• Logga in
    • Sök
    • Kategorier
    • Senaste
    • Taggar
    • Populära

    Pokémon GO (2016)

    Recensioner
    a-uex7-spel
    1
    2
    377
    Laddar fler inlägg
    • Äldst till nyaste
    • Nyaste till äldst
    • Flest röster
    Svara
    • Svara som ämne
    Logga in för att posta
    Det här ämnet har raderats. Endast användare med ämneshanterings-privilegier kan se det.
    • Jenkler
      Jenkler Senaste redigerad av Mikael

      |==========>
      Source: https://www.mobygames.com/game/pokmon-go
      <==========|

      Jenkler IT AB - Er leverantör för e-handel, hemsidor och IT-support - 073-731 76 64

      Ett svar Senaste svaret Svara Citera 0
      • Michael
        Michael Senaste redigerad av

        |==========>
        Format: Android
        Rating: 3

        Comment:
        Började spela det bara för att kunna föra över pokémons till Let’s Go (kanske får ihop 151 stycken för första gången), men spelet är inte alls dumt att sätta igång då och då och spela ett par minuter.
        <==========|

        Ett svar Senaste svaret Svara Citera 0
        • 1 / 1
        • Första inlägget
          Sista inlägget
        • Doom (2016)

          Mattias

          |==========>
          Source:
          https://www.mobygames.com/game/doom___
          <==========|

          Recensioner
        • Broken Sword 5: The Serpent's Curse (2013)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/broken-sword-5-the-serpents-curse
          <==========|

          Recensioner
        • Crazy Taxi (1999)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/crazy-taxi
          <==========|

          Recensioner
        • My Time at Portia (2019)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/my-time-at-portia
          <==========|

          Recensioner
        • SteamWorld Quest: Hand of Gilgamech (2019)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/steamworld-quest-hand-of-gilgamech
          <==========|

          Recensioner
        • Mario + Rabbids: Kingdom Battle (2017)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/switch/mario-rabbids-kingdom-battle
          <==========|

          Recensioner
        • Super Mario Odyssey (2017)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/super-mario-odyssey
          <==========|

          Recensioner
        • Mutant Year Zero: Road to Eden (2018)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/mutant-year-zero-road-to-eden
          <==========|

          Recensioner
        • Minesweeper Genius (2019)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/minesweeper-genius
          <==========|

          Recensioner
        • Jurassic World Evolution (2018)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/jurassic-world-evolution
          <==========|

          Recensioner
        • Up (2009)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/up
          <==========|

          Recensioner
        • Detroit: Become Human (2018)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/playstation-4/detroit-become-human
          <==========|

          Recensioner
        • South Park: The Fractured But Whole (2017)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/south-park-the-fractured-but-whole
          <==========|

          Recensioner
        • Super Stardust Ultra (2015)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/playstation-4/super-stardust-ultra
          <==========|

          Recensioner
        • Winter Stars (2011)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.metacritic.com/game/playstation-3/winter-stars
          <==========|

          Recensioner
        • Scribblenauts Showdown (2018)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/scribblenauts-showdown
          <==========|

          Recensioner
        • Far Cry 5 (2018)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/far-cry-5
          <==========|

          Recensioner
        • Minit (2018)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/minit
          <==========|

          Recensioner
        • BioShock 2 (2010)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/bioshock-2
          <==========|

          Recensioner
        • Word Sudoku (2014)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/word-sudoku-by-powgi
          <==========|

          Recensioner



        Senaste inläggen från UEX

        • |==========>
          Completed: 2022-08-29
          Format: Stadia
          Rating: 4

          Comment:
          Bra uppdatering av klassisk fps. Har inte klarat orginalet, men av det jag spelar kanske denna är mer aktionbetonad. Minns orginalet som lite mer mörk och kuslig.

