bästa spela-en-film-spelet jag har spelat med god marginal. Ett fantastiskt spel. Först och främst är storyn väldigt bra med många svåra val man tvingas göra inom loppet av några sekunder. För en gångs skull känns det som att de valen man gör på riktigt påverkar ens fortsatta spelande och slutet.

        Alla tre karaktärers spår är väldigt bra och de har inverkan på varandra eftersom de har möjlighet att påverka den allmänna opinionen mot androider. Min personliga favorit var en kvinnlig android som tar hand om ett mänskligt barn för att skydda henne från sin misshandlande far. Tyvärr avrättades de båda mot slutet på grund av mina val 😟, men de övriga sluten blev jag nöjd med.

        Spela även Batman: The Telltale Series
        <==========|

        Ett svar Senaste svaret Svara Citera 0
        • 1 / 1
        • Första inlägget
          Sista inlägget
        • Doom (2016)

          Mattias

          |==========>
          Source:
          https://www.mobygames.com/game/doom___
          <==========|

          Recensioner
        • Broken Sword 5: The Serpent's Curse (2013)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/broken-sword-5-the-serpents-curse
          <==========|

          Recensioner
        • Crazy Taxi (1999)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/crazy-taxi
          <==========|

          Recensioner
        • My Time at Portia (2019)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/my-time-at-portia
          <==========|

          Recensioner
        • SteamWorld Quest: Hand of Gilgamech (2019)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/steamworld-quest-hand-of-gilgamech
          <==========|

          Recensioner
        • Mario + Rabbids: Kingdom Battle (2017)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/switch/mario-rabbids-kingdom-battle
          <==========|

          Recensioner
        • Super Mario Odyssey (2017)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/super-mario-odyssey
          <==========|

          Recensioner
        • Mutant Year Zero: Road to Eden (2018)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/mutant-year-zero-road-to-eden
          <==========|

          Recensioner
        • Minesweeper Genius (2019)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/minesweeper-genius
          <==========|

          Recensioner
        • Jurassic World Evolution (2018)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/jurassic-world-evolution
          <==========|

          Recensioner
        • Up (2009)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/up
          <==========|

          Recensioner
        • Detroit: Become Human (2018)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/playstation-4/detroit-become-human
          <==========|

          Recensioner
        • South Park: The Fractured But Whole (2017)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/south-park-the-fractured-but-whole
          <==========|

          Recensioner
        • Super Stardust Ultra (2015)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/playstation-4/super-stardust-ultra
          <==========|

          Recensioner
        • Winter Stars (2011)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.metacritic.com/game/playstation-3/winter-stars
          <==========|

          Recensioner
        • Scribblenauts Showdown (2018)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/scribblenauts-showdown
          <==========|

          Recensioner
        • Far Cry 5 (2018)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/far-cry-5
          <==========|

          Recensioner
        • Minit (2018)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/minit
          <==========|

          Recensioner
        • BioShock 2 (2010)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/bioshock-2
          <==========|

          Recensioner
        • Word Sudoku (2014)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/word-sudoku-by-powgi
          <==========|

          Recensioner



        Senaste inläggen från UEX

        • |==========>
          Completed: 2022-08-29
          Format: Stadia
          Rating: 4

          Comment:
          Bra uppdatering av klassisk fps. Har inte klarat orginalet, men av det jag spelar kanske denna är mer aktionbetonad. Minns orginalet som lite mer mörk och kuslig.

          Bra kontroll och intressanta fiender. Gillade kanske mindre utforskningsdelarna med att leta utgångar och keycards samt kanske lite för bloated (läs moderna) spelmekaniker med level-ups för allt möjligt, items (som jag sällan använde) samt alt-funktioner för alla vapen. Kunde strömlinjeformat det mer. Också spelstorys verkar vara en lost art. Verkar vara skriven efter filosofin "tell don't show". Det mesta hade hört hemma i manualen på 90-talet. Överlag väger dock gameplayen upp det. Klarade det på svårighetsnivå "hurt me plenty" för att få lite mer utmaning

          Får se om jag ger mig på uppföljaren eller om jag är nöjd ett tag.
          <==========|

          • läs mer
        • |==========>
          Source:
          https://www.mobygames.com/game/doom___
          <==========|

