• Logga in
    • Sök
    • Kategorier
    • Senaste
    • Taggar
    • Populära

    Pokémon Crystal (2000)

    Recensioner
    a-uex7-spel
    1
    2
    233
    Laddar fler inlägg
    • Äldst till nyaste
    • Nyaste till äldst
    • Flest röster
    Svara
    • Svara som ämne
    Logga in för att posta
    Det här ämnet har raderats. Endast användare med ämneshanterings-privilegier kan se det.
    • Jenkler
      Jenkler Senaste redigerad av Mikael

      |==========>
      Source: https://www.mobygames.com/game/pokmon-crystal-version
      <==========|

      Jenkler IT AB - Er leverantör för e-handel, hemsidor och IT-support - 073-731 76 64

      Ett svar Senaste svaret Svara Citera 0
      • Michael
        Michael Senaste redigerad av

        |==========>
        Format: GBC
        Rating: 3

        Comment:
        Köpte det av en klasskamrat för 50 spänn då det var en bra deal, trots att jag redan hade tröttnat på Pokémon. Jag hade insett att de hundratals avsnitten av TV-serien hade exakt samma upplägg och jag hade svårt att ta till mig de nya pokémonsen. De var fula och hade konstiga namn. Nu när jag spelat igenom remaken av Röd/Blå samt originalet efter varandra så känns det uppfriskande med nya tillskott, men det räcker inte för att få det här spelat att stå ut i mängden. Kul med fågelgym och gym för andra typer som jag inte var van vid dock.

        Som barn körde jag fast i Crystal tidigt och gav sedan upp, så det är första gången jag spelade igenom det, trots att jag även denna gång körde fast, förmodligen på samma ställe.
        <==========|

        Ett svar Senaste svaret Svara Citera 0
        • 1 / 1
        • Första inlägget
          Sista inlägget
        • Doom (2016)

          Mattias

          |==========>
          Source:
          https://www.mobygames.com/game/doom___
          <==========|

          Recensioner
        • Broken Sword 5: The Serpent's Curse (2013)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/broken-sword-5-the-serpents-curse
          <==========|

          Recensioner
        • Crazy Taxi (1999)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/crazy-taxi
          <==========|

          Recensioner
        • My Time at Portia (2019)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/my-time-at-portia
          <==========|

          Recensioner
        • SteamWorld Quest: Hand of Gilgamech (2019)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/steamworld-quest-hand-of-gilgamech
          <==========|

          Recensioner
        • Mario + Rabbids: Kingdom Battle (2017)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/switch/mario-rabbids-kingdom-battle
          <==========|

          Recensioner
        • Super Mario Odyssey (2017)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/super-mario-odyssey
          <==========|

          Recensioner
        • Mutant Year Zero: Road to Eden (2018)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/mutant-year-zero-road-to-eden
          <==========|

          Recensioner
        • Minesweeper Genius (2019)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/minesweeper-genius
          <==========|

          Recensioner
        • Jurassic World Evolution (2018)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/jurassic-world-evolution
          <==========|

          Recensioner
        • Up (2009)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/up
          <==========|

          Recensioner
        • Detroit: Become Human (2018)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/playstation-4/detroit-become-human
          <==========|

          Recensioner
        • South Park: The Fractured But Whole (2017)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/south-park-the-fractured-but-whole
          <==========|

          Recensioner
        • Super Stardust Ultra (2015)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/playstation-4/super-stardust-ultra
          <==========|

          Recensioner
        • Winter Stars (2011)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.metacritic.com/game/playstation-3/winter-stars
          <==========|

          Recensioner
        • Scribblenauts Showdown (2018)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/scribblenauts-showdown
          <==========|

          Recensioner
        • Far Cry 5 (2018)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/far-cry-5
          <==========|

          Recensioner
        • Minit (2018)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/minit
          <==========|

          Recensioner
        • BioShock 2 (2010)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/bioshock-2
          <==========|

          Recensioner
        • Word Sudoku (2014)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/word-sudoku-by-powgi
          <==========|

          Recensioner



        Senaste inläggen från UEX

        • |==========>
          Completed: 2022-08-29
          Format: Stadia
          Rating: 4

          Comment:
          Bra uppdatering av klassisk fps. Har inte klarat orginalet, men av det jag spelar kanske denna är mer aktionbetonad. Minns orginalet som lite mer mörk och kuslig.

