• Kategorier
  • Senaste
  • Taggar
  • Populära
  • Logga in
  • Logga in
  • Sök
  • Kategorier
  • Senaste
  • Taggar
  • Populära

Mirror's Edge (2008)

Recensioner
a-uex7-spel
1
2
193
Laddar fler inlägg
  • Äldst till nyaste
  • Nyaste till äldst
  • Flest röster
Svara
  • Svara som ämne
Logga in för att posta
Det här ämnet har raderats. Endast användare med ämneshanterings-privilegier kan se det.
  • Jenkler
    Jenkler Senaste redigerad av Mikael 21 juli 2019 20:16 28 jan. 2019 15:06

    |==========>
    Source: https://www.mobygames.com/game/mirrors-edge
    <==========|

    Jenkler IT AB - Er leverantör för e-handel, hemsidor och IT-support - 073-731 76 64

    Ett svar Senaste svaret Svara Citera 0
    • Michael
      Michael Senaste redigerad av 28 jan. 2019 15:07

      |==========>
      Format: PS3
      Rating: 4

      Comment:
      Under den första genomspelningen är Mirror’s Edge bra, men inte mycket mer än så. Att bli beskjuten från alla håll och kanter samtidigt som man själv är obeväpnad och inte har en aning om vart man ska härnäst är inte alltid jätteroligt. Det finns fiender här och var, men spelet kretsar kring parkour och det effektivaste sättet att ta sig vidare är oftast att sprinta förbi dem. När jag är osäker på vart jag ska föredrar jag dock att ta hand om dem först så att jag kan ta reda på vägen i lugn och ro. Med tanke på hur lite skjutvapen används, ett upplockat vapen ger max ett magasin, är det imponerande hur bra känslan i vapnen faktiskt är, men det är inte så konstigt då förstapersonsskjutare är Dice huvudområde.

      Bortsett från den första banan är det svårt att uppleva det “flow” som Faith pratar om i öppningssekvensen. Vanligtvis brukar jag slå av hjälpmedel när jag påbörjar ett nytt tv-spel eftersom jag inte gillar att bli behandlad som ett barn och jag gjorde så även i Mirror’s Edge för 9 år sedan. Nu när jag har återbesökt takäventyret önskar jag ibland att de röda markeringarna, som lyser upp den huvudsakliga vägen fram, vore ännu tydligare.

      Mirror’s Edge växer ordentligt först när man har klarat av huvudstoryn och återbesöker banorna igen, igen och igen för att till fullo bemästra dem. Att kunna banorna utan och innan, känna till alla genvägar och tricks, krävs för att klara av de utmaningar man ställs inför då. Det är då man upplever flowet. Ett perfekt exempel på hur troféer faktiskt ibland kan förhöja en spelupplevelse rejält, det var en av de roligaste och den mest utmanande platinan jag har tagit hittills. Utmaningen ligger främst i att kunna utföra alla tricks och ta sig i mål på utsatt tid och det finns ingen skam i att titta hur andra har gjort, för time trials går det till och med att göra det direkt i spelet (osäker på om servrarna är uppe fortfarande dock).

      Det enda egentliga minuset jag hittar är de 30 sekunder långa laddningstiderna, förtäckta som hissturer tre eller fyra gånger mitt i banorna. I längden är det dessvärre ett ganska stort minus när man spelar samma bana gång på gång i jakten på perfektion. Jag önskar att det fanns en nyversion av Mirror’s Edge till konsol där dessa laddningstider var eliminerade.

      Det är synd att Dice enbart utvecklar Battlefield och Battlefront numera när de uppenbarligen klarar av andra genrer med strålande resultat, i det här fallet mycket tack vare att de bemästrar förstapersonsperspektivet vid det här laget, vilket ger en svårslagen inlevelse. I mina ögon är det här det näst bästa svenska spelet som gjorts, möjligtvis tillsammans med Hotline Miami, näst efter Minecraft och jag ska ge mig på Mirror’s Edge Catalyst härnäst.

