• Logga in
    • Sök
    • Kategorier
    • Senaste
    • Taggar
    • Populära

    Super Mario Odyssey (2017)

    Recensioner
    a-uex7-spel
    1
    2
    386
    Laddar fler inlägg
    • Äldst till nyaste
    • Nyaste till äldst
    • Flest röster
    Svara
    • Svara som ämne
    Logga in för att posta
    Det här ämnet har raderats. Endast användare med ämneshanterings-privilegier kan se det.
    • Jenkler
      Jenkler Senaste redigerad av Mikael

      |==========>
      Source: https://www.mobygames.com/game/super-mario-odyssey
      <==========|

      Jenkler IT AB - Er leverantör för e-handel, hemsidor och IT-support - 073-731 76 64

      Ett svar Senaste svaret Svara Citera 0
      • Michael
        Michael Senaste redigerad av

        |==========>
        Format: NS
        Rating: 4

        Comment:
        Från Nintendo DS till och med Wii U hade jag ett nästan tio år långt uppehåll från Nintendos konsoler. Jag gillar att spela på det traditionella sättet med handkontroll och knappar, inte pekskärm eller rörelsekänsliga fjärrkontroller. När Nintendo Switch sedan dök upp blev jag sugen på att återvända till Nintendo, traditionellt spelande verkade vara i fokus! Dessutom var jag ju givetvis tvungen att skaffa Zelda: Breath of the Wild och som det levererade. Av samma anledning, att få spela Zelda, skaffade jag en Gamecube 2006, men det Zelda levererade inte.

        Visst har även Switch rörelsekänsliga kontroller och pekskärm, men det ser jag faktiskt oftast inte som en nackdel. Tvärtom, det är vad jag gillar med Switch, att den är så mångsidig. Det går att spela hemma på tv:n eller bärbart på flyget, det går att spela med pekskärm, rörelsekänslighet eller vanliga spakar och knappar. Det går till och med att dela upp handkontrollen i två delar – och vips så har man två kontroller!

        I Super Mario Oddysey förordas det att man spelar med den vanliga kontrollern och sveper den åt olika håll för att utföra trick med Marios hatt. Detta är spelets största brist i mina ögon. Jag provade att spela på det rekommenderade sättet, men i och med att jag sitter en bit ifrån konsolen registrerar den mina knapptryckningar och framför allt mina rörelser dåligt. Jag valde därför att spela med Pro Controller, vilket jag föredrar i vilket fall som helst, det är en väldigt trevlig handkontroll. Problemet är bara att flera viktiga trick måste utföras genom att svepa kontrollern åt olika håll och då är det sällan Mario gör som jag vill. Precisionen i knapptryck är svåra att konkurrera med. Tyvärr förstör det här ganska mycket av spelupplevelsen, även om kontrollen givetvis är klanderfri i övrigt. Många rörelser kan utföras med både rörelser eller knapptryck så jag förstår inte varför det inte gäller alla rörelser, flera knappar används ju inte alls.

        Men samtidigt som rörelsekänsligheten är på väg att dra ner betyget så drar briljansen i Marios hatt upp det igen. Det är helt enkelt svinkul att kasta in hatten i en fiende och ta över kontrollen över den. Bland dessa fiender återfinns många klassiker som hammarkastande sköldpadda, fiskar, goombas (kan staplas och har bättre grepp på is!) och rusande amerikansk fotbollsspelare. Riktigt kul på sista banan där varje segment i rask takt måste tas igenom genom att styra någon av spelets fiender.

        Spelet går ut på att samla månar och har man samlat tillräckligt många kan man tanka in dem i sitt skepp och sätta fart mot nästa bana. Här hittar vi spelets näst största minus. Det hade varit mycket roligare om det som i till exempel Jak and Daxter eller Super Mario 64 krävdes ett visst antal samlargrejer för att ta sig vidare och var man hittar dem spelar ingen roll, här måste man som sagt hitta ett visst antal på varje enskild bana. Jag hade varit okej med detta om det vore så att man behövde typ 150 månar för att få åka till sista banan, men det finns inget sådant. Detta medför att det finns ingen anledning att återbesöka gamla banor för att samla, såvida man inte tänker samla alla månar för sakens skull. Det vore säkert kul, men det är inget jag kommer att göra nu, det får räcka med att jag har gjort det i Mario 64.