          Bra kontroll och intressanta fiender. Gillade kanske mindre utforskningsdelarna med att leta utgångar och keycards samt kanske lite för bloated (läs moderna) spelmekaniker med level-ups för allt möjligt, items (som jag sällan använde) samt alt-funktioner för alla vapen. Kunde strömlinjeformat det mer. Också spelstorys verkar vara en lost art. Verkar vara skriven efter filosofin "tell don't show". Det mesta hade hört hemma i manualen på 90-talet. Överlag väger dock gameplayen upp det. Klarade det på svårighetsnivå "hurt me plenty" för att få lite mer utmaning

          Får se om jag ger mig på uppföljaren eller om jag är nöjd ett tag.
          <==========|

          • läs mer
        • |==========>
          Source:
          https://www.mobygames.com/game/doom___
          <==========|

          • läs mer
        • |==========>
          Format: PS4

          Comment:
          Under tonåren hittade jag peka-och-klicka-äventyrsgenren efter tips i speltidningen Super Play och blev omedelbart förälskad, så pass förälskad att jag i den senare tonåren bestämde mig för att göra ett eget (och blir än i dag imponerad av den fantasirikedomen jag hade då). Det urspårade Sam & Max Hit the Road samt framför allt Day of the Tentacle blev snabbt mina favoriter, inte minst tack vare den lysande humorn, även om jag i ärlighetens namn inte är säker på om jag klarade någon av dem. Hur mycket jag än tycker om genren så dras de med en del problem och det är en viss tröskel att påbörja ett, jag vet nämligen att de kommer att bli en stundtals frustrerande upplevelse, i synnerhet om spelet har några år på nacken. Jag är ganska dålig på dessa spel, men jag tror ändå att många kommer att känna igen sig i min beskrivning som följer.

          De äldre peka-och-klicka-spelen börjar alltid trevligt där man sugs in i upplevelsen och ständigt gör framsteg. Sedan blir allt bara värre, man får tillgång till fler och fler rum att utforska samt fyller fickorna med fler och fler prylar. Jag kommer att köra fast förr eller senare och desto senare i spelet jag kommer så kommer det att hända desto oftare, till slut efter varje litet framsteg. När jag sedan blir desperat går jag tillbaka till varje rum jag tidigare har besökt och interagerar med varenda liten detalj med varenda pryl med förhoppningen att jag ska springa på någon långsökt lösning som jag omöjligen kan ha tänkt på. Tidigare nämnda Sam & Max hade en del sådana lösningar vill jag minnas, just för att det var ganska urspårat så var även en del pussellösningar det också. Långsökta med andra ord.

          Ofta slutade det med att jag efter mycket om och men tog hjälp av en guide, men det var ungefär där jag tröttnade på spelen. Antingen visade det sig att lösningen var så pass enkel att jag blev besviken på mig själv och kunde inte njuta av upplevelsen längre, eller så hade jag antingen missat att en två pixlar bred pryl var klickbar eller så var lösningen så pass långsökt att det i princip var omöjligt att komma på. Även i de två sistnämnda fallen tröttnade jag på spelen eftersom de medförde att jag konstant såg guiden som en lätt utväg varje gång jag körde fast då jag alltid befarade långsökta lösningar, vilket tog bort allt det roliga från upplevelsen.

          Broken Sword 5 inhandlade jag fysiskt till PS4 för några veckor sedan och det har varit ett kärt återseende till genren. Visst har jag spelat igenom Telltales tre någorlunda moderna och småroliga episodbaserade Sam & Max-spel från 00-talet, men Broken Sword 5 toppar dessa med råge.

          Det är ett peka-och-klicka-äventyr med allt det bästa från 90-talets spel i genren moderniserat till en genomgående trevlig upplevelse. Visst körde jag fast även här i kortare stunder, men det är ju faktiskt något positivt att allt inte är strömlinjeformat, utan man får tänka till lite och ibland prova sig fram. Det som skiljer sig här från många gamla spel är att man oftast är begränsad till en eller två rum och vet då att lösningen finns alldeles i närheten av där man befinner sig.

          Därtill bjuds det på ett fåtal riktigt utmanande, minnesvärda och väldesignade pussel. Jag tvingades ta till det inbyggda ledtrådssystemet (mycket trevligt tillskott) vid ett tillfälle, men inte ens fyra av fem ledtrådar gav mig tillräckligt hjälp på traven. Den som har spelat spelet vet precis vilket pussel jag pratar om, jag lyckades lista ut de flesta ord på egen hand utan hjälp, men ett fåtal av dem var så pass extrema att jag inte ens förstod hur man skulle kunna komma fram till det (utan hjälp) ens efter att jag fått hela svaret i den femte och sista ledtråden och kunde titta på pusslet med nya, fräscha ögon. Jag är inte ens säker på att en promille av spelarna klarar av det utan hjälp. Jag gillade verkligen grundtanken med pusslet, att med hjälp av översatta glyfer skulle luska ut vad andra glyfer betydda, men vissa ord var bara för extremt svåra. Långsökta vågar jag nog påstå.

