• Logga in
    • Sök
    • Kategorier
    • Senaste
    • Taggar
    • Populära

    Life Is Strange: Before The Storm (2018)

    Recensioner
    a-uex2-spel
    1
    2
    198
    Laddar fler inlägg
    • Äldst till nyaste
    • Nyaste till äldst
    • Flest röster
    Svara
    • Svara som ämne
    Logga in för att posta
    Det här ämnet har raderats. Endast användare med ämneshanterings-privilegier kan se det.
    • Jenkler
      Jenkler Senaste redigerad av

      |==========>
      Source: https://www.mobygames.com/game/life-is-strange-before-the-storm
      <==========|

      Jenkler IT AB - Er leverantör för e-handel, hemsidor och IT-support - 073-731 76 64

      Ett svar Senaste svaret Svara Citera 0
      • Mikael
        Mikael Senaste redigerad av

        |==========>
        Format: PS4
        Rating: 3
        Completed: 2019-01-03

        Comment:
        Denna utspelar sig före ettan så man får lite bakgrundshistoria av karaktärerna. Tycker dock ettan var bättre men även denna var rätt bra. Dock så saknades det något. Ser fram emot att köra tvåan senare.
        <==========|

        Jenkler IT AB - Er leverantör för e-handel, hemsidor och IT-support - 073-731 76 64

        Ett svar Senaste svaret Svara Citera 0
        • 1 / 1
        • Första inlägget
          Sista inlägget
        • Doom (2016)

          Mattias

          |==========>
          Source:
          https://www.mobygames.com/game/doom___
          <==========|

          Recensioner
        • Broken Sword 5: The Serpent's Curse (2013)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/broken-sword-5-the-serpents-curse
          <==========|

          Recensioner
        • Crazy Taxi (1999)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/crazy-taxi
          <==========|

          Recensioner
        • My Time at Portia (2019)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/my-time-at-portia
          <==========|

          Recensioner
        • SteamWorld Quest: Hand of Gilgamech (2019)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/steamworld-quest-hand-of-gilgamech
          <==========|

          Recensioner
        • Mario + Rabbids: Kingdom Battle (2017)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/switch/mario-rabbids-kingdom-battle
          <==========|

          Recensioner
        • Super Mario Odyssey (2017)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/super-mario-odyssey
          <==========|

          Recensioner
        • Mutant Year Zero: Road to Eden (2018)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/mutant-year-zero-road-to-eden
          <==========|

          Recensioner
        • Minesweeper Genius (2019)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/minesweeper-genius
          <==========|

          Recensioner
        • Jurassic World Evolution (2018)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/jurassic-world-evolution
          <==========|

          Recensioner
        • Up (2009)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/up
          <==========|

          Recensioner
        • Detroit: Become Human (2018)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/playstation-4/detroit-become-human
          <==========|

          Recensioner
        • South Park: The Fractured But Whole (2017)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/south-park-the-fractured-but-whole
          <==========|

          Recensioner
        • Super Stardust Ultra (2015)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/playstation-4/super-stardust-ultra
          <==========|

          Recensioner
        • Winter Stars (2011)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.metacritic.com/game/playstation-3/winter-stars
          <==========|

          Recensioner
        • Scribblenauts Showdown (2018)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/scribblenauts-showdown
          <==========|

          Recensioner
        • Far Cry 5 (2018)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/far-cry-5
          <==========|

          Recensioner
        • Minit (2018)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/minit
          <==========|

          Recensioner
        • BioShock 2 (2010)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/bioshock-2
          <==========|

          Recensioner
        • Word Sudoku (2014)

          Jenkler

          |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/word-sudoku-by-powgi
          <==========|

          Recensioner



        Senaste inläggen från UEX

        • |==========>
          Completed: 2022-08-29
          Format: Stadia
          Rating: 4

          Comment:
          Bra uppdatering av klassisk fps. Har inte klarat orginalet, men av det jag spelar kanske denna är mer aktionbetonad. Minns orginalet som lite mer mörk och kuslig.

          Bra kontroll och intressanta fiender. Gillade kanske mindre utforskningsdelarna med att leta utgångar och keycards samt kanske lite för bloated (läs moderna) spelmekaniker med level-ups för allt möjligt, items (som jag sällan använde) samt alt-funktioner för alla vapen. Kunde strömlinjeformat det mer. Också spelstorys verkar vara en lost art. Verkar vara skriven efter filosofin "tell don't show". Det mesta hade hört hemma i manualen på 90-talet. Överlag väger dock gameplayen upp det. Klarade det på svårighetsnivå "hurt me plenty" för att få lite mer utmaning

          Får se om jag ger mig på uppföljaren eller om jag är nöjd ett tag.
          <==========|