          Bra kontroll och intressanta fiender. Gillade kanske mindre utforskningsdelarna med att leta utgångar och keycards samt kanske lite för bloated (läs moderna) spelmekaniker med level-ups för allt möjligt, items (som jag sällan använde) samt alt-funktioner för alla vapen. Kunde strömlinjeformat det mer. Också spelstorys verkar vara en lost art. Verkar vara skriven efter filosofin "tell don't show". Det mesta hade hört hemma i manualen på 90-talet. Överlag väger dock gameplayen upp det. Klarade det på svårighetsnivå "hurt me plenty" för att få lite mer utmaning

          Får se om jag ger mig på uppföljaren eller om jag är nöjd ett tag.
          <==========|

          • läs mer
        • |==========>
          Source:
          https://www.mobygames.com/game/doom___
          <==========|

          • läs mer
        • |==========>
          Format: PS4

          Comment:
          Under tonåren hittade jag peka-och-klicka-äventyrsgenren efter tips i speltidningen Super Play och blev omedelbart förälskad, så pass förälskad att jag i den senare tonåren bestämde mig för att göra ett eget (och blir än i dag imponerad av den fantasirikedomen jag hade då). Det urspårade Sam & Max Hit the Road samt framför allt Day of the Tentacle blev snabbt mina favoriter, inte minst tack vare den lysande humorn, även om jag i ärlighetens namn inte är säker på om jag klarade någon av dem. Hur mycket jag än tycker om genren så dras de med en del problem och det är en viss tröskel att påbörja ett, jag vet nämligen att de kommer att bli en stundtals frustrerande upplevelse, i synnerhet om spelet har några år på nacken. Jag är ganska dålig på dessa spel, men jag tror ändå att många kommer att känna igen sig i min beskrivning som följer.

          De äldre peka-och-klicka-spelen börjar alltid trevligt där man sugs in i upplevelsen och ständigt gör framsteg. Sedan blir allt bara värre, man får tillgång till fler och fler rum att utforska samt fyller fickorna med fler och fler prylar. Jag kommer att köra fast förr eller senare och desto senare i spelet jag kommer så kommer det att hända desto oftare, till slut efter varje litet framsteg. När jag sedan blir desperat går jag tillbaka till varje rum jag tidigare har besökt och interagerar med varenda liten detalj med varenda pryl med förhoppningen att jag ska springa på någon långsökt lösning som jag omöjligen kan ha tänkt på. Tidigare nämnda Sam & Max hade en del sådana lösningar vill jag minnas, just för att det var ganska urspårat så var även en del pussellösningar det också. Långsökta med andra ord.

          Ofta slutade det med att jag efter mycket om och men tog hjälp av en guide, men det var ungefär där jag tröttnade på spelen. Antingen visade det sig att lösningen var så pass enkel att jag blev besviken på mig själv och kunde inte njuta av upplevelsen längre, eller så hade jag antingen missat att en två pixlar bred pryl var klickbar eller så var lösningen så pass långsökt att det i princip var omöjligt att komma på. Även i de två sistnämnda fallen tröttnade jag på spelen eftersom de medförde att jag konstant såg guiden som en lätt utväg varje gång jag körde fast då jag alltid befarade långsökta lösningar, vilket tog bort allt det roliga från upplevelsen.

          Broken Sword 5 inhandlade jag fysiskt till PS4 för några veckor sedan och det har varit ett kärt återseende till genren. Visst har jag spelat igenom Telltales tre någorlunda moderna och småroliga episodbaserade Sam & Max-spel från 00-talet, men Broken Sword 5 toppar dessa med råge.

          Det är ett peka-och-klicka-äventyr med allt det bästa från 90-talets spel i genren moderniserat till en genomgående trevlig upplevelse. Visst körde jag fast även här i kortare stunder, men det är ju faktiskt något positivt att allt inte är strömlinjeformat, utan man får tänka till lite och ibland prova sig fram. Det som skiljer sig här från många gamla spel är att man oftast är begränsad till en eller två rum och vet då att lösningen finns alldeles i närheten av där man befinner sig.

          Därtill bjuds det på ett fåtal riktigt utmanande, minnesvärda och väldesignade pussel. Jag tvingades ta till det inbyggda ledtrådssystemet (mycket trevligt tillskott) vid ett tillfälle, men inte ens fyra av fem ledtrådar gav mig tillräckligt hjälp på traven. Den som har spelat spelet vet precis vilket pussel jag pratar om, jag lyckades lista ut de flesta ord på egen hand utan hjälp, men ett fåtal av dem var så pass extrema att jag inte ens förstod hur man skulle kunna komma fram till det (utan hjälp) ens efter att jag fått hela svaret i den femte och sista ledtråden och kunde titta på pusslet med nya, fräscha ögon. Jag är inte ens säker på att en promille av spelarna klarar av det utan hjälp. Jag gillade verkligen grundtanken med pusslet, att med hjälp av översatta glyfer skulle luska ut vad andra glyfer betydda, men vissa ord var bara för extremt svåra. Långsökta vågar jag nog påstå.

