• Logga in
    • Sök
    • Kategorier
    • Senaste
    • Taggar
    • Populära

    Pokémon GO (2016)

    Recensioner
    a-uex7-spel
    1
    2
    226
    Laddar fler inlägg
    • Äldst till nyaste
    • Nyaste till äldst
    • Flest röster
    Svara
    • Svara som ämne
    Logga in för att posta
    Det här ämnet har raderats. Endast användare med ämneshanterings-privilegier kan se det.
    • Jenkler
      Jenkler Senaste redigerad av Mikael

      |==========>
      Source: https://www.mobygames.com/game/pokmon-go
      <==========|

      Jenkler IT AB - Er leverantör för e-handel, hemsidor och IT-support - 073-731 76 64

      Ett svar Senaste svaret Svara Citera 0
      • Michael
        Michael Senaste redigerad av

        |==========>
        Format: Android
        Rating: 3

        Comment:
        Började spela det bara för att kunna föra över pokémons till Let’s Go (kanske får ihop 151 stycken för första gången), men spelet är inte alls dumt att sätta igång då och då och spela ett par minuter.
        <==========|

        Ett svar Senaste svaret Svara Citera 0
        • 1 / 1
        • Första inlägget
          Sista inlägget
        • Doom (2016)

          Mattias

          |==========>
          Source:
          https://www.mobygames.com/game/doom___
          <==========|

          Recensioner
        • Broken Sword 5: The Serpent's Curse (2013)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/broken-sword-5-the-serpents-curse
          <==========|

          Recensioner
        • Crazy Taxi (1999)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/crazy-taxi
          <==========|

          Recensioner
        • My Time at Portia (2019)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/my-time-at-portia
          <==========|

          Recensioner
        • SteamWorld Quest: Hand of Gilgamech (2019)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/steamworld-quest-hand-of-gilgamech
          <==========|

          Recensioner
        • Mario + Rabbids: Kingdom Battle (2017)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/switch/mario-rabbids-kingdom-battle
          <==========|

          Recensioner
        • Super Mario Odyssey (2017)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/super-mario-odyssey
          <==========|

          Recensioner
        • Mutant Year Zero: Road to Eden (2018)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/mutant-year-zero-road-to-eden
          <==========|

          Recensioner
        • Minesweeper Genius (2019)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/minesweeper-genius
          <==========|

          Recensioner
        • Jurassic World Evolution (2018)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/jurassic-world-evolution
          <==========|

          Recensioner
        • Up (2009)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/up
          <==========|

          Recensioner
        • Detroit: Become Human (2018)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/playstation-4/detroit-become-human
          <==========|

          Recensioner
        • South Park: The Fractured But Whole (2017)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/south-park-the-fractured-but-whole
          <==========|

          Recensioner
        • Super Stardust Ultra (2015)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/playstation-4/super-stardust-ultra
          <==========|

          Recensioner
        • Winter Stars (2011)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.metacritic.com/game/playstation-3/winter-stars
          <==========|

          Recensioner
        • Scribblenauts Showdown (2018)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/scribblenauts-showdown
          <==========|

          Recensioner
        • Far Cry 5 (2018)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/far-cry-5
          <==========|

          Recensioner
        • Minit (2018)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/minit
          <==========|

          Recensioner
        • BioShock 2 (2010)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/bioshock-2
          <==========|

          Recensioner
        • Word Sudoku (2014)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/word-sudoku-by-powgi
          <==========|

          Recensioner



        Senaste inläggen från UEX

        • |==========>
          Completed: 2022-08-29
          Format: Stadia
          Rating: 4

          Comment:
          Bra uppdatering av klassisk fps. Har inte klarat orginalet, men av det jag spelar kanske denna är mer aktionbetonad. Minns orginalet som lite mer mörk och kuslig.

          Bra kontroll och intressanta fiender. Gillade kanske mindre utforskningsdelarna med att leta utgångar och keycards samt kanske lite för bloated (läs moderna) spelmekaniker med level-ups för allt möjligt, items (som jag sällan använde) samt alt-funktioner för alla vapen. Kunde strömlinjeformat det mer. Också spelstorys verkar vara en lost art. Verkar vara skriven efter filosofin "tell don't show". Det mesta hade hört hemma i manualen på 90-talet. Överlag väger dock gameplayen upp det. Klarade det på svårighetsnivå "hurt me plenty" för att få lite mer utmaning

          Får se om jag ger mig på uppföljaren eller om jag är nöjd ett tag.
          <==========|

          • läs mer
        • |==========>
          Source:
          https://www.mobygames.com/game/doom___
          <==========|