      Mirror’s Edge har sin skara fans, men det är inte alltid det får den uppskattning det förtjänar.
      <==========|

      Ett svar Senaste svaret Svara Citera 0
      • 1 / 1
      global:pagination.out_of, 1, 2
      • Första inlägget
        1/2
        Sista inlägget
      • Far Cry 5 (2018)

        Jenkler

        |==========>
        Source: https://www.mobygames.com/game/far-cry-5
        <==========|

        Recensioner
        21 juli 2019 12:17
      • Minit (2018)

        Jenkler

        |==========>
        Source: https://www.mobygames.com/game/minit
        <==========|

        Recensioner
        11 feb. 2019 12:02
      • BioShock 2 (2010)

        Jenkler

        |==========>
        Source: https://www.mobygames.com/game/bioshock-2
        <==========|

        Recensioner
        8 feb. 2019 15:18
      • Word Sudoku (2014)

        Jenkler

        |==========>
        Source: https://www.mobygames.com/game/word-sudoku-by-powgi
        <==========|

        Recensioner
        28 jan. 2019 18:57
      • Doom (2016)

        Mattias

        |==========>
        Source:
        https://www.mobygames.com/game/doom___
        <==========|

        Recensioner
        2 sep. 2022 11:43
      • Broken Sword 5: The Serpent's Curse (2013)

        Jenkler

        |==========>
        Source: https://www.mobygames.com/game/broken-sword-5-the-serpents-curse
        <==========|

        Recensioner
        5 aug. 2022 21:27
      • Crazy Taxi (1999)

        Jenkler

        |==========>
        Source: https://www.mobygames.com/game/crazy-taxi
        <==========|

        Recensioner
        2 jan. 2020 11:05
      • My Time at Portia (2019)

        Jenkler

        |==========>
        Source: https://www.mobygames.com/game/my-time-at-portia
        <==========|

        Recensioner
        4 dec. 2019 13:01
      • SteamWorld Quest: Hand of Gilgamech (2019)

        Jenkler

        |==========>
        Source: https://www.mobygames.com/game/steamworld-quest-hand-of-gilgamech
        <==========|

        Recensioner
        26 nov. 2019 14:03
      • Mario + Rabbids: Kingdom Battle (2017)

        Jenkler

        |==========>
        Source: https://www.mobygames.com/game/switch/mario-rabbids-kingdom-battle
        <==========|

        Recensioner
        10 sep. 2019 08:29
      • Super Mario Odyssey (2017)

        Jenkler

        |==========>
        Source: https://www.mobygames.com/game/super-mario-odyssey
        <==========|

        Recensioner
        22 aug. 2019 11:35
      • Mutant Year Zero: Road to Eden (2018)

        Jenkler

        |==========>
        Source: https://www.mobygames.com/game/mutant-year-zero-road-to-eden
        <==========|

        Recensioner
        14 aug. 2019 11:37
      • Minesweeper Genius (2019)

        Jenkler

        |==========>
        Source: https://www.mobygames.com/game/minesweeper-genius
        <==========|

        Recensioner
        21 juli 2019 13:49
      • Jurassic World Evolution (2018)

        Jenkler

        |==========>
        Source: https://www.mobygames.com/game/jurassic-world-evolution
        <==========|

        Recensioner
        21 juli 2019 13:43
      • Up (2009)

        Jenkler

        |==========>
        Source: https://www.mobygames.com/game/up
        <==========|

        Recensioner
        21 juli 2019 13:32
      • Detroit: Become Human (2018)

        Jenkler

        |==========>
        Source: https://www.mobygames.com/game/playstation-4/detroit-become-human
        <==========|

        Recensioner
        21 juli 2019 13:26
      • South Park: The Fractured But Whole (2017)

        Jenkler

        |==========>
        Source: https://www.mobygames.com/game/south-park-the-fractured-but-whole
        <==========|

        Recensioner
        21 juli 2019 13:13
      • Super Stardust Ultra (2015)

        Jenkler

        |==========>
        Source: https://www.mobygames.com/game/playstation-4/super-stardust-ultra
        <==========|

        Recensioner
        21 juli 2019 13:04
      • Winter Stars (2011)

        Jenkler

        |==========>
        Source: https://www.metacritic.com/game/playstation-3/winter-stars
        <==========|

        Recensioner
        21 juli 2019 12:58
      • Scribblenauts Showdown (2018)

        Jenkler

        |==========>
        Source: https://www.mobygames.com/game/scribblenauts-showdown
        <==========|

        Recensioner
        21 juli 2019 12:36
      • Far Cry 5 (2018)

