• Logga in
    • Sök
    • Kategorier
    • Senaste
    • Taggar
    • Populära

    Killzone (2004)

    Recensioner
    a-uex2-spel a-uex7-spel
    2
    3
    391
    Laddar fler inlägg
    • Äldst till nyaste
    • Nyaste till äldst
    • Flest röster
    Svara
    • Svara som ämne
    Logga in för att posta
    Det här ämnet har raderats. Endast användare med ämneshanterings-privilegier kan se det.
    • Jenkler
      Jenkler Senaste redigerad av Mikael

      |==========>
      Source: https://www.mobygames.com/game/ps2/killzone
      <==========|

      Jenkler IT AB - Er leverantör för e-handel, hemsidor och IT-support - 073-731 76 64

      Ett svar Senaste svaret Svara Citera 0
      • Michael
        Michael Senaste redigerad av Michael

        |==========>
        Rating: 3
        Format: PS2

        Comment:
        Recension skriven 2007-08-01.

        Jag har aldrig sett fram emot ett spel så mycket som med Killzone. Jag tittade på screenshots, såg alla trailers och läste igenom varenda förtitt både en och två gånger. Längtan var ibland så plågsam att jag hade svårt att sova. Äntligen skulle vi PS2-ägare få ett FPS värt namnet. Och det började bra. Det bästa introt som spelvärlden någonsin skådat spelades upp på skärmen och man kände bara "Wow!". Men den känslan kom dessvärre aldrig tillbaka.

        Jag är inte grafikkåt på något sätt, men här skapar det problem. Jag hade hellre sett att spelets grafik varit enkel och att det rullade på bra istället för som det är här, superavancerad grafik som inte hårdvaran klarar av vilket skapar både slowdowns och tusentals grafikbuggar.

        Det snackades på förhand om en Halo-dödare, men Guerrilla nöjde sig med att göra det bästa FPS:et till PS2. Det blev inte ens det. Det faller helt enkelt på att det är så överambitiöst. ALLT skulle verkligen vara med. Lång kampanj, fyra olika karaktärer med olika egenskaper, sanslös grafik, supersmarta fiender, en massa vapen och ett matigt onlineläge. Om de lagt ribban lite lägre hade det här verkligen kunnat bli något, om de skulle kunna lyckas med allt de siktade på hade de behövt utveckla spelet åtminstone i ett par år till.

        Trots att recensionen liknar en sågning så är det här ett bra spel. Jag älskar ändå spelets alla vapen och det är kul att skjuta de underbart designade fienderna. Man får nästan en tår i ögat när man spelar det för man ser verkligen att det kunde ha varit så mycket bättre. De största problemen beror på hårdvarubegränsningarna och det är inget Guerrilla behöver oroa sig för nästa gång. Om utvecklarna inte tar sig vatten över huvudet igen så kan Killzone 2 bli det Killzone 1 inte blev: Ett fantastiskt FPS. Men jag tänker inte gå i samma fälla igen och bygga upp några enorma föväntningar, Guerrilla har ju trots allt aldrig lyckats fullt ut tidigare.

        --

        Spela hellre Killzone 2 eller Resistance 2
        <==========|

        Ett svar Senaste svaret Svara Citera 0
        • Mikael
          Mikael Senaste redigerad av

          |==========>
          Format: PS2
          Rating: 4

          Comment:
          Ett riktigt bra spel med underbart into.
          <==========|

          Jenkler IT AB - Er leverantör för e-handel, hemsidor och IT-support - 073-731 76 64

          Ett svar Senaste svaret Svara Citera 0
          • 1 / 1
          • Första inlägget
            Sista inlägget
          • Doom (2016)

            Mattias

            |==========>
            Source:
            https://www.mobygames.com/game/doom___
            <==========|

            Recensioner
          • Broken Sword 5: The Serpent's Curse (2013)

            Jenkler

            |==========>
            Source: https://www.mobygames.com/game/broken-sword-5-the-serpents-curse
            <==========|

            Recensioner
          • Crazy Taxi (1999)

            Jenkler

            |==========>
            Source: https://www.mobygames.com/game/crazy-taxi
            <==========|

            Recensioner
          • My Time at Portia (2019)

            Jenkler

            |==========>
            Source: https://www.mobygames.com/game/my-time-at-portia
            <==========|