          • läs mer
        • |==========>
          Format: PS4

          Comment:
          Under tonåren hittade jag peka-och-klicka-äventyrsgenren efter tips i speltidningen Super Play och blev omedelbart förälskad, så pass förälskad att jag i den senare tonåren bestämde mig för att göra ett eget (och blir än i dag imponerad av den fantasirikedomen jag hade då). Det urspårade Sam & Max Hit the Road samt framför allt Day of the Tentacle blev snabbt mina favoriter, inte minst tack vare den lysande humorn, även om jag i ärlighetens namn inte är säker på om jag klarade någon av dem. Hur mycket jag än tycker om genren så dras de med en del problem och det är en viss tröskel att påbörja ett, jag vet nämligen att de kommer att bli en stundtals frustrerande upplevelse, i synnerhet om spelet har några år på nacken. Jag är ganska dålig på dessa spel, men jag tror ändå att många kommer att känna igen sig i min beskrivning som följer.

          De äldre peka-och-klicka-spelen börjar alltid trevligt där man sugs in i upplevelsen och ständigt gör framsteg. Sedan blir allt bara värre, man får tillgång till fler och fler rum att utforska samt fyller fickorna med fler och fler prylar. Jag kommer att köra fast förr eller senare och desto senare i spelet jag kommer så kommer det att hända desto oftare, till slut efter varje litet framsteg. När jag sedan blir desperat går jag tillbaka till varje rum jag tidigare har besökt och interagerar med varenda liten detalj med varenda pryl med förhoppningen att jag ska springa på någon långsökt lösning som jag omöjligen kan ha tänkt på. Tidigare nämnda Sam & Max hade en del sådana lösningar vill jag minnas, just för att det var ganska urspårat så var även en del pussellösningar det också. Långsökta med andra ord.

          Ofta slutade det med att jag efter mycket om och men tog hjälp av en guide, men det var ungefär där jag tröttnade på spelen. Antingen visade det sig att lösningen var så pass enkel att jag blev besviken på mig själv och kunde inte njuta av upplevelsen längre, eller så hade jag antingen missat att en två pixlar bred pryl var klickbar eller så var lösningen så pass långsökt att det i princip var omöjligt att komma på. Även i de två sistnämnda fallen tröttnade jag på spelen eftersom de medförde att jag konstant såg guiden som en lätt utväg varje gång jag körde fast då jag alltid befarade långsökta lösningar, vilket tog bort allt det roliga från upplevelsen.

          Broken Sword 5 inhandlade jag fysiskt till PS4 för några veckor sedan och det har varit ett kärt återseende till genren. Visst har jag spelat igenom Telltales tre någorlunda moderna och småroliga episodbaserade Sam & Max-spel från 00-talet, men Broken Sword 5 toppar dessa med råge.

          Det är ett peka-och-klicka-äventyr med allt det bästa från 90-talets spel i genren moderniserat till en genomgående trevlig upplevelse. Visst körde jag fast även här i kortare stunder, men det är ju faktiskt något positivt att allt inte är strömlinjeformat, utan man får tänka till lite och ibland prova sig fram. Det som skiljer sig här från många gamla spel är att man oftast är begränsad till en eller två rum och vet då att lösningen finns alldeles i närheten av där man befinner sig.

          Därtill bjuds det på ett fåtal riktigt utmanande, minnesvärda och väldesignade pussel. Jag tvingades ta till det inbyggda ledtrådssystemet (mycket trevligt tillskott) vid ett tillfälle, men inte ens fyra av fem ledtrådar gav mig tillräckligt hjälp på traven. Den som har spelat spelet vet precis vilket pussel jag pratar om, jag lyckades lista ut de flesta ord på egen hand utan hjälp, men ett fåtal av dem var så pass extrema att jag inte ens förstod hur man skulle kunna komma fram till det (utan hjälp) ens efter att jag fått hela svaret i den femte och sista ledtråden och kunde titta på pusslet med nya, fräscha ögon. Jag är inte ens säker på att en promille av spelarna klarar av det utan hjälp. Jag gillade verkligen grundtanken med pusslet, att med hjälp av översatta glyfer skulle luska ut vad andra glyfer betydda, men vissa ord var bara för extremt svåra. Långsökta vågar jag nog påstå.