        För att vara ett 3D-plattformsspel är det ovanligt stort fokus på just plattformshoppande. Anledningen till att man inte ser det alltför mycket i 3D är för att precisionen är betydligt sämre jämfört med 2D. Detta blir främst uppenbart de gånger man behöver hoppa på fienders huvuden. Ofta brukar brister i precisionen kompenseras med ett dubbelhopp, men inte i Super Mario Odyssey, inte mer än att man kan kasta hatten åt sidan i luften och på så sätt korrigera sin position något. Inget av detta ser jag som något minus, tvärtom är det kul med klassiskt plattformande i 3D, men det tar lite tid att vänja sig vid. Stort plus för att i stort sett alla rörelser från Super Mario 64 lever kvar.

        Banorna är varierade och håller hög klass, även om vissa känns lite för linjära för min smak. Bosstriderna är riktigt roliga, även om de återigen till viss del förstörs av rörelsekontrollerna. Mest taggad var jag ju på stadsbanan, New Donk City, som var i fokus i trailern. Uppenbarligen kände sig utvecklarna på sig hur sugen jag var på banan då de retas om att man ska få besöka den både en och två gånger. Den första gången genom att hoppa in i en tavla på en annan bana som tar en till staden, men för långt bort från huvudön för att man ska kunna ta sig dit. Den andra gången är man på väg dit med skeppet, men den skjuts ner. När jag väl äntligen fick komma dit på riktigt levde den upp till förväntningarna, spelets roligaste bana. Fler stadsbanor till Mario, tack!

        För övrigt håller jag på att lära mig tyska just nu och valde därför att spela igenom spelet med tysk text, vilket fick mig att inse något intressant. I och med att min tyska fortfarande är usel fattade jag endast bråkdelar av dialogen, vilket gjorde att jag i timmar fastnade i en skogsdunge jag inte kunde ta mig ifrån. När jag senare med hjälp av Google Translate kunde uppfatta vad som sades kunde jag ta mig därifrån på en gång. Jag har alltid uppfattat det så att spel från 90-talet var svårare och lät spelaren upptäcka mer på egen hand utan att övertydligt förklara allt, vilket jag fortfarande anser till viss del är sant, men dels är det nog också så att i och med att min engelska var bristfällig på den tiden så förstod jag helt enkelt inte instruktionerna…
        <==========|

        Ett svar Senaste svaret Svara Citera 1
        • 1 / 1
        • Första inlägget
          Sista inlägget
        • Doom (2016)

          Mattias

          |==========>
          Source:
          https://www.mobygames.com/game/doom___
          <==========|

          Recensioner
        • Broken Sword 5: The Serpent's Curse (2013)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/broken-sword-5-the-serpents-curse
          <==========|

          Recensioner
        • Crazy Taxi (1999)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/crazy-taxi
          <==========|

          Recensioner
        • My Time at Portia (2019)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/my-time-at-portia
          <==========|

          Recensioner
        • SteamWorld Quest: Hand of Gilgamech (2019)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/steamworld-quest-hand-of-gilgamech
          <==========|

          Recensioner
        • Mario + Rabbids: Kingdom Battle (2017)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/switch/mario-rabbids-kingdom-battle
          <==========|

          Recensioner
        • Super Mario Odyssey (2017)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/super-mario-odyssey
          <==========|

          Recensioner
        • Mutant Year Zero: Road to Eden (2018)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/mutant-year-zero-road-to-eden
          <==========|

          Recensioner
        • Minesweeper Genius (2019)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/minesweeper-genius
          <==========|

          Recensioner
        • Jurassic World Evolution (2018)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/jurassic-world-evolution
          <==========|

          Recensioner
        • Up (2009)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/up
          <==========|

          Recensioner
        • Detroit: Become Human (2018)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/playstation-4/detroit-become-human
          <==========|

          Recensioner
        • South Park: The Fractured But Whole (2017)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/south-park-the-fractured-but-whole
          <==========|