        Jenkler

        |==========>
        Source: https://www.mobygames.com/game/far-cry-5
        <==========|

        Recensioner
        21 juli 2019 12:17
      • Minit (2018)

        Jenkler

        |==========>
        Source: https://www.mobygames.com/game/minit
        <==========|

        Recensioner
        11 feb. 2019 12:02
      • BioShock 2 (2010)

        Jenkler

        |==========>
        Source: https://www.mobygames.com/game/bioshock-2
        <==========|

        Recensioner
        8 feb. 2019 15:18
      • Word Sudoku (2014)

        Jenkler

        |==========>
        Source: https://www.mobygames.com/game/word-sudoku-by-powgi
        <==========|

        Recensioner
        28 jan. 2019 18:57
      • Doom (2016)

        Mattias

        |==========>
        Source:
        https://www.mobygames.com/game/doom___
        <==========|

        Recensioner
        2 sep. 2022 11:43
      • Broken Sword 5: The Serpent's Curse (2013)

        Jenkler

        |==========>
        Source: https://www.mobygames.com/game/broken-sword-5-the-serpents-curse
        <==========|

        Recensioner
        5 aug. 2022 21:27
      • Crazy Taxi (1999)

        Jenkler

        |==========>
        Source: https://www.mobygames.com/game/crazy-taxi
        <==========|

        Recensioner
        2 jan. 2020 11:05
      • My Time at Portia (2019)

        Jenkler

        |==========>
        Source: https://www.mobygames.com/game/my-time-at-portia
        <==========|

        Recensioner
        4 dec. 2019 13:01
      PrevNext
      1
      2
      3
      4
      5



      Senaste inläggen från UEX

      • |==========>
        Completed: 2022-08-29
        Format: Stadia
        Rating: 4

        Comment:
        Bra uppdatering av klassisk fps. Har inte klarat orginalet, men av det jag spelar kanske denna är mer aktionbetonad. Minns orginalet som lite mer mörk och kuslig.

        Bra kontroll och intressanta fiender. Gillade kanske mindre utforskningsdelarna med att leta utgångar och keycards samt kanske lite för bloated (läs moderna) spelmekaniker med level-ups för allt möjligt, items (som jag sällan använde) samt alt-funktioner för alla vapen. Kunde strömlinjeformat det mer. Också spelstorys verkar vara en lost art. Verkar vara skriven efter filosofin "tell don't show". Det mesta hade hört hemma i manualen på 90-talet. Överlag väger dock gameplayen upp det. Klarade det på svårighetsnivå "hurt me plenty" för att få lite mer utmaning

        Får se om jag ger mig på uppföljaren eller om jag är nöjd ett tag.
        <==========|

        2 sep. 2022 11:43 • läs mer
      • |==========>
        Source:
        https://www.mobygames.com/game/doom___
        <==========|

        2 sep. 2022 11:31 • läs mer
      • |==========>
        Format: PS4

        Comment:
        Under tonåren hittade jag peka-och-klicka-äventyrsgenren efter tips i speltidningen Super Play och blev omedelbart förälskad, så pass förälskad att jag i den senare tonåren bestämde mig för att göra ett eget (och blir än i dag imponerad av den fantasirikedomen jag hade då). Det urspårade Sam & Max Hit the Road samt framför allt Day of the Tentacle blev snabbt mina favoriter, inte minst tack vare den lysande humorn, även om jag i ärlighetens namn inte är säker på om jag klarade någon av dem. Hur mycket jag än tycker om genren så dras de med en del problem och det är en viss tröskel att påbörja ett, jag vet nämligen att de kommer att bli en stundtals frustrerande upplevelse, i synnerhet om spelet har några år på nacken. Jag är ganska dålig på dessa spel, men jag tror ändå att många kommer att känna igen sig i min beskrivning som följer.

        De äldre peka-och-klicka-spelen börjar alltid trevligt där man sugs in i upplevelsen och ständigt gör framsteg. Sedan blir allt bara värre, man får tillgång till fler och fler rum att utforska samt fyller fickorna med fler och fler prylar. Jag kommer att köra fast förr eller senare och desto senare i spelet jag kommer så kommer det att hända desto oftare, till slut efter varje litet framsteg. När jag sedan blir desperat går jag tillbaka till varje rum jag tidigare har besökt och interagerar med varenda liten detalj med varenda pryl med förhoppningen att jag ska springa på någon långsökt lösning som jag omöjligen kan ha tänkt på. Tidigare nämnda Sam & Max hade en del sådana lösningar vill jag minnas, just för att det var ganska urspårat så var även en del pussellösningar det också. Långsökta med andra ord.