          • läs mer
        • |==========>
          Format: PS4

          Comment:
          Under tonåren hittade jag peka-och-klicka-äventyrsgenren efter tips i speltidningen Super Play och blev omedelbart förälskad, så pass förälskad att jag i den senare tonåren bestämde mig för att göra ett eget (och blir än i dag imponerad av den fantasirikedomen jag hade då). Det urspårade Sam & Max Hit the Road samt framför allt Day of the Tentacle blev snabbt mina favoriter, inte minst tack vare den lysande humorn, även om jag i ärlighetens namn inte är säker på om jag klarade någon av dem. Hur mycket jag än tycker om genren så dras de med en del problem och det är en viss tröskel att påbörja ett, jag vet nämligen att de kommer att bli en stundtals frustrerande upplevelse, i synnerhet om spelet har några år på nacken. Jag är ganska dålig på dessa spel, men jag tror ändå att många kommer att känna igen sig i min beskrivning som följer.

          De äldre peka-och-klicka-spelen börjar alltid trevligt där man sugs in i upplevelsen och ständigt gör framsteg. Sedan blir allt bara värre, man får tillgång till fler och fler rum att utforska samt fyller fickorna med fler och fler prylar. Jag kommer att köra fast förr eller senare och desto senare i spelet jag kommer så kommer det att hända desto oftare, till slut efter varje litet framsteg. När jag sedan blir desperat går jag tillbaka till varje rum jag tidigare har besökt och interagerar med varenda liten detalj med varenda pryl med förhoppningen att jag ska springa på någon långsökt lösning som jag omöjligen kan ha tänkt på. Tidigare nämnda Sam & Max hade en del sådana lösningar vill jag minnas, just för att det var ganska urspårat så var även en del pussellösningar det också. Långsökta med andra ord.

          Ofta slutade det med att jag efter mycket om och men tog hjälp av en guide, men det var ungefär där jag tröttnade på spelen. Antingen visade det sig att lösningen var så pass enkel att jag blev besviken på mig själv och kunde inte njuta av upplevelsen längre, eller så hade jag antingen missat att en två pixlar bred pryl var klickbar eller så var lösningen så pass långsökt att det i princip var omöjligt att komma på. Även i de två sistnämnda fallen tröttnade jag på spelen eftersom de medförde att jag konstant såg guiden som en lätt utväg varje gång jag körde fast då jag alltid befarade långsökta lösningar, vilket tog bort allt det roliga från upplevelsen.

          Broken Sword 5 inhandlade jag fysiskt till PS4 för några veckor sedan och det har varit ett kärt återseende till genren. Visst har jag spelat igenom Telltales tre någorlunda moderna och småroliga episodbaserade Sam & Max-spel från 00-talet, men Broken Sword 5 toppar dessa med råge.

          Det är ett peka-och-klicka-äventyr med allt det bästa från 90-talets spel i genren moderniserat till en genomgående trevlig upplevelse. Visst körde jag fast även här i kortare stunder, men det är ju faktiskt något positivt att allt inte är strömlinjeformat, utan man får tänka till lite och ibland prova sig fram. Det som skiljer sig här från många gamla spel är att man oftast är begränsad till en eller två rum och vet då att lösningen finns alldeles i närheten av där man befinner sig.

          Därtill bjuds det på ett fåtal riktigt utmanande, minnesvärda och väldesignade pussel. Jag tvingades ta till det inbyggda ledtrådssystemet (mycket trevligt tillskott) vid ett tillfälle, men inte ens fyra av fem ledtrådar gav mig tillräckligt hjälp på traven. Den som har spelat spelet vet precis vilket pussel jag pratar om, jag lyckades lista ut de flesta ord på egen hand utan hjälp, men ett fåtal av dem var så pass extrema att jag inte ens förstod hur man skulle kunna komma fram till det (utan hjälp) ens efter att jag fått hela svaret i den femte och sista ledtråden och kunde titta på pusslet med nya, fräscha ögon. Jag är inte ens säker på att en promille av spelarna klarar av det utan hjälp. Jag gillade verkligen grundtanken med pusslet, att med hjälp av översatta glyfer skulle luska ut vad andra glyfer betydda, men vissa ord var bara för extremt svåra. Långsökta vågar jag nog påstå.