          Men jag är överlag jättenöjd med upplevelsen, grafiken är fantastiskt vacker, de europeiska miljöerna är väldigt gemytliga och jag hann bli småkär i fransyskan Nico, Georges charmiga följeslagare. Jag kan rekommendera spelet till samtliga som är sugna på ett peka-och-klicka-äventyr i klassisk stil med nödvändiga moderniseringar. Jag nådde eftertexterna i går kring midnatt och när ett spel lämnar ett bestående intryck efter sig vet man att man har spelat igenom någonting väldigt, väldigt bra.
          <==========|

          • läs mer
        • |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/broken-sword-5-the-serpents-curse
          <==========|

          • läs mer
        • |==========>
          Format: PS3
          Rating: 3

          Comment:
          För ett par år sedan var jag less på trögstartade moderna spel där man tvingades titta igenom filmsekvenser i två timmar (känns det som) följt av en två timmar lång astråkig tutorial som utgår ifrån att man aldrig har rört ett tv-spel i sitt liv och övertydligheten hänger kvar resten av spelet. Jag införskaffade då ett Dreamcast och det första spelet jag fastnade för var Crazy Taxi och än i dag är det det spel som jag värderar högst till maskinen tillsammans med Tony Hawk’s Pro Skater 2.

          Det var så befriande med ett spel som bara sätter igång direkt utan några som helst instruktioner. Nu är konceptet så pass enkelt att det inte behövs, men generellt var spelen så på den tiden. Var man osäker på något efter att ha börjat spela så fick man slå upp det i manualen. Fysiska manualer saknar jag förvisso inte, har hellre hjälpavsnitt direkt i spelet, men jag avskyr för mycket dialog och att konstant bli hållen i handen. Inte ens när jag var ett barn gillade jag att bli behandlad som ett, än mindre nu.

          Den som har spelat GTA 3, Vice City eller San Andreas vet vad det här handlar om, plocka upp kunder i din taxibil och kör dem till deras destination. That’s it. Skillnaden här är att det helt kretsar kring det, tempot är högre och spelet har den där härliga 90-talsarkadkänslan just eftersom det är ett arkadspel från början. Det finns ett par trick man måste lära sig för att nå de högre poängen, i synnerhet att kunna boosta, vilket jag faktiskt fortfarande inte lyckas göra konsekvent, det krävs en viss tajming. Lyckligtvis finns det några roliga bonusbanor där man kan träna in dessa trick (ja, icke-påtvingad tutorial vid sidan av som samtidigt är roliga att spela har jag inget emot).

          Versionen jag har upplevt den här gången är PS3-versionen emulerad genom PS Now streamat på en PS4. Detta är första gången jag provar PS Now och jag är mycket imponerad. Jag är kanske inte så känslig, men fördröjningar var inget jag tänkte på, vilket är ett gott betyg sett till spelets höga tempo. Ett bra test av vad tekniken går för helt klart, men i och med att det är ett gammalt spel gissar jag att det går fortare att ta emot all data. Vad jag däremot är lite besviken på är PS3-konverteringen i sig då soundtracket är utbytt. Kosta vad det kosta vill, de borde ha löst licenserna till Offspring-låtarna. Jag tyckte att de till en början var tjatiga, men efter några omgångar till blir det svårt att tänka sig Crazy Taxi utan Offspring och mycket riktigt ger de nya låtarna inte alls samma känsla, även om det egentligen inte är något större fel på dem. Dessutom heter restaurangerna inte längre Pizza Hut eller KFC, de har i stället generiska namn.

          Det finns två banor med det huvudsakliga upplägget och där är den som kallas “Arcade Mode” överlägsen. Märkligt nog mycket tack vare att den är väldigt linjär. Det finns till och med en bonusbana där man ska rejsa igenom hela banan på tid, vilket är ganska talande för hur linjär den är. Till en början störde jag mig lite på det, att den var avlång i stället för bred där man hade kunnat åka kors och tvärs, men efter att ha provat den andra banan, Original Mode, så förstår jag varför. Problemet är att det enda man har som hjälpmedel när man ska navigera sig fram är en stor pil, ingen karta eller liknande, och i Original Mode händer det ofta att pilen är vilseledande, att man leds in i återvändsgränder om man följer den. Banan är sämre designad rent i allmänhet, det finns en tunnelbana man kan råka hamna i och gör man det hamnar man förmodligen längre ifrån sin destination än när man startade när man väl har hittat ut.