            Recensioner
          • SteamWorld Quest: Hand of Gilgamech (2019)

            Jenkler

            |==========>
            Source: https://www.mobygames.com/game/steamworld-quest-hand-of-gilgamech
            <==========|

            Recensioner
          • Mario + Rabbids: Kingdom Battle (2017)

            Jenkler

            |==========>
            Source: https://www.mobygames.com/game/switch/mario-rabbids-kingdom-battle
            <==========|

            Recensioner
          • Super Mario Odyssey (2017)

            Jenkler

            |==========>
            Source: https://www.mobygames.com/game/super-mario-odyssey
            <==========|

            Recensioner
          • Mutant Year Zero: Road to Eden (2018)

            Jenkler

            |==========>
            Source: https://www.mobygames.com/game/mutant-year-zero-road-to-eden
            <==========|

            Recensioner
          • Minesweeper Genius (2019)

            Jenkler

            |==========>
            Source: https://www.mobygames.com/game/minesweeper-genius
            <==========|

            Recensioner
          • Jurassic World Evolution (2018)

            Jenkler

            |==========>
            Source: https://www.mobygames.com/game/jurassic-world-evolution
            <==========|

            Recensioner
          • Up (2009)

            Jenkler

            |==========>
            Source: https://www.mobygames.com/game/up
            <==========|

            Recensioner
          • Detroit: Become Human (2018)

            Jenkler

            |==========>
            Source: https://www.mobygames.com/game/playstation-4/detroit-become-human
            <==========|

            Recensioner
          • South Park: The Fractured But Whole (2017)

            Jenkler

            |==========>
            Source: https://www.mobygames.com/game/south-park-the-fractured-but-whole
            <==========|

            Recensioner
          • Super Stardust Ultra (2015)

            Jenkler

            |==========>
            Source: https://www.mobygames.com/game/playstation-4/super-stardust-ultra
            <==========|

            Recensioner
          • Winter Stars (2011)

            Jenkler

            |==========>
            Source: https://www.metacritic.com/game/playstation-3/winter-stars
            <==========|

            Recensioner
          • Scribblenauts Showdown (2018)

            Jenkler

            |==========>
            Source: https://www.mobygames.com/game/scribblenauts-showdown
            <==========|

            Recensioner
          • Far Cry 5 (2018)

            Jenkler

            |==========>
            Source: https://www.mobygames.com/game/far-cry-5
            <==========|

            Recensioner
          • Minit (2018)

            Jenkler

            |==========>
            Source: https://www.mobygames.com/game/minit
            <==========|

            Recensioner
          • BioShock 2 (2010)

            Jenkler

            |==========>
            Source: https://www.mobygames.com/game/bioshock-2
            <==========|

            Recensioner
          • Word Sudoku (2014)

            Jenkler

            |==========>
            Source: https://www.mobygames.com/game/word-sudoku-by-powgi
            <==========|

            Recensioner



          Senaste inläggen från UEX

          • |==========>
            Completed: 2022-08-29
            Format: Stadia
            Rating: 4

            Comment:
            Bra uppdatering av klassisk fps. Har inte klarat orginalet, men av det jag spelar kanske denna är mer aktionbetonad. Minns orginalet som lite mer mörk och kuslig.

            Bra kontroll och intressanta fiender. Gillade kanske mindre utforskningsdelarna med att leta utgångar och keycards samt kanske lite för bloated (läs moderna) spelmekaniker med level-ups för allt möjligt, items (som jag sällan använde) samt alt-funktioner för alla vapen. Kunde strömlinjeformat det mer. Också spelstorys verkar vara en lost art. Verkar vara skriven efter filosofin "tell don't show". Det mesta hade hört hemma i manualen på 90-talet. Överlag väger dock gameplayen upp det. Klarade det på svårighetsnivå "hurt me plenty" för att få lite mer utmaning

            Får se om jag ger mig på uppföljaren eller om jag är nöjd ett tag.
            <==========|

            • läs mer
          • |==========>
            Source:
            https://www.mobygames.com/game/doom___
            <==========|

            • läs mer
          • |==========>
            Format: PS4

            Comment:
            Under tonåren hittade jag peka-och-klicka-äventyrsgenren efter tips i speltidningen Super Play och blev omedelbart förälskad, så pass förälskad att jag i den senare tonåren bestämde mig för att göra ett eget (och blir än i dag imponerad av den fantasirikedomen jag hade då). Det urspårade Sam & Max Hit the Road samt framför allt Day of the Tentacle blev snabbt mina favoriter, inte minst tack vare den lysande humorn, även om jag i ärlighetens namn inte är säker på om jag klarade någon av dem. Hur mycket jag än tycker om genren så dras de med en del problem och det är en viss tröskel att påbörja ett, jag vet nämligen att de kommer att bli en stundtals frustrerande upplevelse, i synnerhet om spelet har några år på nacken. Jag är ganska dålig på dessa spel, men jag tror ändå att många kommer att känna igen sig i min beskrivning som följer.