          Men jag är överlag jättenöjd med upplevelsen, grafiken är fantastiskt vacker, de europeiska miljöerna är väldigt gemytliga och jag hann bli småkär i fransyskan Nico, Georges charmiga följeslagare. Jag kan rekommendera spelet till samtliga som är sugna på ett peka-och-klicka-äventyr i klassisk stil med nödvändiga moderniseringar. Jag nådde eftertexterna i går kring midnatt och när ett spel lämnar ett bestående intryck efter sig vet man att man har spelat igenom någonting väldigt, väldigt bra.
          <==========|

          • läs mer
        • |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/broken-sword-5-the-serpents-curse
          <==========|

          • läs mer
        • |==========>
          Format: PS3
          Rating: 3

          Comment:
          För ett par år sedan var jag less på trögstartade moderna spel där man tvingades titta igenom filmsekvenser i två timmar (känns det som) följt av en två timmar lång astråkig tutorial som utgår ifrån att man aldrig har rört ett tv-spel i sitt liv och övertydligheten hänger kvar resten av spelet. Jag införskaffade då ett Dreamcast och det första spelet jag fastnade för var Crazy Taxi och än i dag är det det spel som jag värderar högst till maskinen tillsammans med Tony Hawk’s Pro Skater 2.

          Det var så befriande med ett spel som bara sätter igång direkt utan några som helst instruktioner. Nu är konceptet så pass enkelt att det inte behövs, men generellt var spelen så på den tiden. Var man osäker på något efter att ha börjat spela så fick man slå upp det i manualen. Fysiska manualer saknar jag förvisso inte, har hellre hjälpavsnitt direkt i spelet, men jag avskyr för mycket dialog och att konstant bli hållen i handen. Inte ens när jag var ett barn gillade jag att bli behandlad som ett, än mindre nu.

          Den som har spelat GTA 3, Vice City eller San Andreas vet vad det här handlar om, plocka upp kunder i din taxibil och kör dem till deras destination. That’s it. Skillnaden här är att det helt kretsar kring det, tempot är högre och spelet har den där härliga 90-talsarkadkänslan just eftersom det är ett arkadspel från början. Det finns ett par trick man måste lära sig för att nå de högre poängen, i synnerhet att kunna boosta, vilket jag faktiskt fortfarande inte lyckas göra konsekvent, det krävs en viss tajming. Lyckligtvis finns det några roliga bonusbanor där man kan träna in dessa trick (ja, icke-påtvingad tutorial vid sidan av som samtidigt är roliga att spela har jag inget emot).

          Versionen jag har upplevt den här gången är PS3-versionen emulerad genom PS Now streamat på en PS4. Detta är första gången jag provar PS Now och jag är mycket imponerad. Jag är kanske inte så känslig, men fördröjningar var inget jag tänkte på, vilket är ett gott betyg sett till spelets höga tempo. Ett bra test av vad tekniken går för helt klart, men i och med att det är ett gammalt spel gissar jag att det går fortare att ta emot all data. Vad jag däremot är lite besviken på är PS3-konverteringen i sig då soundtracket är utbytt. Kosta vad det kosta vill, de borde ha löst licenserna till Offspring-låtarna. Jag tyckte att de till en början var tjatiga, men efter några omgångar till blir det svårt att tänka sig Crazy Taxi utan Offspring och mycket riktigt ger de nya låtarna inte alls samma känsla, även om det egentligen inte är något större fel på dem. Dessutom heter restaurangerna inte längre Pizza Hut eller KFC, de har i stället generiska namn.

          Det finns två banor med det huvudsakliga upplägget och där är den som kallas “Arcade Mode” överlägsen. Märkligt nog mycket tack vare att den är väldigt linjär. Det finns till och med en bonusbana där man ska rejsa igenom hela banan på tid, vilket är ganska talande för hur linjär den är. Till en början störde jag mig lite på det, att den var avlång i stället för bred där man hade kunnat åka kors och tvärs, men efter att ha provat den andra banan, Original Mode, så förstår jag varför. Problemet är att det enda man har som hjälpmedel när man ska navigera sig fram är en stor pil, ingen karta eller liknande, och i Original Mode händer det ofta att pilen är vilseledande, att man leds in i återvändsgränder om man följer den. Banan är sämre designad rent i allmänhet, det finns en tunnelbana man kan råka hamna i och gör man det hamnar man förmodligen längre ifrån sin destination än när man startade när man väl har hittat ut.

          Jag hade i övrigt gärna sett mer variation på destinationerna. Det tråkiga är att samma personer alltid vill åka till samma ställe och de står dessutom också alltid på samma ställen, vilket gör att ens rutter oftast blir väldigt lika varandra. Man börjar ofta med att plocka upp den som står närmast och detsamma när man har nått den personens slutdestination och så fortsätter det. Åtminstone som tillval hade jag velat ha slumpade destinationer och taxikunder.