          Recensioner
        • Super Stardust Ultra (2015)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/playstation-4/super-stardust-ultra
          <==========|

          Recensioner
        • Winter Stars (2011)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.metacritic.com/game/playstation-3/winter-stars
          <==========|

          Recensioner
        • Scribblenauts Showdown (2018)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/scribblenauts-showdown
          <==========|

          Recensioner
        • Far Cry 5 (2018)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/far-cry-5
          <==========|

          Recensioner
        • Minit (2018)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/minit
          <==========|

          Recensioner
        • BioShock 2 (2010)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/bioshock-2
          <==========|

          Recensioner
        • Word Sudoku (2014)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/word-sudoku-by-powgi
          <==========|

          Recensioner



        Senaste inläggen från UEX

        • |==========>
          Completed: 2022-08-29
          Format: Stadia
          Rating: 4

          Comment:
          Bra uppdatering av klassisk fps. Har inte klarat orginalet, men av det jag spelar kanske denna är mer aktionbetonad. Minns orginalet som lite mer mörk och kuslig.

          Bra kontroll och intressanta fiender. Gillade kanske mindre utforskningsdelarna med att leta utgångar och keycards samt kanske lite för bloated (läs moderna) spelmekaniker med level-ups för allt möjligt, items (som jag sällan använde) samt alt-funktioner för alla vapen. Kunde strömlinjeformat det mer. Också spelstorys verkar vara en lost art. Verkar vara skriven efter filosofin "tell don't show". Det mesta hade hört hemma i manualen på 90-talet. Överlag väger dock gameplayen upp det. Klarade det på svårighetsnivå "hurt me plenty" för att få lite mer utmaning

          Får se om jag ger mig på uppföljaren eller om jag är nöjd ett tag.
          <==========|

          • läs mer
        • |==========>
          Source:
          https://www.mobygames.com/game/doom___
          <==========|

          • läs mer
        • |==========>
          Format: PS4

          Comment:
          Under tonåren hittade jag peka-och-klicka-äventyrsgenren efter tips i speltidningen Super Play och blev omedelbart förälskad, så pass förälskad att jag i den senare tonåren bestämde mig för att göra ett eget (och blir än i dag imponerad av den fantasirikedomen jag hade då). Det urspårade Sam & Max Hit the Road samt framför allt Day of the Tentacle blev snabbt mina favoriter, inte minst tack vare den lysande humorn, även om jag i ärlighetens namn inte är säker på om jag klarade någon av dem. Hur mycket jag än tycker om genren så dras de med en del problem och det är en viss tröskel att påbörja ett, jag vet nämligen att de kommer att bli en stundtals frustrerande upplevelse, i synnerhet om spelet har några år på nacken. Jag är ganska dålig på dessa spel, men jag tror ändå att många kommer att känna igen sig i min beskrivning som följer.

          De äldre peka-och-klicka-spelen börjar alltid trevligt där man sugs in i upplevelsen och ständigt gör framsteg. Sedan blir allt bara värre, man får tillgång till fler och fler rum att utforska samt fyller fickorna med fler och fler prylar. Jag kommer att köra fast förr eller senare och desto senare i spelet jag kommer så kommer det att hända desto oftare, till slut efter varje litet framsteg. När jag sedan blir desperat går jag tillbaka till varje rum jag tidigare har besökt och interagerar med varenda liten detalj med varenda pryl med förhoppningen att jag ska springa på någon långsökt lösning som jag omöjligen kan ha tänkt på. Tidigare nämnda Sam & Max hade en del sådana lösningar vill jag minnas, just för att det var ganska urspårat så var även en del pussellösningar det också. Långsökta med andra ord.

          Ofta slutade det med att jag efter mycket om och men tog hjälp av en guide, men det var ungefär där jag tröttnade på spelen. Antingen visade det sig att lösningen var så pass enkel att jag blev besviken på mig själv och kunde inte njuta av upplevelsen längre, eller så hade jag antingen missat att en två pixlar bred pryl var klickbar eller så var lösningen så pass långsökt att det i princip var omöjligt att komma på. Även i de två sistnämnda fallen tröttnade jag på spelen eftersom de medförde att jag konstant såg guiden som en lätt utväg varje gång jag körde fast då jag alltid befarade långsökta lösningar, vilket tog bort allt det roliga från upplevelsen.