            De äldre peka-och-klicka-spelen börjar alltid trevligt där man sugs in i upplevelsen och ständigt gör framsteg. Sedan blir allt bara värre, man får tillgång till fler och fler rum att utforska samt fyller fickorna med fler och fler prylar. Jag kommer att köra fast förr eller senare och desto senare i spelet jag kommer så kommer det att hända desto oftare, till slut efter varje litet framsteg. När jag sedan blir desperat går jag tillbaka till varje rum jag tidigare har besökt och interagerar med varenda liten detalj med varenda pryl med förhoppningen att jag ska springa på någon långsökt lösning som jag omöjligen kan ha tänkt på. Tidigare nämnda Sam & Max hade en del sådana lösningar vill jag minnas, just för att det var ganska urspårat så var även en del pussellösningar det också. Långsökta med andra ord.

            Ofta slutade det med att jag efter mycket om och men tog hjälp av en guide, men det var ungefär där jag tröttnade på spelen. Antingen visade det sig att lösningen var så pass enkel att jag blev besviken på mig själv och kunde inte njuta av upplevelsen längre, eller så hade jag antingen missat att en två pixlar bred pryl var klickbar eller så var lösningen så pass långsökt att det i princip var omöjligt att komma på. Även i de två sistnämnda fallen tröttnade jag på spelen eftersom de medförde att jag konstant såg guiden som en lätt utväg varje gång jag körde fast då jag alltid befarade långsökta lösningar, vilket tog bort allt det roliga från upplevelsen.

            Broken Sword 5 inhandlade jag fysiskt till PS4 för några veckor sedan och det har varit ett kärt återseende till genren. Visst har jag spelat igenom Telltales tre någorlunda moderna och småroliga episodbaserade Sam & Max-spel från 00-talet, men Broken Sword 5 toppar dessa med råge.

            Det är ett peka-och-klicka-äventyr med allt det bästa från 90-talets spel i genren moderniserat till en genomgående trevlig upplevelse. Visst körde jag fast även här i kortare stunder, men det är ju faktiskt något positivt att allt inte är strömlinjeformat, utan man får tänka till lite och ibland prova sig fram. Det som skiljer sig här från många gamla spel är att man oftast är begränsad till en eller två rum och vet då att lösningen finns alldeles i närheten av där man befinner sig.

            Därtill bjuds det på ett fåtal riktigt utmanande, minnesvärda och väldesignade pussel. Jag tvingades ta till det inbyggda ledtrådssystemet (mycket trevligt tillskott) vid ett tillfälle, men inte ens fyra av fem ledtrådar gav mig tillräckligt hjälp på traven. Den som har spelat spelet vet precis vilket pussel jag pratar om, jag lyckades lista ut de flesta ord på egen hand utan hjälp, men ett fåtal av dem var så pass extrema att jag inte ens förstod hur man skulle kunna komma fram till det (utan hjälp) ens efter att jag fått hela svaret i den femte och sista ledtråden och kunde titta på pusslet med nya, fräscha ögon. Jag är inte ens säker på att en promille av spelarna klarar av det utan hjälp. Jag gillade verkligen grundtanken med pusslet, att med hjälp av översatta glyfer skulle luska ut vad andra glyfer betydda, men vissa ord var bara för extremt svåra. Långsökta vågar jag nog påstå.