        Ofta slutade det med att jag efter mycket om och men tog hjälp av en guide, men det var ungefär där jag tröttnade på spelen. Antingen visade det sig att lösningen var så pass enkel att jag blev besviken på mig själv och kunde inte njuta av upplevelsen längre, eller så hade jag antingen missat att en två pixlar bred pryl var klickbar eller så var lösningen så pass långsökt att det i princip var omöjligt att komma på. Även i de två sistnämnda fallen tröttnade jag på spelen eftersom de medförde att jag konstant såg guiden som en lätt utväg varje gång jag körde fast då jag alltid befarade långsökta lösningar, vilket tog bort allt det roliga från upplevelsen.

        Broken Sword 5 inhandlade jag fysiskt till PS4 för några veckor sedan och det har varit ett kärt återseende till genren. Visst har jag spelat igenom Telltales tre någorlunda moderna och småroliga episodbaserade Sam & Max-spel från 00-talet, men Broken Sword 5 toppar dessa med råge.

        Det är ett peka-och-klicka-äventyr med allt det bästa från 90-talets spel i genren moderniserat till en genomgående trevlig upplevelse. Visst körde jag fast även här i kortare stunder, men det är ju faktiskt något positivt att allt inte är strömlinjeformat, utan man får tänka till lite och ibland prova sig fram. Det som skiljer sig här från många gamla spel är att man oftast är begränsad till en eller två rum och vet då att lösningen finns alldeles i närheten av där man befinner sig.

        Därtill bjuds det på ett fåtal riktigt utmanande, minnesvärda och väldesignade pussel. Jag tvingades ta till det inbyggda ledtrådssystemet (mycket trevligt tillskott) vid ett tillfälle, men inte ens fyra av fem ledtrådar gav mig tillräckligt hjälp på traven. Den som har spelat spelet vet precis vilket pussel jag pratar om, jag lyckades lista ut de flesta ord på egen hand utan hjälp, men ett fåtal av dem var så pass extrema att jag inte ens förstod hur man skulle kunna komma fram till det (utan hjälp) ens efter att jag fått hela svaret i den femte och sista ledtråden och kunde titta på pusslet med nya, fräscha ögon. Jag är inte ens säker på att en promille av spelarna klarar av det utan hjälp. Jag gillade verkligen grundtanken med pusslet, att med hjälp av översatta glyfer skulle luska ut vad andra glyfer betydda, men vissa ord var bara för extremt svåra. Långsökta vågar jag nog påstå.

        Men jag är överlag jättenöjd med upplevelsen, grafiken är fantastiskt vacker, de europeiska miljöerna är väldigt gemytliga och jag hann bli småkär i fransyskan Nico, Georges charmiga följeslagare. Jag kan rekommendera spelet till samtliga som är sugna på ett peka-och-klicka-äventyr i klassisk stil med nödvändiga moderniseringar. Jag nådde eftertexterna i går kring midnatt och när ett spel lämnar ett bestående intryck efter sig vet man att man har spelat igenom någonting väldigt, väldigt bra.
        <==========|

        5 aug. 2022 21:27 • läs mer
      • |==========>
        Source: https://www.mobygames.com/game/broken-sword-5-the-serpents-curse
        <==========|

        5 aug. 2022 21:21 • läs mer
      • |==========>
        Format: PS3
        Rating: 3

        Comment:
        För ett par år sedan var jag less på trögstartade moderna spel där man tvingades titta igenom filmsekvenser i två timmar (känns det som) följt av en två timmar lång astråkig tutorial som utgår ifrån att man aldrig har rört ett tv-spel i sitt liv och övertydligheten hänger kvar resten av spelet. Jag införskaffade då ett Dreamcast och det första spelet jag fastnade för var Crazy Taxi och än i dag är det det spel som jag värderar högst till maskinen tillsammans med Tony Hawk’s Pro Skater 2.