          Problemen till trots, jag älskar Crazy Taxi, det är ren spelglädje, men avsaknandet av originalsoundtracket förhindrar det från att nå ett högre betyg. Det är underbart kul att kryssa sig fram bland bilar i hög fart och det är just därför jag värderar det här högre än uppföljaren. I tvåan så har en hoppknapp tillkommit, vilket tillför nya möjligheter, men det gör det alldeles för lätt att helt enkelt hoppa över mötande trafik i stället för att kryssa sig igenom den.
          <==========|

          • läs mer

        Nyheter

        Rubiales vs Hermoso: Skandalen som skakade spansk fotboll kommer nu till HBO Max2025-07-03 05:48

        Det var meningen att det skulle bli ett historiskt firande. Spanien hade precis vunnit dam-VM 2023 i Sydney. Men under medaljceremonin kysste det spanska fotbollsförbundets ordförande Luis Rubiales spelaren Jenni Hermoso på läpparna, ett ögonblick som enligt Hermoso skedde utan hennes samtycke.

        Rubiales vs Hermoso: The World Cup Kiss följer den välbekanta strukturen från de senaste HBO Max-dokumentärerna som Johnny Depp vs Amber Heard. Det första avsnittet är uppdelat i två delar och presenterar Rubiales version av händelserna. Den andra skiftar fokus till Hermosos perspektiv.

        Händelsen, som fångades i direktsänd tv, utlöste omedelbara motreaktioner och ledde till rättsliga förfaranden, mediebevakning och protester från allmänheten. Rubiales hävdade att kyssen var ömsesidig och festlig, men Hermoso uppgav offentligt att hon kände sig obekväm och pressad av sin omgivning.

        Nästan två år senare släpper HBO Max Rubiales vs Hermoso: The World Cup Kiss, en dokumentär i två delar som undersöker hur händelsen utlöste ett bredare samtal om samtycke, maktdynamik och kön inom professionell idrott.

        Rubiales vs Hermoso finns nu att streama på HBO Max.

        <bild>Rubiales vs Hermoso: Kyssen till världscupen</bild>


        Nintendo-chefen svarar på frågor om Switch 2-prissättningen2025-07-03 05:35

        Det verkar som att Nintendo haft en stadig ström av möten med sina aktieägare den senaste tiden. Efter en ny omgång konsultationer har företagets VD, Shuntaro Furukawa, svarat på investerarfrågor, däribland en som rör huruvida det högre priset på Switch 2 kan försvåra för yngre spelare från att få tillgång till den nya hårdvaran, vilket utöver minskat försäljning för produkterna även gör att barn inte tyr sig till Nintendo lika tidigt.

        Furukawa svarade (tack Nintendo Everything) att priset på Nintendo Switch 2 motsvarar den spelupplevelse den erbjuder, och att de undersöker andra vägar för yngre målgrupper som kan ha svårare att skaffa konsolen genom att "creating various opportunities for young children to experience Nintendo characters and the world of video games outside of consoles":

        "We believe that the Nintendo Switch 2's price point is commensurate with the gaming experience it offers, and the important thing is to provide a fun entertainment experience that makes customers feel it's worth it. To achieve this, we've built a number of features into Nintendo Switch 2.

        It is true that Nintendo Switch 2 is more expensive than previous consoles. We are creating various opportunities for young children to experience Nintendo characters and the world of video games outside of consoles, but one of the goals is for them to ultimately play on them. At that point, we're paying a lot of attention to how high the price of the console is going to be."


        Vad tycker du själv? Tror du att det högre priset kan innebära att färre barn lär sig älska Nintendos världar och figurer jämfört med tidigare generationer?

        <bild>Högste hönset hos Nintendo.</bild>


        Segas nuvarande chef ville göra en Crash Bandicoot-film, men ingen var intresserad2025-07-03 05:28

        Idag finns det inget hetare inom film- och TV-världen än att säkra rättigheterna till filmatiseringar av TV-spel. Det känns som att det varje vecka utannonseras ett nytt projekt baserat på en spelserie, men så har det sannerligen inte alltid varit.