          Broken Sword 5 inhandlade jag fysiskt till PS4 för några veckor sedan och det har varit ett kärt återseende till genren. Visst har jag spelat igenom Telltales tre någorlunda moderna och småroliga episodbaserade Sam & Max-spel från 00-talet, men Broken Sword 5 toppar dessa med råge.

          Det är ett peka-och-klicka-äventyr med allt det bästa från 90-talets spel i genren moderniserat till en genomgående trevlig upplevelse. Visst körde jag fast även här i kortare stunder, men det är ju faktiskt något positivt att allt inte är strömlinjeformat, utan man får tänka till lite och ibland prova sig fram. Det som skiljer sig här från många gamla spel är att man oftast är begränsad till en eller två rum och vet då att lösningen finns alldeles i närheten av där man befinner sig.

          Därtill bjuds det på ett fåtal riktigt utmanande, minnesvärda och väldesignade pussel. Jag tvingades ta till det inbyggda ledtrådssystemet (mycket trevligt tillskott) vid ett tillfälle, men inte ens fyra av fem ledtrådar gav mig tillräckligt hjälp på traven. Den som har spelat spelet vet precis vilket pussel jag pratar om, jag lyckades lista ut de flesta ord på egen hand utan hjälp, men ett fåtal av dem var så pass extrema att jag inte ens förstod hur man skulle kunna komma fram till det (utan hjälp) ens efter att jag fått hela svaret i den femte och sista ledtråden och kunde titta på pusslet med nya, fräscha ögon. Jag är inte ens säker på att en promille av spelarna klarar av det utan hjälp. Jag gillade verkligen grundtanken med pusslet, att med hjälp av översatta glyfer skulle luska ut vad andra glyfer betydda, men vissa ord var bara för extremt svåra. Långsökta vågar jag nog påstå.

          Men jag är överlag jättenöjd med upplevelsen, grafiken är fantastiskt vacker, de europeiska miljöerna är väldigt gemytliga och jag hann bli småkär i fransyskan Nico, Georges charmiga följeslagare. Jag kan rekommendera spelet till samtliga som är sugna på ett peka-och-klicka-äventyr i klassisk stil med nödvändiga moderniseringar. Jag nådde eftertexterna i går kring midnatt och när ett spel lämnar ett bestående intryck efter sig vet man att man har spelat igenom någonting väldigt, väldigt bra.
          <==========|

          • läs mer
        • |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/broken-sword-5-the-serpents-curse
          <==========|

          • läs mer
        • |==========>
          Format: PS3
          Rating: 3

          Comment:
          För ett par år sedan var jag less på trögstartade moderna spel där man tvingades titta igenom filmsekvenser i två timmar (känns det som) följt av en två timmar lång astråkig tutorial som utgår ifrån att man aldrig har rört ett tv-spel i sitt liv och övertydligheten hänger kvar resten av spelet. Jag införskaffade då ett Dreamcast och det första spelet jag fastnade för var Crazy Taxi och än i dag är det det spel som jag värderar högst till maskinen tillsammans med Tony Hawk’s Pro Skater 2.

          Det var så befriande med ett spel som bara sätter igång direkt utan några som helst instruktioner. Nu är konceptet så pass enkelt att det inte behövs, men generellt var spelen så på den tiden. Var man osäker på något efter att ha börjat spela så fick man slå upp det i manualen. Fysiska manualer saknar jag förvisso inte, har hellre hjälpavsnitt direkt i spelet, men jag avskyr för mycket dialog och att konstant bli hållen i handen. Inte ens när jag var ett barn gillade jag att bli behandlad som ett, än mindre nu.