        Det var så befriande med ett spel som bara sätter igång direkt utan några som helst instruktioner. Nu är konceptet så pass enkelt att det inte behövs, men generellt var spelen så på den tiden. Var man osäker på något efter att ha börjat spela så fick man slå upp det i manualen. Fysiska manualer saknar jag förvisso inte, har hellre hjälpavsnitt direkt i spelet, men jag avskyr för mycket dialog och att konstant bli hållen i handen. Inte ens när jag var ett barn gillade jag att bli behandlad som ett, än mindre nu.

        Den som har spelat GTA 3, Vice City eller San Andreas vet vad det här handlar om, plocka upp kunder i din taxibil och kör dem till deras destination. That’s it. Skillnaden här är att det helt kretsar kring det, tempot är högre och spelet har den där härliga 90-talsarkadkänslan just eftersom det är ett arkadspel från början. Det finns ett par trick man måste lära sig för att nå de högre poängen, i synnerhet att kunna boosta, vilket jag faktiskt fortfarande inte lyckas göra konsekvent, det krävs en viss tajming. Lyckligtvis finns det några roliga bonusbanor där man kan träna in dessa trick (ja, icke-påtvingad tutorial vid sidan av som samtidigt är roliga att spela har jag inget emot).

        Versionen jag har upplevt den här gången är PS3-versionen emulerad genom PS Now streamat på en PS4. Detta är första gången jag provar PS Now och jag är mycket imponerad. Jag är kanske inte så känslig, men fördröjningar var inget jag tänkte på, vilket är ett gott betyg sett till spelets höga tempo. Ett bra test av vad tekniken går för helt klart, men i och med att det är ett gammalt spel gissar jag att det går fortare att ta emot all data. Vad jag däremot är lite besviken på är PS3-konverteringen i sig då soundtracket är utbytt. Kosta vad det kosta vill, de borde ha löst licenserna till Offspring-låtarna. Jag tyckte att de till en början var tjatiga, men efter några omgångar till blir det svårt att tänka sig Crazy Taxi utan Offspring och mycket riktigt ger de nya låtarna inte alls samma känsla, även om det egentligen inte är något större fel på dem. Dessutom heter restaurangerna inte längre Pizza Hut eller KFC, de har i stället generiska namn.

        Det finns två banor med det huvudsakliga upplägget och där är den som kallas “Arcade Mode” överlägsen. Märkligt nog mycket tack vare att den är väldigt linjär. Det finns till och med en bonusbana där man ska rejsa igenom hela banan på tid, vilket är ganska talande för hur linjär den är. Till en början störde jag mig lite på det, att den var avlång i stället för bred där man hade kunnat åka kors och tvärs, men efter att ha provat den andra banan, Original Mode, så förstår jag varför. Problemet är att det enda man har som hjälpmedel när man ska navigera sig fram är en stor pil, ingen karta eller liknande, och i Original Mode händer det ofta att pilen är vilseledande, att man leds in i återvändsgränder om man följer den. Banan är sämre designad rent i allmänhet, det finns en tunnelbana man kan råka hamna i och gör man det hamnar man förmodligen längre ifrån sin destination än när man startade när man väl har hittat ut.

        Jag hade i övrigt gärna sett mer variation på destinationerna. Det tråkiga är att samma personer alltid vill åka till samma ställe och de står dessutom också alltid på samma ställen, vilket gör att ens rutter oftast blir väldigt lika varandra. Man börjar ofta med att plocka upp den som står närmast och detsamma när man har nått den personens slutdestination och så fortsätter det. Åtminstone som tillval hade jag velat ha slumpade destinationer och taxikunder.

        Problemen till trots, jag älskar Crazy Taxi, det är ren spelglädje, men avsaknandet av originalsoundtracket förhindrar det från att nå ett högre betyg. Det är underbart kul att kryssa sig fram bland bilar i hög fart och det är just därför jag värderar det här högre än uppföljaren. I tvåan så har en hoppknapp tillkommit, vilket tillför nya möjligheter, men det gör det alldeles för lätt att helt enkelt hoppa över mötande trafik i stället för att kryssa sig igenom den.
        <==========|

        2 jan. 2020 11:05 • läs mer

      Nyheter

      Borderlands-serien når 93 miljoner sålda exemplar2025-05-17 00:53

      Vi visste att Borderlands var poppis, men att serien sålt nästan 93 miljoner exemplar, det var vi inte riktigt beredda på. Helt otroliga siffror som Take Two stolt presenterade under sin senaste kvartalsrapport inför investerarna tillsammans med lite annan intressant fakta.