          Men jag är överlag jättenöjd med upplevelsen, grafiken är fantastiskt vacker, de europeiska miljöerna är väldigt gemytliga och jag hann bli småkär i fransyskan Nico, Georges charmiga följeslagare. Jag kan rekommendera spelet till samtliga som är sugna på ett peka-och-klicka-äventyr i klassisk stil med nödvändiga moderniseringar. Jag nådde eftertexterna i går kring midnatt och när ett spel lämnar ett bestående intryck efter sig vet man att man har spelat igenom någonting väldigt, väldigt bra.
          <==========|

          • läs mer
        • |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/broken-sword-5-the-serpents-curse
          <==========|

          • läs mer
        • |==========>
          Format: PS3
          Rating: 3

          Comment:
          För ett par år sedan var jag less på trögstartade moderna spel där man tvingades titta igenom filmsekvenser i två timmar (känns det som) följt av en två timmar lång astråkig tutorial som utgår ifrån att man aldrig har rört ett tv-spel i sitt liv och övertydligheten hänger kvar resten av spelet. Jag införskaffade då ett Dreamcast och det första spelet jag fastnade för var Crazy Taxi och än i dag är det det spel som jag värderar högst till maskinen tillsammans med Tony Hawk’s Pro Skater 2.

          Det var så befriande med ett spel som bara sätter igång direkt utan några som helst instruktioner. Nu är konceptet så pass enkelt att det inte behövs, men generellt var spelen så på den tiden. Var man osäker på något efter att ha börjat spela så fick man slå upp det i manualen. Fysiska manualer saknar jag förvisso inte, har hellre hjälpavsnitt direkt i spelet, men jag avskyr för mycket dialog och att konstant bli hållen i handen. Inte ens när jag var ett barn gillade jag att bli behandlad som ett, än mindre nu.

          Den som har spelat GTA 3, Vice City eller San Andreas vet vad det här handlar om, plocka upp kunder i din taxibil och kör dem till deras destination. That’s it. Skillnaden här är att det helt kretsar kring det, tempot är högre och spelet har den där härliga 90-talsarkadkänslan just eftersom det är ett arkadspel från början. Det finns ett par trick man måste lära sig för att nå de högre poängen, i synnerhet att kunna boosta, vilket jag faktiskt fortfarande inte lyckas göra konsekvent, det krävs en viss tajming. Lyckligtvis finns det några roliga bonusbanor där man kan träna in dessa trick (ja, icke-påtvingad tutorial vid sidan av som samtidigt är roliga att spela har jag inget emot).

          Versionen jag har upplevt den här gången är PS3-versionen emulerad genom PS Now streamat på en PS4. Detta är första gången jag provar PS Now och jag är mycket imponerad. Jag är kanske inte så känslig, men fördröjningar var inget jag tänkte på, vilket är ett gott betyg sett till spelets höga tempo. Ett bra test av vad tekniken går för helt klart, men i och med att det är ett gammalt spel gissar jag att det går fortare att ta emot all data. Vad jag däremot är lite besviken på är PS3-konverteringen i sig då soundtracket är utbytt. Kosta vad det kosta vill, de borde ha löst licenserna till Offspring-låtarna. Jag tyckte att de till en början var tjatiga, men efter några omgångar till blir det svårt att tänka sig Crazy Taxi utan Offspring och mycket riktigt ger de nya låtarna inte alls samma känsla, även om det egentligen inte är något större fel på dem. Dessutom heter restaurangerna inte längre Pizza Hut eller KFC, de har i stället generiska namn.

          Det finns två banor med det huvudsakliga upplägget och där är den som kallas “Arcade Mode” överlägsen. Märkligt nog mycket tack vare att den är väldigt linjär. Det finns till och med en bonusbana där man ska rejsa igenom hela banan på tid, vilket är ganska talande för hur linjär den är. Till en början störde jag mig lite på det, att den var avlång i stället för bred där man hade kunnat åka kors och tvärs, men efter att ha provat den andra banan, Original Mode, så förstår jag varför. Problemet är att det enda man har som hjälpmedel när man ska navigera sig fram är en stor pil, ingen karta eller liknande, och i Original Mode händer det ofta att pilen är vilseledande, att man leds in i återvändsgränder om man följer den. Banan är sämre designad rent i allmänhet, det finns en tunnelbana man kan råka hamna i och gör man det hamnar man förmodligen längre ifrån sin destination än när man startade när man väl har hittat ut.

          Jag hade i övrigt gärna sett mer variation på destinationerna. Det tråkiga är att samma personer alltid vill åka till samma ställe och de står dessutom också alltid på samma ställen, vilket gör att ens rutter oftast blir väldigt lika varandra. Man börjar ofta med att plocka upp den som står närmast och detsamma när man har nått den personens slutdestination och så fortsätter det. Åtminstone som tillval hade jag velat ha slumpade destinationer och taxikunder.