          Den som har spelat GTA 3, Vice City eller San Andreas vet vad det här handlar om, plocka upp kunder i din taxibil och kör dem till deras destination. That’s it. Skillnaden här är att det helt kretsar kring det, tempot är högre och spelet har den där härliga 90-talsarkadkänslan just eftersom det är ett arkadspel från början. Det finns ett par trick man måste lära sig för att nå de högre poängen, i synnerhet att kunna boosta, vilket jag faktiskt fortfarande inte lyckas göra konsekvent, det krävs en viss tajming. Lyckligtvis finns det några roliga bonusbanor där man kan träna in dessa trick (ja, icke-påtvingad tutorial vid sidan av som samtidigt är roliga att spela har jag inget emot).

          Versionen jag har upplevt den här gången är PS3-versionen emulerad genom PS Now streamat på en PS4. Detta är första gången jag provar PS Now och jag är mycket imponerad. Jag är kanske inte så känslig, men fördröjningar var inget jag tänkte på, vilket är ett gott betyg sett till spelets höga tempo. Ett bra test av vad tekniken går för helt klart, men i och med att det är ett gammalt spel gissar jag att det går fortare att ta emot all data. Vad jag däremot är lite besviken på är PS3-konverteringen i sig då soundtracket är utbytt. Kosta vad det kosta vill, de borde ha löst licenserna till Offspring-låtarna. Jag tyckte att de till en början var tjatiga, men efter några omgångar till blir det svårt att tänka sig Crazy Taxi utan Offspring och mycket riktigt ger de nya låtarna inte alls samma känsla, även om det egentligen inte är något större fel på dem. Dessutom heter restaurangerna inte längre Pizza Hut eller KFC, de har i stället generiska namn.

          Det finns två banor med det huvudsakliga upplägget och där är den som kallas “Arcade Mode” överlägsen. Märkligt nog mycket tack vare att den är väldigt linjär. Det finns till och med en bonusbana där man ska rejsa igenom hela banan på tid, vilket är ganska talande för hur linjär den är. Till en början störde jag mig lite på det, att den var avlång i stället för bred där man hade kunnat åka kors och tvärs, men efter att ha provat den andra banan, Original Mode, så förstår jag varför. Problemet är att det enda man har som hjälpmedel när man ska navigera sig fram är en stor pil, ingen karta eller liknande, och i Original Mode händer det ofta att pilen är vilseledande, att man leds in i återvändsgränder om man följer den. Banan är sämre designad rent i allmänhet, det finns en tunnelbana man kan råka hamna i och gör man det hamnar man förmodligen längre ifrån sin destination än när man startade när man väl har hittat ut.

          Jag hade i övrigt gärna sett mer variation på destinationerna. Det tråkiga är att samma personer alltid vill åka till samma ställe och de står dessutom också alltid på samma ställen, vilket gör att ens rutter oftast blir väldigt lika varandra. Man börjar ofta med att plocka upp den som står närmast och detsamma när man har nått den personens slutdestination och så fortsätter det. Åtminstone som tillval hade jag velat ha slumpade destinationer och taxikunder.

          Problemen till trots, jag älskar Crazy Taxi, det är ren spelglädje, men avsaknandet av originalsoundtracket förhindrar det från att nå ett högre betyg. Det är underbart kul att kryssa sig fram bland bilar i hög fart och det är just därför jag värderar det här högre än uppföljaren. I tvåan så har en hoppknapp tillkommit, vilket tillför nya möjligheter, men det gör det alldeles för lätt att helt enkelt hoppa över mötande trafik i stället för att kryssa sig igenom den.
          <==========|

          • läs mer

        Nyheter

        Häng med Glen Powell i första trailern för The Running Man2025-07-01 23:35

        Vi har vetat ett tag att regissören Edgar Wright och skådespelaren Glen Powell samarbetar kring en nyinspelning av actionklassikern The Running Man, baserad på Stephen Kings berömda roman. Nu när premiären är mindre än halvåret bort, filmen släpps den 7 november, har vi fått en första titt på projektet. Och det ser ut att bli precis så kaotiskt, underhållande och skönt old school som actionfans förmodligen hoppats på.

        För den som inte känner till The Running Man utspelar sig historien i en nära framtid, där personer kallade Runners frivilligt kan delta i ett brutalt gameshow-liknande överlevnadsspel. Klarar de att hålla sig vid liv i 30 dagar medan de jagas av både yrkesmördare och i princip hela samhället, väntar en enorm prissumma.