      Borderlands 3 är exempelvis 2K:s snabbast säljande spel, med 22 miljoner exemplar och Borderlands 2 är deras mest sålda spel någonsin med 30 miljoner exemplar. Man presenterade tyvärr inte någon försäljningsstatistik för Tiny Tina's Wonderland, men de nämnde dock att 40% av alla som spelade det var helt nya för franchisen.

      Med det sagt så är förväntningarna på Borderlands 4 med andra ord skyhöga när det släpps den 12:e september, och frågan är nu hur många miljoner exemplar av spelet som kommer säljas. Vad tror du?

      Hur många miljoner exemplar av Borderlands 4 tror du kommer att säljas första veckorna?

      <bild>Skyhöga förväntningar.</bild>


      En första omgång DLC har nu släppts till Kingdom Come: Deliverance II2025-05-17 00:30

      Den första expansionen till {Kingdom Come: Deliverance II} har nu släppts. I Brushes with Death kastas huvudpersonen Henry in i ett nytt äventyr där han hamnar i sällskap med en gåtfull konstnär.

      Berättelsen kretsar kring deras gemensamma resa genom en rad uppdrag, där du får möjlighet att lära dig mer om konstnärens historia. Expansionen utspelar sig över båda världskartorna i spelet och läggs automatiskt till ditt bibliotek om du redan äger Gold Edition eller Expansion Pass.

      För övriga spelare finns tillägget att köpa separat för 59 kronor. Förutom nya uppdrag introduceras även nya funktionen Shield Painting, där du kan dekorera dina sköldar efter egen smak. Vill du få en försmak av vad Brushes with Death har att erbjuda, hittar du en trailer att frottera dig med härunder:

      <video>

      <bild>Kingdom Come: Deliverance II finns ute nu till PC, PS5 och Xbox Series S/X.</bild>


      Apple blockerar Fortnite till Iphone, igen2025-05-17 00:21

      Striden mellan Apple och Epic fortsätter och nu har man ännu en gång helt blockerat Fortnite på iOS, vilket alltså innebär att spelet ej längre är tillgängligt för nedladdning till varken iPhone eller iPad.

      Detta är det senaste kapitlet i den långvariga konflikten mellan Apple och Epic Games, där frågan om App Store-policy och betalningssystem står i centrum. En batalj som pågått från och till sedan 2020, när Epic implementerade ett eget betalsystem i Fortnite som kringgick Apples 30% kommission. Något som så klart inte uppskattades och vilket ledde till att spelet blockerades från App Store.

      Den domstolsorder som förbjöd Apple från att hindra länkar till externa betalsystem har bolaget (så klart) valt att helt ignorera, och man hävdar istället att det hela berodde på att Epic använde sitt svenska utvecklarkonto för att posta Fortnite till den amerikanska App Store, vilket enligt Apple bröt mot deras riktlinjer.

      Epic har svarat med att kritisera Apples granskningsprocess och anklagar företaget för att använda den för att stävja konkurrens. För närvarande är det enda sättet att spela Fortnite på iOS via molnbaserade spelplattformar som GeForce NOW eller XCloud, även om dessa alternativ har sina begränsningar.

      Spelar du Fortnite på mobilen?

      <bild>Apple vill ha sin del av kakan. Annars blir det ingen kaka alls.</bild>


      Stellar Blade-uppdateringen släpps även till Playstation 52025-05-16 23:57

      Den hett efterlängtade PC-lanseringen av Stellar Blade närmar sig med stormsteg, och utlovas komma med en hel uppsjö av trevliga uppdateringar. Bland annat nya kostymer och en ny boss för spelare att sätta tänderna i.