          Men jag är överlag jättenöjd med upplevelsen, grafiken är fantastiskt vacker, de europeiska miljöerna är väldigt gemytliga och jag hann bli småkär i fransyskan Nico, Georges charmiga följeslagare. Jag kan rekommendera spelet till samtliga som är sugna på ett peka-och-klicka-äventyr i klassisk stil med nödvändiga moderniseringar. Jag nådde eftertexterna i går kring midnatt och när ett spel lämnar ett bestående intryck efter sig vet man att man har spelat igenom någonting väldigt, väldigt bra.
          <==========|

          • läs mer
        • |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/broken-sword-5-the-serpents-curse
          <==========|

          • läs mer
        • |==========>
          Format: PS3
          Rating: 3

          Comment:
          För ett par år sedan var jag less på trögstartade moderna spel där man tvingades titta igenom filmsekvenser i två timmar (känns det som) följt av en två timmar lång astråkig tutorial som utgår ifrån att man aldrig har rört ett tv-spel i sitt liv och övertydligheten hänger kvar resten av spelet. Jag införskaffade då ett Dreamcast och det första spelet jag fastnade för var Crazy Taxi och än i dag är det det spel som jag värderar högst till maskinen tillsammans med Tony Hawk’s Pro Skater 2.

          Det var så befriande med ett spel som bara sätter igång direkt utan några som helst instruktioner. Nu är konceptet så pass enkelt att det inte behövs, men generellt var spelen så på den tiden. Var man osäker på något efter att ha börjat spela så fick man slå upp det i manualen. Fysiska manualer saknar jag förvisso inte, har hellre hjälpavsnitt direkt i spelet, men jag avskyr för mycket dialog och att konstant bli hållen i handen. Inte ens när jag var ett barn gillade jag att bli behandlad som ett, än mindre nu.

          Den som har spelat GTA 3, Vice City eller San Andreas vet vad det här handlar om, plocka upp kunder i din taxibil och kör dem till deras destination. That’s it. Skillnaden här är att det helt kretsar kring det, tempot är högre och spelet har den där härliga 90-talsarkadkänslan just eftersom det är ett arkadspel från början. Det finns ett par trick man måste lära sig för att nå de högre poängen, i synnerhet att kunna boosta, vilket jag faktiskt fortfarande inte lyckas göra konsekvent, det krävs en viss tajming. Lyckligtvis finns det några roliga bonusbanor där man kan träna in dessa trick (ja, icke-påtvingad tutorial vid sidan av som samtidigt är roliga att spela har jag inget emot).

          Versionen jag har upplevt den här gången är PS3-versionen emulerad genom PS Now streamat på en PS4. Detta är första gången jag provar PS Now och jag är mycket imponerad. Jag är kanske inte så känslig, men fördröjningar var inget jag tänkte på, vilket är ett gott betyg sett till spelets höga tempo. Ett bra test av vad tekniken går för helt klart, men i och med att det är ett gammalt spel gissar jag att det går fortare att ta emot all data. Vad jag däremot är lite besviken på är PS3-konverteringen i sig då soundtracket är utbytt. Kosta vad det kosta vill, de borde ha löst licenserna till Offspring-låtarna. Jag tyckte att de till en början var tjatiga, men efter några omgångar till blir det svårt att tänka sig Crazy Taxi utan Offspring och mycket riktigt ger de nya låtarna inte alls samma känsla, även om det egentligen inte är något större fel på dem. Dessutom heter restaurangerna inte längre Pizza Hut eller KFC, de har i stället generiska namn.

          Det finns två banor med det huvudsakliga upplägget och där är den som kallas “Arcade Mode” överlägsen. Märkligt nog mycket tack vare att den är väldigt linjär. Det finns till och med en bonusbana där man ska rejsa igenom hela banan på tid, vilket är ganska talande för hur linjär den är. Till en början störde jag mig lite på det, att den var avlång i stället för bred där man hade kunnat åka kors och tvärs, men efter att ha provat den andra banan, Original Mode, så förstår jag varför. Problemet är att det enda man har som hjälpmedel när man ska navigera sig fram är en stor pil, ingen karta eller liknande, och i Original Mode händer det ofta att pilen är vilseledande, att man leds in i återvändsgränder om man följer den. Banan är sämre designad rent i allmänhet, det finns en tunnelbana man kan råka hamna i och gör man det hamnar man förmodligen längre ifrån sin destination än när man startade när man väl har hittat ut.