          Problemen till trots, jag älskar Crazy Taxi, det är ren spelglädje, men avsaknandet av originalsoundtracket förhindrar det från att nå ett högre betyg. Det är underbart kul att kryssa sig fram bland bilar i hög fart och det är just därför jag värderar det här högre än uppföljaren. I tvåan så har en hoppknapp tillkommit, vilket tillför nya möjligheter, men det gör det alldeles för lätt att helt enkelt hoppa över mötande trafik i stället för att kryssa sig igenom den.
          <==========|

          • läs mer

        Nyheter

        Sucker Punch lovar att respektera Japans historia och kultur i Ghost of Yotei2025-05-17 16:00
        Nate Fox berättar hur seriöst de tar den kulturella och historiska aspekten.
        Tom Cruise diskuterar en eventuell uppföljare till Days of Thunder2025-05-17 14:44

        Snart har 40 år hunnit passera sedan Tom Cruises pangsuccé Top Gun tog världen med storm och resulterade i ett av världens bäst säljande soundtrack och en uppföljare 35 år senare som hyllades av kritiker såväl som fans. Tack vare Top Gun: Mavericks framgång, blev det genast diskussioner om ytterligare en uppföljare - något Tom Cruise själv har bekräftat är under utveckling.

        I en intervju med Australia's Today Show berättar han lite om utvecklingen av den tredje filmen, men nöjer sig helt enkelt inte där utan avslöjar även att han planerar en eventuell uppföljare till Days of Thunder och har flera andra projekt under utveckling framgent.

        "Yeah, we're thinking and talking about many different stories and what could we do and what's possible. It took me 35 years to figure out Top Gun: Maverick, so all of these things we're working on, we're discussing Days of Thunder and Top Gun: Maverick."

        Han fortsätter:
        "There's numerous other films that we're actively working on right now. I'm always shooting a film, prepping a film, posting a film. I just finished a film with Alejandro Iñárritu too, who did The Revenant, that was an extraordinary experience and [Christopher McQuarrie] and I are always working on several different films."

        Det är fortsatt oklart när Top Gun 3 når bioduken, men en sak som är säker är att vi har mycket spännande att se fram emot.

        Ser du fram emot Top Gun 3?

        <bild>Tom Cruise har minst sagt svårt att sitta still.</bild>


        Master Chief provar på livet som Doom Slayer2025-05-17 14:03

        Under veckan var det premiär för {Doom: The Dark Ages}, och när en Microsoft-ägd studio släpper ett stort spel finns en tradition av att andra Xbox Game Studios-utvecklare gratulerar till releasen på sociala medier tillsammans med något slags photoshop.

        The Dark Ages var inget undantag och bland de som gratulerat hittar vi Blizzard och Obsidian, men det var det officiella Halo-kontot som fick oss att reagera. Halo Studios levererar nämligen en Doom-inspirerad fanservice-bild med Master Chief och Covenanter - och vi kan väl inte vara de enda som känner att det här nog faktiskt är ett spel som vi behöver?

        Kolla in gratulationen härunder. Hade du varit sugen på ett stenhårt och actionpackat Halo av mer linjär modell, med ett gameplay som drar åt Doom-hållet?

        <social>https://bsky.app/profile/playhalo.bsky.social/post/3lp7ygusel22k</social>
        <social>https://bsky.app/profile/obsidian.net/post/3lp7v5ah6zs2m</social>
        <social>https://www.instagram.com/p/DJrlQGJIZGE/</social>

        <bild>Det här hade vi inte sagt nej till...</bild>


        Ghost of Yotei-chefen utlovar en respektfull representation av japansk kultur2025-05-17 12:33

        2020 års samuraj-äventyr Ghost of Tsushima vann spelares hjärtan på många sätt, och hyllades inte minst i på grund av den välgjorda representationen av 1200-talets japanska kultur. Ghost of Yoteis game director Nate Fox berättar i en nytt inlägg på Playstation.Blog att uppföljarens 1600 tals-era kommer att vara minst lika respektfullt återgiven.

        För att på riktigt sätta sig in i kulturen och känslan av att befinna sig på Tsushima eller Yotei har teamet rest till Japan ett flertal gånger vilket, menar Fox, bidragit till inspiration och passion för att autentiskt återge platsen och tiden.

        Nate Fox, game director på Ghost of Yotei:
        "[actually] going there, feeling the wind on your face, smelling pine forests, and meeting locals is deeply inspiring. Everyone from Sucker Punch that went on those reference gathering trips came back to the studio with a driving passion to bring a sense of authenticity to our fictional depiction of these real life places."