          Jag hade i övrigt gärna sett mer variation på destinationerna. Det tråkiga är att samma personer alltid vill åka till samma ställe och de står dessutom också alltid på samma ställen, vilket gör att ens rutter oftast blir väldigt lika varandra. Man börjar ofta med att plocka upp den som står närmast och detsamma när man har nått den personens slutdestination och så fortsätter det. Åtminstone som tillval hade jag velat ha slumpade destinationer och taxikunder.

          Problemen till trots, jag älskar Crazy Taxi, det är ren spelglädje, men avsaknandet av originalsoundtracket förhindrar det från att nå ett högre betyg. Det är underbart kul att kryssa sig fram bland bilar i hög fart och det är just därför jag värderar det här högre än uppföljaren. I tvåan så har en hoppknapp tillkommit, vilket tillför nya möjligheter, men det gör det alldeles för lätt att helt enkelt hoppa över mötande trafik i stället för att kryssa sig igenom den.
          <==========|

          • läs mer

        Nyheter

        Premiärdatum för Killing Floor 3 spikat efter vårens försening2025-05-09 15:56

        Tripwire Interactive hade initialt siktet inställt på att lansera Killing Floor 3 redan i mars, men efter att ha testats av fans som tyckte att det fortfarande fanns utrymme för förbättring, valde utvecklarna att ge sig själva mer tid. Spelet försenades - utan nytt lanseringsdatum. Tills nu.

        Nu bekräftas nämligen att Killing Floor 3 släpps den 24 juli 2025. Enligt spelets creative director Bryan Wynia har utvecklingsteamet tagit till sig av feedback från communityt och använt förseningen till att finslipa upplevelsen:

        "We've dedicated the additional development time to responding to the community's feedback, ensuring the next chapter in the much-loved cult action/horror franchise lives up to our shared vision. The support from our fans has been incredible, and with the new July 24th release date in sight, we're thrilled to bring that vision to players not just at launch, but through the continued support of new features and content that is a hallmark of our studio."

        Förhandsbokningarna har också öppnats upp igen, och mycket talar alltså för att sommarsläppet kommer bli av som planerat.
        <bild>Kommer till PC, Playstation 5 och Xbox Series S/X.</bild>


        Stabila Doom: The Dark Ages-betyg2025-05-09 15:52
        Id Software håller stilen.
        Halt! Vad spelar du i helgen?2025-05-09 15:00
        FZ spelar polis som förr och skjuter demoner i ansiktet.
        Den tunisiska tennisspelaren Ons Jabeur talar sig om Palestinas folkmord: "De försöker svälta ihjäl människor"2025-05-09 14:42

        Ons Jabeur, tunisisk tennisspelare, rankad 36:a i världen och en gång så högt som världstvåa 2022 tack vare att ha varit tvåa i tre Grand Slams och vinnare av Madrid Open 2022, har talat ut om folkmordet i Palestina och erkänt att det påverkar henne professionellt och förklarat hur hon har försökt hjälpa till.

        Som en av få elittennisspelare som offentligt stöttar Palestina säger hon att hon har fått ta emot hat. – Jag har blivit kallad terrorist så många gånger, säger hon på WTA:s hemsida. – Jag vet inte ens hur det hänger ihop. Jag försöker hjälpa människor, och särskilt barn, som svälter.

        Jabeur samarbetar med FN:s World Food Programme och försöker få fram mat till människor som drabbats av kriget, många som nu lever mellan ruiner. Men sedan april förra året har FN sagt att de har slut på matförråd och att de nu inte kan få in mer mat i Palestina på grund av Isarels blockad av bistånd.

        – När man stänger gränsen och försöker svälta ihjäl barn och en massa andra människor är det väldigt omänskligt. Vi är i 2025 och jag kan inte tro att detta händer", sa Jabeur. "En av killarna i Palestina frågade: 'Är vi människor? Att ens ställa den frågan betyder att du lever i helvetet."