            Men jag är överlag jättenöjd med upplevelsen, grafiken är fantastiskt vacker, de europeiska miljöerna är väldigt gemytliga och jag hann bli småkär i fransyskan Nico, Georges charmiga följeslagare. Jag kan rekommendera spelet till samtliga som är sugna på ett peka-och-klicka-äventyr i klassisk stil med nödvändiga moderniseringar. Jag nådde eftertexterna i går kring midnatt och när ett spel lämnar ett bestående intryck efter sig vet man att man har spelat igenom någonting väldigt, väldigt bra.
            <==========|

            • läs mer
          • |==========>
            Source: https://www.mobygames.com/game/broken-sword-5-the-serpents-curse
            <==========|

            • läs mer
          • |==========>
            Format: PS3
            Rating: 3

            Comment:
            För ett par år sedan var jag less på trögstartade moderna spel där man tvingades titta igenom filmsekvenser i två timmar (känns det som) följt av en två timmar lång astråkig tutorial som utgår ifrån att man aldrig har rört ett tv-spel i sitt liv och övertydligheten hänger kvar resten av spelet. Jag införskaffade då ett Dreamcast och det första spelet jag fastnade för var Crazy Taxi och än i dag är det det spel som jag värderar högst till maskinen tillsammans med Tony Hawk’s Pro Skater 2.

            Det var så befriande med ett spel som bara sätter igång direkt utan några som helst instruktioner. Nu är konceptet så pass enkelt att det inte behövs, men generellt var spelen så på den tiden. Var man osäker på något efter att ha börjat spela så fick man slå upp det i manualen. Fysiska manualer saknar jag förvisso inte, har hellre hjälpavsnitt direkt i spelet, men jag avskyr för mycket dialog och att konstant bli hållen i handen. Inte ens när jag var ett barn gillade jag att bli behandlad som ett, än mindre nu.

            Den som har spelat GTA 3, Vice City eller San Andreas vet vad det här handlar om, plocka upp kunder i din taxibil och kör dem till deras destination. That’s it. Skillnaden här är att det helt kretsar kring det, tempot är högre och spelet har den där härliga 90-talsarkadkänslan just eftersom det är ett arkadspel från början. Det finns ett par trick man måste lära sig för att nå de högre poängen, i synnerhet att kunna boosta, vilket jag faktiskt fortfarande inte lyckas göra konsekvent, det krävs en viss tajming. Lyckligtvis finns det några roliga bonusbanor där man kan träna in dessa trick (ja, icke-påtvingad tutorial vid sidan av som samtidigt är roliga att spela har jag inget emot).

            Versionen jag har upplevt den här gången är PS3-versionen emulerad genom PS Now streamat på en PS4. Detta är första gången jag provar PS Now och jag är mycket imponerad. Jag är kanske inte så känslig, men fördröjningar var inget jag tänkte på, vilket är ett gott betyg sett till spelets höga tempo. Ett bra test av vad tekniken går för helt klart, men i och med att det är ett gammalt spel gissar jag att det går fortare att ta emot all data. Vad jag däremot är lite besviken på är PS3-konverteringen i sig då soundtracket är utbytt. Kosta vad det kosta vill, de borde ha löst licenserna till Offspring-låtarna. Jag tyckte att de till en början var tjatiga, men efter några omgångar till blir det svårt att tänka sig Crazy Taxi utan Offspring och mycket riktigt ger de nya låtarna inte alls samma känsla, även om det egentligen inte är något större fel på dem. Dessutom heter restaurangerna inte längre Pizza Hut eller KFC, de har i stället generiska namn.

            Det finns två banor med det huvudsakliga upplägget och där är den som kallas “Arcade Mode” överlägsen. Märkligt nog mycket tack vare att den är väldigt linjär. Det finns till och med en bonusbana där man ska rejsa igenom hela banan på tid, vilket är ganska talande för hur linjär den är. Till en början störde jag mig lite på det, att den var avlång i stället för bred där man hade kunnat åka kors och tvärs, men efter att ha provat den andra banan, Original Mode, så förstår jag varför. Problemet är att det enda man har som hjälpmedel när man ska navigera sig fram är en stor pil, ingen karta eller liknande, och i Original Mode händer det ofta att pilen är vilseledande, att man leds in i återvändsgränder om man följer den. Banan är sämre designad rent i allmänhet, det finns en tunnelbana man kan råka hamna i och gör man det hamnar man förmodligen längre ifrån sin destination än när man startade när man väl har hittat ut.