        Men Fox menar att det mest av allt varit ödmjukande. Han hävdar att besöket underlättat för teamet att sätta sig in faktumet att det var verkliga människor bakom konflikterna som rådde där, och att de kommer att ta med sig detta till uppföljaren.

        "But most of all, the trips are humbling. I vividly remember standing on a beach in Tsushima, the same beach where 80 samurai died attempting to defend their home from a Mongol invasion. The people on both sides of that conflict were real. All of us at Sucker Punch wanted to do right by the reality of Tsushima's history, even though we were going to tell a fictional story in a digital version of Tsushima that was not a stone for stone recreation of the island. We felt that by listening to our cultural advisors and by doing research we could deliver a respectful representation of what made Tsushima so special. To deliver a feeling of authenticity and believability to our fictional story. [...] For Ghost of Yōtei, we're doing the same thing."

        Ghost of Tsushimas gestaltning av ön Tsushima och den japanska kulturen ansågs faktiskt så välgjord och respektfullt återgiven att Nate Fox och spelets creative director Jason Connell utnämndes till permanenta "turistambassadörer" för ön av staden Tsushima i Nagasaki 2021.

        <bild>2 oktober är det dags för (virtuellt) besök till Yotei.</bild>

        Läs hela inlägget på Playstation.Blog här.


        Enligt rykten kommer Red Dead Redemption 2 släppas till Switch 22025-05-17 12:00
        Bärbara cowbojsare.
        Killer Instinct Gold ute nu till Nintendo Switch Online + Expansion Pack2025-05-17 11:56

        Det är lätt att glömma att de superbarnvänliga och mysiga spelmakarna hos Rare faktiskt släppte ett av de mest våldsamma Nintendo-utgivna spelen till Super Nintendo. Vi talar såklart om klassiska och hypersnygga Killer Instinct, vilket senare fick arkaduppföljaren Killer Instinct 2.

        En version av detta kom senare till Nintendo 64 under namnet Killer Instinct Gold, och trots att det på flera sätt var bantat gentemot arkadspelet så stod det sig väl i konkurrensen (även om det i rättvisans namn ska sägas att Nintendo 64 aldrig var ett bra format för fans av fighting). Nu har det blivit dags att återuppleva Killer Instinct Gold, då Microsoft och Nintendo nu släpper spelet till Switch via abonnemanget Nintendo Switch Online + Expansion Pack.

        Fräscha upp minnet av klassikern i videon här nedan, och spelet finns att avnjuta för alla prenumeranter redan nu.

        <video>

        <bild>Blir det strykutdelning i helgen?</bild>


        Rykte: One Punch Man på väg till Fortnite2025-05-17 11:25

        Som vi tidigare rapporterat ett flertal gånger så öser Epic Games på med samarbeten i {Fortnite}. Inte sällan handlar det om anime-relaterade sådana och nu ser vi tecken på att en annan älskad animeklassiker är på gång till spelet, nämligen One Punch Man.

        Den senaste säsongen, Galactic Battle, som bland annat bjöd på ett mycket tjusigt Jar Jar Binks-skin har även introducerat en Darth Vader-NPC som agerar chatbot i spelet. Herr Vader reagerar på sin omgivning och levererar olika dialoger beroende på vilket skin man klätt sin karaktär i. Enligt X-användaren Itsmeleaky så ska det finnas en textrad i spelets filer där Vader säger följande om ett skin som ännu inte släppts till spelet: "a character wearing a yellow and red suit with a black belt. He has a bald head and no facial features."
        <social>https://x.com/HYPEX/status/1923470205826552127</social>

        Även om det absolut finns fler snubbar som har på sig gulröda dräkter så finns det inte så många mer än Saitama från One Punch Man som har en hårbefriad skalle tillsammans med "no facial features". Vi får se helt enkelt, men det finns en hel del logik bakom ryktet både sett till texten i filerna och tidigare samarbeten med anime-franchises.
        <bild>En mycket cool kille.</bild>


        Hideo Kojima säkrar sitt spelarv inför framtiden2025-05-17 09:29
        Testamenterar sina idéer på en USB-sticka.
        Jade Raymond lämnar den egna utvecklaren Haven Studios2025-05-16 16:03
        Och ytterligare en rapport om att deras rånarspel Fairgame$ har försenats.
        Ond bråd spelhelg – vad spelar du?2025-05-16 15:00
        Vi håller buset i schack och retron uppe i varv. Japp, för nu är det spelhelg.
         073-731 76 64   [email protected]