        I originalfilmen från 1987 spelade Arnold Schwarzenegger huvudrollen. I den här versionen är det Glen Powell som tar över rollen som Ben Richards, mannen som tvingas springa för sitt liv medan Dan Killian, spelad av Josh Brolin, styr spektaklet som den hänsynslöse producenten.

        Kort sagt: det här är en film som kommer bjuda action enligt devisen "fullt ös, medvetslös" och lär säkerligen bli något värt att hålla utkik efter. Trailern och den officiella synopsis hittar du här nedan.

        "​In a near-future society, The Running Man is the top-rated show on television—a deadly competition where contestants, known as Runners, must survive 30 days while being hunted by professional assassins, with every move broadcast to a bloodthirsty public and each day bringing a greater cash reward. Desperate to save his sick daughter, working-class Ben Richards (Glen Powell) is convinced by the show's charming but ruthless producer, Dan Killian (Josh Brolin), to enter the game as a last resort. But Ben's defiance, instincts, and grit turn him into an unexpected fan favorite—and a threat to the entire system. As ratings skyrocket, so does the danger, and Ben must outwit not just the Hunters, but a nation addicted to watching him fall."

        <video>

        <bild></bild>


        Amazon storsatsar på nya fantasyserien The Fourth Wing2025-07-01 21:20

        Skam den som ger sig. Och efter Maktens ringar (som förvisso fortfarande pågår) och de nu nedlagda Wheel of Time, så har Amazon tagit sikte på en av de absolut hetaste fantasyserierna just nu - Rebecca Yarros "The Fourth Wing", första delen i trilogin Empyrean.

        Boken har redan tagit TikTok (yes, really) med storm och säljer som smör. Storyn följer Violet Sorrengail, som skickas till en slags militärskola där hon lär sig bli drakryttare. Enligt Deadline så är det Jac Schaeffer, skaparen bakom WandaVision och Agatha All Along, som sägs hålla i tyglarna. Och även om ingenting är spikat ännu så känns hennes eventuella inblandning som något positivt och lovande.

        Trilogin har redan tre böcker ute (The Fourth Wing, Iron Flame, Onyx Storm), och två till är på gång. Amazon siktar uppenbarligen på nästa stora hit inom fantasygenren- men som med alla storsatsningar finns där också rejäla risker.

        Är du bekant med The Fourth Wing?

        <bild></bild>


        Remedy erkänner: Firebreak har floppat och sålde inte som förväntat2025-07-01 20:21

        Inte den mest oväntade av nyheter kanske, men nu verkar det som att Remedy slutligen krupit till korset och erkänner att FBC Firebreak in sålt så mycket som de förväntat sig. Tidigare rapporter om att Remedys första co-op-shooter skulle ha uppnått en miljon spelare rimmade illa med de omkring 200 aktiva spelare som syntes (på Steam). Så även om nu många kanske har testat det gratis via Game Pass och Playstation Plus, så har det i varje fall inte resulterat i någon vidare försäljning.

        SteamDB och dess siffror brukar vara en god fingervisning om vart vinden blåser, och i fallet med Firebreak har det varit tydligt. Ett genomsnitt på under 200 samtidiga spelare per dag, med en topp på under 2 000 är helt enkelt inte good enough. En tydlig indikation på att spelet misslyckats fundamentalt med att engagera och intressera.

        Remedys kommunikationschef Thomas Puha konstaterade i en intervju att anledningarna till den bristfälliga försäljningen är att Control (som Firebreak delar universum med) helt enkelt inte är ett tillräckligt känt varumärke för att piska upp intresse. Men trots de inledande motgångarna så är man fast besluten att fortsätta supporta titeln framgent - med uppdateringar och förbättringar.

        I skrivande stund är det knappt 100 personer som spelar Firebreak på Steam, och detta alltså mindre än två veckor efter lanseringen. Så huruvida Remedy faktiskt kommer att fortsätta med sin konstgjorda andning för att hålla liv i något som ingen är intresserad av, återstår väl att se. Gissningsvis kommer Firebreak snarare att bli en av många parenteser som ingen kommer att minnas om tre månader.