          Jag hade i övrigt gärna sett mer variation på destinationerna. Det tråkiga är att samma personer alltid vill åka till samma ställe och de står dessutom också alltid på samma ställen, vilket gör att ens rutter oftast blir väldigt lika varandra. Man börjar ofta med att plocka upp den som står närmast och detsamma när man har nått den personens slutdestination och så fortsätter det. Åtminstone som tillval hade jag velat ha slumpade destinationer och taxikunder.

          Problemen till trots, jag älskar Crazy Taxi, det är ren spelglädje, men avsaknandet av originalsoundtracket förhindrar det från att nå ett högre betyg. Det är underbart kul att kryssa sig fram bland bilar i hög fart och det är just därför jag värderar det här högre än uppföljaren. I tvåan så har en hoppknapp tillkommit, vilket tillför nya möjligheter, men det gör det alldeles för lätt att helt enkelt hoppa över mötande trafik i stället för att kryssa sig igenom den.
          <==========|

          • läs mer

        Nyheter

        Ghost of Yotei gör allt bättre i ny gameplay-trailer2025-07-10 23:18

        Jag tycker att Ghost of Tsushima är ett riktigt bra spel, men det saknar några av de sista detaljerna som de bästa spelen med öppen värld någonsin har. Det är därför det är så trevligt att se att utvecklarna på Sucker Punch har förbättrat i princip allt i uppföljaren.

        Titta bara på den 20 minuter långa videon nedan. Ghost of Yotei ser ännu bättre ut (och det säger en del), ger oss mycket mer frihet både när det gäller gameplay och vår karaktärs utseende, kryddar striderna med följeslagare och nya vapen, gör det snabbare och enklare att få de förbättringar och den utrustning vi vill ha, två nya presentationslägen (tillsammans med den återvändande Kurosawa) inspirerad av Takashi Miike och Shinichirō Watanabe, Ett ännu djupare fotoläge och så mycket mer. Allt detta ovanpå allt vi gillade i Ghost of Tsushima, så jag ser definitivt fram emot när Ghost of Yotei lanseras den 2 oktober.
        <video><bild></bild>


        Scrubs-gänget återförenas - grönt ljus för nya säsonger2025-07-10 22:07

        Efter 14 års frånvaro är det nu officiellt: Scrubs gör comeback tillsammans med dess skapare Bill Lawrence och stora delar av det gamla gänget. De nya säsongerna kommer att inte bara återförena Zach Braff, Sarah Chalke och Donald Faison som JD, Elliot och Turk utan kommer även att presentera ett gäng nya talanger. Allt i samma gamla sjukhusmiljö på Sacred Heart.

        Mycket hängde på huruvida Braff skulle vara villig att återvända och detta har alltså bekräftats, om än troligtvis i en form av mentor-roll till den nya generationen. Braff beskrev det hela som "en dröm" att få skratta och skoja med de gamla kollegorna igen.

        Bill Lawrence själv säger att det absolut kan bli fler säsonger, något han planerar för även om fokus inledningsvis kommer vara på en handfull nya avsnitt. Premiärdatum? Inget officiellt än, och inga inspelningsdatum spikade men allt pekar på att vi kommer få återvända till Sacred Heart igen. Hurra!

        Är du pepp på lite mer Scrubs?

        <bild></bild>


        Subnautica 2 försenas - anställda blåsta på miljardbonus2025-07-10 21:26

        Det blir ingen Early Access för Subnautica 2 i år, istället har Krafton som är ägarna av Unknown Worlds, beslutat att senarelägga lanseringen till nästa år. Inte hela världen kan tyckas, men under ytan bubblar nu ilska bland de anställda. För inte nog med att ledningen och tillika grundarna nyligen petades, utan denna försening omintetgör också hoppet om en bonus på totalt 250 miljoner dollar till de anställda.