        Sportsligt sett är det inte heller ett bra ögonblick för henne, eftersom 30-åringen drabbades av en axelskada som höll henne borta från planen halva 2024, och hon drabbades av en benskada i sin återkomst i Miami. Hennes senaste match var när hon åkte ut i första omgången i Madrid. Hon kommer att göra sin debut i Rom i morgon mot Jasmine Paolini.

        <bild></bild>


        Dooms ray-tracing får grafikkort att svettas – Sweclockers testar2025-05-09 14:31
        Strålspårad demonslakt.
        Jeremey Clarkson återförenas med The Grand Tour-stjärna i säsong fyra2025-05-09 14:29

        Succéserien Clarkson's Farm är snart tillbaka med en fjärde säsong, och det tidigare än många kanske trott. Trots att Prime Video brukar vara förtegen om detaljerna kring serien, sannolikt för att undvika att dras in i Jeremy Clarksons ständigt närvarande kontroverser, har de nu avslöjat att nya avsnitt börjar rulla ut redan denna månad.

        Den fjärde säsongen drar igång den 23 maj, då de fyra första avsnitten blir tillgängliga. Därefter släpps två nya avsnitt den 30 maj, och de avslutande två den 6 juni.

        I säsongen får vi se hur Clarkson anställer ny arbetskraft till gården, då Kaleb har fullt upp med annat. Det stora projektet denna gång? Att bygga en pub på Diddly Squat Farms marker - ett initiativ som dessutom lockar fram gamla bekanta. Richard Hammond dyker upp, både som sig själv och i en något mer grisig version.

        Du kan kika på trailern för den nya säsongen härunder.

        <video>

        <bild>Vad Petter tycker om detta kan ni läsa i hans blogg.</bild>


        Doom: The Dark Ages2025-05-09 14:00
        Id Software levererar demonslakt av högsta kvalité.
        Bam Margera dyker upp i Tony Hawk's Pro Skater 3 + 4 som en hemlig karaktär2025-05-09 13:44

        Tidigt i mars kunde vi berätta att {Tony Hawk's Pro Skater 3 + 4} ser ut att bli en rejält välfylld titel, som dock ändå saknar en sak - Bam Margera. Den gamle Jackass-stjärnan har dragits med allehanda personliga problem och förutom att strykas ur detta spel fick han 2022 sparken från filmen Jackass Forever.

        Men bara två veckor senare kunde vi rapportera att Tony Hawk själv tyckte detta var oacceptabelt och krävde att Bam skulle få vara med i spelet, som då i stor sett redan var klart. Utvecklarna protesterade men Hawk fick som han ville och Bam flögs till studion för att fotas och digitaliseras - och i en ny video får vi träffa honom själv och följa turerna.

        När Tony Hawk's Pro Skater 3 + 4 släpps den 11 juli kommer Bam därför finnas med som en hemlig åkare.
        <video>

        <bild>Tony Hawk's Pro Skater 3 + 4 kommer till PC, Playstation, Switch och Xbox samt ingår med Game Pass.</bild>


        Gamereactor Live: Vi kollar in Revenge of the Savage Planet2025-05-09 13:00

        Det har varit en minst sagt turbulent resa för Raccoon Logic. Studion bakom {Revenge of the Savage Planet} hette tidigare Typhoon Studios och köptes upp av Google för att utveckla spel till Stadia-plattformen. Men som vi alla vet blev Stadia ett kortlivat experiment, och Typhoon lades ner, vilket lämnade deras hyllade {Journey to the Savage Planet} utan framtid.

        Men historien tog en vändning. Huvudpersonerna bakom Typhoon grundade istället Raccoon Logic, återfick rättigheterna till Savage Planet, och började arbeta på en uppföljare. Resultatet? Ett spel som inte bara bygger vidare på originalets humor och färgglada upptäckarglädje - utan även innehåller skarpa pikar mot Googles hantering av Stadia-fiaskot, något som visades upp med glimt i ögat under årets GDC.

        Nu är Revenge of the Savage Planet äntligen här, och i dagens avsnitt av GR Live kommer vi dyka rakt in i spelets första timme. Sändningen startar som vanligt klockan 17:00, och du hittar den på vår GR Live-sida.

        Häng gärna med, kanske är det just detta du borde spela under helgen, särskilt med tanke på att det finns ute nu till både PC och konsol samt dessutom ingår med Game Pass. Missa inte heller vår recension för en djupare analys.

        <bild></bild>


        Outer Wilds-studion bekräftar att de jobbar på nåt nytt2025-05-09 09:55
        Men säger att en utannonsering är år bort.
         073-731 76 64   [email protected]