            Jag hade i övrigt gärna sett mer variation på destinationerna. Det tråkiga är att samma personer alltid vill åka till samma ställe och de står dessutom också alltid på samma ställen, vilket gör att ens rutter oftast blir väldigt lika varandra. Man börjar ofta med att plocka upp den som står närmast och detsamma när man har nått den personens slutdestination och så fortsätter det. Åtminstone som tillval hade jag velat ha slumpade destinationer och taxikunder.

            Problemen till trots, jag älskar Crazy Taxi, det är ren spelglädje, men avsaknandet av originalsoundtracket förhindrar det från att nå ett högre betyg. Det är underbart kul att kryssa sig fram bland bilar i hög fart och det är just därför jag värderar det här högre än uppföljaren. I tvåan så har en hoppknapp tillkommit, vilket tillför nya möjligheter, men det gör det alldeles för lätt att helt enkelt hoppa över mötande trafik i stället för att kryssa sig igenom den.
            <==========|

            • läs mer

          Nyheter

          Kevin Durant kommer att trejdas till Houston Rockets efter en besvikelse i Phoenix2025-06-23 12:27

          Timmar innan Oklahoma City Thunder slog Indiana Pacers i NBA-finalen meddelade NBA-reportrar att en blockbuster-affär mellan Phoenix Suns och Houston Rockets involverade Kevin Durant. Rockets byter sin stjärna, Kevin Durant, i utbyte mot två spelare, Jalen Green, Dillon Brooks och sex framtida val.

          Durant, 36 år gammal, har vunnit NBA-mästerskapet två gånger, 2017 och 2018 med Golden State Warriors, och vid båda tillfällena utsetts till MVP i finalen. Durant, en veteran från de senaste mästarna Oklahoma City Thunder, även när de var kända som Seattle SuperSonics när Durant gjorde sin debut 2007, har också spelat för Brooklyn Nets innan han gick med i Phoenix Suns 2023.

          Redan innan Suns misslyckades med att kvalificera sig för slutspelet cirkulerade rykten om en övergång, eftersom Durant aldrig hade någon större framgång under de två och ett halvt år han tillbringade i slutspelet. På söndagen säger flera källor, inklusive ESPN, att Durant kommer att flytta till Rockets. Durant har fortfarande ett års kontrakt kvar för ungefär 50 miljoner dollar innan han blir en fri agent 2026.

          <bild></bild>


          The Boys: Säsong 5 tycks vara färdiginspelad2025-06-23 12:09

          Det verkar som att inspelningen av den femte och sista säsongen av The Boys nu är avslutad. Även om det inte kommit någon officiell bekräftelse från Prime Video eller den vanligtvis frispråkige showrunnern Eric Kripke, cirkulerar det nu bilder från en så kallad Wrap Party som ska ha ägt rum den 21 juni 2025, med bilder där även skådespelaren Cameron Crovetti (som spelar Homelanders son Ryan i serien) syns.

          Ett tydligt exempel kommer från teammedlemmen Andrea Dana Eisen, som poserar på en bild tillsammans med Crovetti framför en monitor märkt med texten "The Boys: Season 5 Wrap Party - June 21, 2025".
          <social>https://www.instagram.com/p/DLNWuFlAW80/?hl=en-gb</social>

          Vi inväntar fortfarande ett formellt uttalande, men mycket tyder på att uppgifterna stämmer, något som dessutom ligger i linje med planerna att den sista säsongen ska ha premiär under 2026.

          <bild>Snart är det dags att stänga butiken.</bild>


          Death Stranding 2: On the Beach2025-06-23 12:00
          Striderna förändrar Death Stranding 2 medan Kojima är i högform – på gott och ont.
          Jude Bellingham klagar på fotbollsplanerna i USA: "Det är tufft för knäna"2025-06-23 11:48

          Jude Bellingham, upphovsman till det första målet mot Pachuca i Real Madrids första seger i klubblags-VM i söndags, har en del klagomål på skicket på fotbollsplanerna i USA (eller åtminstone de där han har spelat, Bank of America Stadium i Charlotte, North Carolina, och Hard Rock Stadium i Miami).

          När han pratade med pressen efter matchen sa han att planerna "inte alls är bra". – Den håller upp bollen. Bollen studsar knappt. Det är tufft för knäna också", och tillägger att han hoppas att problemet är löst innan nästa års VM. "Det är viktigt att vi skyddar spelarna och ger fansen ett spektakel och bra matcher".