        Något som skulle ha betalats ut - förutsatt att de når vissa intäktsmål innan årsskiftet. Med förseningen är det nästan säkert att målet spricker och därmed brinner också bonusen inne för de nästan 100 anställda. Tidigare ledningen hävdar att spelet var redo för Early Access men Krafton själv påstår att beslutet handlar om att spelet behöver mer innehåll.

        De hävdar också att avtalsrelaterade incitament inte påverkat förseningen, men kritiker - inklusive fans och anonyma källa - misstänker att förseningen gjorts med bonusen i åtanke. Något som nu många online beskriver som "all-time scumbag move" och fans kräver att teamet ska få sina 250 miljoner dollar.

        Vad är dina tankar om situationen? Corporate scumbaggery?

        <bild></bild>


        Youtube tar strid mot "AI-spammet"2025-07-10 20:25

        Ribban höjs på Youtube och det är inte en dag för sent. AI-spammet har, som många nog märkt, blivit lite av ett problem och man är nu trött på det massproducerade innehållet bestående av monotona röster, återanvända mallar eller själlösa stillbilder.

        För att försöka stävja flodvågen av automatiskt genererat skräp, intetsägande innehåll som knappt känns mänskligt, så skärps nu reglerna i Googles partnerprogram från och med den 15:e juli. Detta kommer att göra det nära nog omöjligt för dessa kanaler att slå mynt på sina "kreationer". I varje fall genom Google själva.

        Det handlar alltså inte om att censurera react-videos (tyvärr) eller klippkollage - de är kvar i intakt format. Men det som Youtube vill jaga bort är det värsta spammet där en AI-röst berättar över automatiskt genererade bilder. Kommunikationschefen Rene Ritchie beskriver förändringen som en "mindre justering" och man hoppas kunna förbättra användarupplevelsen rejält genom detta.

        Förändringen ger även Youtube möjlighet att i större grad städa bort AI-innehåll av låg kvalitet, av vilket det finns på tok för mycket. Vilket på lång sikt också kommer att förbättra samt stärka plattformens trovärdighet. Kort och gott, ett litet steg i rätt riktning.

        Är du också trött på allt AI-spam på Youtube och vad tycker du om att plattformen nu tar ett krafttag mot det?

        <social>https://www.youtube.com/watch?v=oqMijeuaWik</social>


        Rykte: Nästa Xbox fimpar bakåtkompatibilitet för äldre spel2025-07-10 18:16

        Bakåtkompatibilitet har länge varit lite av Xbox mantra, men i och med nästa konsol så kan detta komma att brytas. Detta menar en anonym insider som hävdar att Microsoft planerar att sluta stödja Xbox One-spel, speciellt då titlar från tredjepartsutvecklare. Enstaka titlar kommer fortfarande att fungera som "play anywhere" men det kommer vara undantag snarare än norm.

        Den anonyma källan hävdar att:

        "Obviously any XBOX 1st Party game or game with a "Play Anywhere" special agreement will work on either XBOX Consoles or Microsoft's new ASUS Windows Handheld, but any old game or most third party are likely going to have major problems working on future XBOX Consoles if they really are just glorified Windows PCs"

        Det här skulle innebära att konsumenter som tidigare köpt Xbox One-spel plötsligt inte längre kan spela dem på nya konsoler. Insidern menar också att övergången till en PC-baserad plattform gör det tekniskt svårt att lösa bakåtkompatibilitet. Vilket sägs vara den huvudsakliga anledningen till att funktionaliteten skrotas.

        Spelar du många äldre titlar på din Xbox?

        <social>https://www.youtube.com/watch?v=D0hPBqKHRN4</social>

        <bild></bild>


        Cyberpunk 2077 har släppts på PS Plus!2025-07-10 16:57
        Ett av tio spel som kommer till tjänsten i juli.
        "Älgen är lös!" – Striden släpps strax i early access, får trailer på norrländska2025-07-10 15:01
        Release i morgon för lagshootern.
        Diskutera – Gamla spel som håller än i dag2025-07-10 14:00
        Vilka gamla godingar vill du tipsa om?
        Stalker 2 till PS5 senare i år2025-07-10 11:26
        Kommer trimmas till PS5 Pro.
        Quiz – Känner du igen de jättegamla spelen?2025-07-10 10:00
        Veckans quiz är mer retro än någonsin.
         073-731 76 64   [email protected]