        Faktum är att när Segas nuvarande chef, Shuji Utsumi, först började arbeta i spelbranschen (hos Sony, där han arbetade med Playstation) fanns det inget intresse alls från produktionsbolagen att göra något baserat på spelvarumärken. Så ointresserade var de att de till och med avfärdade förslag om att göra en Crash Bandicoot-film. Detta bekräftar Utsumi i en intervju hos The Game Business, där han ssäger:

        "When I started to get involved in the video game business, I picked up Crash Bandicoot and started asking some of the movie studios if they were interested in turning that property into a movie. But I was treated like, 'hey, video games are like a toy business.' They didn't really take it seriously."

        Man kan med fog säga att det var ett uselt beslut med tanke på vilken enorm succé Sonic the Hedgehog-filmerna blivit för både Sega och Paramount, med över en miljard dollar i intäkter bara från biograferna.

        Hade du velat se en Crash Bandicoot-film och tror du en sådan hade kunnat bli bra?

        <bild>Sorry guys, Sonic fick chansen istället.</bild>


        Microsoft: "Phil Spencer kommer inte gå i pension inom den närmaste framtiden"2025-07-03 04:15

        I det allmänna kaos som rådde igår i samband med Microsofts jättelika uppsägningar, vilka i hög grad drabbade Xbox-medarbetare, så florerade även en hel del rykten. Bland annat kunde vi läsa att Arkane Lyon lagt ner utvecklingen av sitt {Blade}-spel samt att Phil Spencer skulle avgå och lämna Xbox.

        Men även om mycket av gårdagens nyheter tyvärr var korrekta, så gäller det inte allt, och ovan två nämnda exempel tycks inte stämma. Arkane Lyon har bekräftat att de inte påverkats av uppsägningarna och Microsoft communications chief, Frank Shaw, förklarar via sociala medier att Spencer-ryktet är påhittat.

        The Verge har dessutom fått en officiell kommentar från Microsofts head of Xbox communications, Kari Perez, som slår fast att Spencer fortsätter sitt arbete med att leda Microsofts gaming-satsningar: "Phil is not retiring anytime soon".

        <bild>Microsofts gaming-boss blir kvar ett tag till och fortsätter arbetet med att reformera Xbox.</bild>


        Outriders 2 rapporteras vara ett av de nedlagda People Can Fly-projekten2025-07-03 03:39

        Det verkade som att {Outriders} blev en hygglig framgång för utvecklaren People Can Fly, så pass att arbetet med att expandera universumet snabbt drog igång, både i form av DLC och en uppföljare. Men de senaste åren har inte varit särskilt vänliga mot den polska studion som tvingats säga upp personal och lägga ner kommande projekt.

        Enligt Insider Gaming ska Outriders 2 (under arbetsnamnet Gemini) ha varit ett av de projekt som nyligen lagts ned. Rapporten hävdar att spelet tidigare i år befann sig i motion capture-fasen och alltså hade långt kvar innan det kunde visas upp offentligt - men samtidigt tyder på att det hade kommit en bra bit in. Vi vet inte varför arbetet plötsligt avbröts, men en möjlig förklaring kan vara spänningar mellan People Can Fly och utgivaren Square Enix.

        Detta styrks ytterligare av det faktum att People Can Fly i samband med att Gemini lades ner i juni gick ut med ett uttalande:

        "[People Can Fly has not been presented with a] draft of the subsequent content rider to the Publishing Agreement covering the terms and conditions of further milestones on project Gemini and the lack of communication from the Publisher as to its willingness to continue or terminate the Gemini project."

        Beslutet att lägga ned projektet följer även på en tidigare våg av uppsägningar i december förra året, då över 100 anställda förlorade sina jobb. Det återstår att se vad framtiden har att erbjuda för People Can Fly, och om Outriders någonsin får en ny chans.

        <bild>En sorgligt underskattad actionpärla.</bild>


        9 100 får gå från Microsoft – Xbox uppges drabbas hårt2025-07-02 15:47
        Rares Everwild sägs vara nedlagt.
        Subnautica-studions ledning slutar tvärt – månader innan tvåans release2025-07-02 14:02
        Callisto Protocol-namn ersätter.
        Snabbkollen – Vill du se någon mer Xbox-konsol?2025-07-02 10:00
        Har Xbox-konsolerna spelat ut sin roll?
        Hytale-studions grundare vill rädda spelet – men chansen är "nästintill" omöjligt2025-07-02 08:05
        Det finns en chans, men den är minimal.
        Borderlands 4 låter dig klappa igen käften på Claptrap2025-07-02 05:59
        Ja eller nej till Claptrap? Rösta!
         073-731 76 64   [email protected]