          <social>https://www.instagram.com/p/DLPLPoLtSxE/</social>

          Fotbollsplanens skick är ett annat bekymmer att lägga till på listan, även om det som oroar spelarna mest är värmen: för att matcherna ska kunna ses i Europa, där många av deras fans kommer ifrån, äger matcherna rum mycket tidigt på eftermiddagen, ibland till och med vid middagstid. vilket skulle vara otänkbart i inhemska tävlingar.

          Värmen på vissa platser kan nå 38ºC, och sommarstormar kan tvinga fram förseningar, som matchen mellan Benfica och Auckland City, med en halvtidspaus som varade i två och en halv timme... Fyra matcher i klubblags-VM har redan drabbats av stora förseningar på grund av vädret...

          Klubblags-VM avslutar gruppspelet. Här kan du se tiderna för alla matcher som ska spelas den här veckan och fram till åttondelsfinalen.

          <bild></bild>


          Carlos Alcaraz minskar avståndet med Jannik Sinner, när kan han återta världsettan?2025-06-23 11:23

          De bästa tennisspelarna i världen ser fram emot Wimbledon som börjar nästa vecka, den 30 juni. I söndags hade vi finaler i två ATP 500-turneringar, Queen's Club i London och Halle i Tyskland, vilket förändrade ATP:s topp 10. Även om Jannik Sinner fortfarande är världsetta, och kommer att fortsätta att vara det efter Wimbledon, har hans avstånd till Carlos Alcaraz minskat drastiskt under de senaste månaderna.

          På måndag har avståndet minskat med 900 poäng: Sinner förlorade 450 poäng efter sin förlust i andra omgången i Halle, och Alcaraz vinner 450 efter sin seger i London.

          Sinner, som leder med 4 820 poäng över Alcaraz innan italienarens tre månader långa avstängning, direkt efter Australian Open (då var spanjoren trea bakom Zverev), ligger nu 1 130 poäng över Alcaraz: Sinner har 10 430 poäng, Alcaraz har 9 300 poäng. Zverev ligger långt efter med 6 500 poäng. Om Alcaraz försvarar de flesta av sina poäng i Wimbledon, skulle Alcaraz chans att återta nummer 1 vara i US Open.

          Även om Sinner försvarar sin Grand Slam i USA så har italienaren en hel del poäng att försvara under hardcourt-säsongen under sensommaren och hösten, medan Alcaraz har mycket att vinna i de turneringarna efter US Open.

          <bild></bild>


          Intergalactic: The Heretic Prophet innehåller RPG-element2025-06-23 11:10

          Naughty Dogs kommande scifi-epos är under utveckling, speltestas för full rulle och saknar ännu ett premiärdatum. Neill Druckmann har däremot sagt följande i en intervju:

          I will say we are playing it at the office and it's incredible. It's really good. I'm so excited to finally put gameplay out into the world and show people about it, because we just showed you the very, very, very tip on the iceberg. The game goes pretty deep beyond that.


          Vi har inte fått se särskilt mycket av spelet hittills - förutom en visuell profilering som drar inspiration från både Akira och Cowboy Bebop, en handfull karaktärer med flera kända ansikten, samt att spelet uttalat tar upp teman såsom "what happens when you put your faith in different institutions" - där någon form av religion kommer utgöra ett inslag i berättelsen.

          Vad som däremot utlovades redan i mars var en hint om något djupare - där det även konstaterats att titeln kommer innehålla det mest sofistikerade spelsystemet från Naughty Dog hittills. Via en Linkedin-profil för spelets Associate Technical Designer framgår av utvecklarens resumé att "RPG Progression Systems" blir en del av upplevelsen.

          <bild></bild>

          Action-RPG? Soulslike? Vad tror ni att det rör sig om för typ av spel och hur ser dina förhoppningar ut?

          <bild></bild>
          <bild></bild>


          GOG uppmuntrar till donationer när du köper spel2025-06-23 09:48
          "Istället för att höja priserna."
          "Battlefield 6"-klipp från kampanjen läcker2025-06-23 07:52
          Ska ta oss till bland annat USA.
          Såja! 20 minuter från vampyrrollspelet Blood of the Dawnwalker2025-06-23 05:46
          Från tunga Witcher 3-namn.
          Final Fantasy XVI-regissören vill släppa spelet på Switch 22025-06-22 14:49
          Mer bärbara Final Fantasy.
           073-731 76 64   [email protected]