        Hyste du några förhoppningar om Firebreak, eller var detta rätt väntat?

        <bild>FIrebreak är ungefär lika poppis som varm soppa på en stekhet sommardag.</bild>


        Rykte: Indiana Jones reboot på gång2025-07-01 19:55

        Efter den monumentala floppen som stavades Dial of Destiny så har tystnaden kring Indiana Jones och dennes framtid varit minst sagt påtaglig. I varje fall fram till nu. Det verkar nämligen som att Disney håller på att koka ihop planer på att reboota hela franchisen, men denna gång utan Harrison Ford.

        Istället blir det en ny skådespelare som får ansvaret att axla huvudrollen, antingen då i en ny version av Doctor Jones eller som en helt annan rollfigur. The DisInsider menar att Disney kan komma att presentera något i samband med D23-evenemanget nästa år, där en reboot skulle kunna officiellt avslöjas.

        Att franchisen får nytt liv är långt ifrån oväntat - efter alla år och filmer finns en massiv publik och nostalgifaktor att spela på. Samtidigt finns ett stort frågetecken kring vilken riktning de tar: ska det bli en direkt uppföljare med ny skådis, en spin-off med en kvinnlig huvudroll eller en helt ny tolkning? Frågetecknen är många men klart är att Disney inte kommer låta något så stort som Indiana Jones bara ligga och ruttna bort.

        Hur ser du på framtiden för Indiana Jones. Är en reboot något som tilltalar?

        <bild>Doctor Jones, Jones, calling Doctor Jones Doctor Jones, Doctor Jones, get up now</bild>


        Doldis kniper rollen som Bison i nya Street Fighter-filmen2025-07-01 19:50

        David Dastmalchian, som mest är känd för roller i bland annat Late Night with the Devil, The Suicide Squad och Murderbot, har enligt Deadline lyckats sno åt sig rollen som den legendariska ruskpricken M.Bison i kommande Street Fighter-rullen. Den i särklass största rollen han hittills fått äran att spela, även om produktionen har valt att inte kommentera uppgifterna officiellt.

        Rakt igenom så är rollbesättningen faktiskt rätt galen: Andrew Koji och Noah Centineo spelar Ryu och Ken, Jason Momoa är Blanka, Roman Reigns tar sig an Akuma, Orville Peck är Vega, Curtis "50 Cent" Jackson är Balrog, och Andrew Schulz snor rollen som Dan Hibiki. Flera rejält färgstarka val.

        Även Capcom själva är rätt djupt involverade - vilket ger en antydan om att filmen förhoppningsvis blir något mer genomtänkt än tidigare halvdana försök. Att just Dastmalchian spelar Bison kan mycket väl komma att resultera i lite oväntad briljans. Grabben har känsla och är lika delar otäck som komplex. Så nu hoppas vi att Sakurai lyckas balansera all galenskap med äkta kärlek för spelvärlden - så vi slipper ännu en kalkon.

        Ser du fram emot Street Fighter-filmen?

        <bild>Är David Dastmalchian nya M.Bison?</bild>


        F.d. Blizzard-chef: "Tufft att se Xbox förvirrat över vem man är och vad man borde vara"2025-07-01 15:49
        Mike Ybarra tycker Xbox ska satsa på spel
        FBC: Firebreak2025-07-01 14:00
        Kortlivad och konstig co-op. Remedys nya känns inte särskilt mycket Remedy alls.
        Världens bästa vapen – 16-delsfinaler2025-07-01 10:00
        Gyllene pistolen mot mammuttanken, Mästarsvärdet mot blå skalet och fåret mot Zappern. Vapenturneringen går vidare!
        Nästa Halo visas i oktober? "Det vill du inte missa"2025-07-01 07:53
        Halo Studios tar klivet till Unreal Engine 5.
        Gratis-uppdaterade Switch 1-spel till Switch 2: "Remasters i allt utom namnet"2025-07-01 06:07
        Det hävdar Digital Foundry.
         073-731 76 64   [email protected]