      Tack och lov så behöver inte de som äger spelet till Playstation 5 känna att de går miste om något, då uppdateringen även utlovas släppas, helt kostnadsfritt, till konsolen. Detta enligt Shift Up-chefen DongKi Lee som i ett blogginlägg skrev:

      "This additional content will also be available on the PS5 console version. PS5 users will receive the free update content through a patch download"


      Utöver detta så kommer PC-versionen av spelet även erbjuda flera tekniska fördelar, enligt vad vi tidigare rapporterat. Däribland förbättrad grafik och stöd för ultrawide-skärmar. Stellar Blade landar på PC den 11:e juni.

      Ser du fram emot Stellar Blade till PC?

      <bild>Kommer bli kalasmysigt att spela till PC.</bild>


      Activision lägger ned Call of Duty: Warzone Mobile2025-05-16 23:21

      Gamereactors recension av Call of Duty: Warzone Mobile (skriven av undertecknad) var inte nådig i sitt utlåtande. Spelet var och är en skymf mot Warzone, fult och stelt sett till spelmekanik men trots detta drog det från dag ett alltid in bra med kosing till Activisions redan fläskiga kassa. Enligt utgivarens egna "earning reports" har Call of Duty: Warzone Mobile som sämst dragit in 500 000 dollar under en månad medan de andra 14 månaderna sedan lanseringen har inneburit ännu större vinster. Icke bekräftade uppgifter menar att Call of Duty: Warzone Mobile tjänat in cirka 45 miljoner dollar sedan 21:a mars förra året, vilket gör kvällens nyhet om omedelbar nedläggning extra förbluffande men tydligen anser Activision nu att kvaliteten på spelet är för låg.

      Activisions officiella uttalande:
      "We deeply appreciate your dedication and passion for Call of Duty: Warzone Mobile. Going forward, we will be streamlining the scope of the game. This decision was made after careful consideration of various factors and while we're proud of the accomplishment in bringing Call of Duty: Warzone to mobile in an authentic way, it unfortunately has not met our expectations with mobile-first players like it has with PC and console audiences.

      As a result, we will no longer be delivering new seasonal content and gameplay updates to the mobile version. Effective immediately, players will no longer be able to purchase Call of Duty Points or Black Cell using real currency in Call of Duty: Warzone Mobile. Sunday, May 18, 2025 will be the last day the game can be downloaded from the Google Play and Apple's App Store and social features across both mobile platforms will be retired."


      Saxat ur vår recension:
      "En annan aspekt av det här spelet som håller skrämmande låg kvalitet är grafiken som är sådär chockerande ful som väldigt få påkostade storspel till våra mobiltelefoner idag är. Jag har spelat på en Iphone 14 Pro Max som har mer beräkningskapacitet än en Playstation 4 (närmare en PS4 Pro, faktiskt) och trots detta ser Warzone Mobile mer ut som ett Nintendo 64-spel än något annat. Delar av miniatyrversionen av Verdansk ser så gräsligt stygg ut att det nästan ser ut som ett dåligt skämt vilket gör att känslan av att man verkligen hoppar ned i en riktig värld aldrig infinner sig. Atmosfären här är horribelt dålig. Jag har spelat i ett par veckor och aldrig för en sekund tänkt att jag är en soldat i en värld utan snarare något slags svävande vapen som haltar runt bland gråbleka flak till superlågupplösta väggar." Läs mer!

      Call of Duty: Warzone Mobile höll helt enkelt för klen kvalitet för Activisions numer striktare interna bedömningar och läggs ned med omedelbar verkan. Hur ser du på detta?
      <bild>No More Warzone till din mobil, med andra ord. Otippat, minst sagt.</bild>


      Jade Raymond lämnar den egna utvecklaren Haven Studios2025-05-16 16:03
      Och ytterligare en rapport om att deras rånarspel Fairgame$ har försenats.
      Ond bråd spelhelg – vad spelar du?2025-05-16 15:00
      Vi håller buset i schack och retron uppe i varv. Japp, för nu är det spelhelg.
      Epic skänker bort Dead Island 2 och har startat sin megarea2025-05-16 12:32
      Skräckspelet Happy Game är också gratis.
      Svenskutvecklade Lost in Random: The Eternal Die har fått släppdatum2025-05-16 11:05
      Fler Burton-doftande äventyr, denna gång ur isometriskt perspektiv.
      Kingdom Come: Deliverance 2:s första DLC är ute – se trailern2025-05-16 09:00
      Brushes with Death kretsar kring en konstnärs magnum opus.
       073-731 76 64   info@uex.se