          • läs mer
        • |==========>
          Source:
          https://www.mobygames.com/game/doom___
          <==========|

          • läs mer
        • |==========>
          Format: PS4

          Comment:
          Under tonåren hittade jag peka-och-klicka-äventyrsgenren efter tips i speltidningen Super Play och blev omedelbart förälskad, så pass förälskad att jag i den senare tonåren bestämde mig för att göra ett eget (och blir än i dag imponerad av den fantasirikedomen jag hade då). Det urspårade Sam & Max Hit the Road samt framför allt Day of the Tentacle blev snabbt mina favoriter, inte minst tack vare den lysande humorn, även om jag i ärlighetens namn inte är säker på om jag klarade någon av dem. Hur mycket jag än tycker om genren så dras de med en del problem och det är en viss tröskel att påbörja ett, jag vet nämligen att de kommer att bli en stundtals frustrerande upplevelse, i synnerhet om spelet har några år på nacken. Jag är ganska dålig på dessa spel, men jag tror ändå att många kommer att känna igen sig i min beskrivning som följer.

          De äldre peka-och-klicka-spelen börjar alltid trevligt där man sugs in i upplevelsen och ständigt gör framsteg. Sedan blir allt bara värre, man får tillgång till fler och fler rum att utforska samt fyller fickorna med fler och fler prylar. Jag kommer att köra fast förr eller senare och desto senare i spelet jag kommer så kommer det att hända desto oftare, till slut efter varje litet framsteg. När jag sedan blir desperat går jag tillbaka till varje rum jag tidigare har besökt och interagerar med varenda liten detalj med varenda pryl med förhoppningen att jag ska springa på någon långsökt lösning som jag omöjligen kan ha tänkt på. Tidigare nämnda Sam & Max hade en del sådana lösningar vill jag minnas, just för att det var ganska urspårat så var även en del pussellösningar det också. Långsökta med andra ord.

          Ofta slutade det med att jag efter mycket om och men tog hjälp av en guide, men det var ungefär där jag tröttnade på spelen. Antingen visade det sig att lösningen var så pass enkel att jag blev besviken på mig själv och kunde inte njuta av upplevelsen längre, eller så hade jag antingen missat att en två pixlar bred pryl var klickbar eller så var lösningen så pass långsökt att det i princip var omöjligt att komma på. Även i de två sistnämnda fallen tröttnade jag på spelen eftersom de medförde att jag konstant såg guiden som en lätt utväg varje gång jag körde fast då jag alltid befarade långsökta lösningar, vilket tog bort allt det roliga från upplevelsen.

          Broken Sword 5 inhandlade jag fysiskt till PS4 för några veckor sedan och det har varit ett kärt återseende till genren. Visst har jag spelat igenom Telltales tre någorlunda moderna och småroliga episodbaserade Sam & Max-spel från 00-talet, men Broken Sword 5 toppar dessa med råge.

          Det är ett peka-och-klicka-äventyr med allt det bästa från 90-talets spel i genren moderniserat till en genomgående trevlig upplevelse. Visst körde jag fast även här i kortare stunder, men det är ju faktiskt något positivt att allt inte är strömlinjeformat, utan man får tänka till lite och ibland prova sig fram. Det som skiljer sig här från många gamla spel är att man oftast är begränsad till en eller två rum och vet då att lösningen finns alldeles i närheten av där man befinner sig.

          Därtill bjuds det på ett fåtal riktigt utmanande, minnesvärda och väldesignade pussel. Jag tvingades ta till det inbyggda ledtrådssystemet (mycket trevligt tillskott) vid ett tillfälle, men inte ens fyra av fem ledtrådar gav mig tillräckligt hjälp på traven. Den som har spelat spelet vet precis vilket pussel jag pratar om, jag lyckades lista ut de flesta ord på egen hand utan hjälp, men ett fåtal av dem var så pass extrema att jag inte ens förstod hur man skulle kunna komma fram till det (utan hjälp) ens efter att jag fått hela svaret i den femte och sista ledtråden och kunde titta på pusslet med nya, fräscha ögon. Jag är inte ens säker på att en promille av spelarna klarar av det utan hjälp. Jag gillade verkligen grundtanken med pusslet, att med hjälp av översatta glyfer skulle luska ut vad andra glyfer betydda, men vissa ord var bara för extremt svåra. Långsökta vågar jag nog påstå.

          Men jag är överlag jättenöjd med upplevelsen, grafiken är fantastiskt vacker, de europeiska miljöerna är väldigt gemytliga och jag hann bli småkär i fransyskan Nico, Georges charmiga följeslagare. Jag kan rekommendera spelet till samtliga som är sugna på ett peka-och-klicka-äventyr i klassisk stil med nödvändiga moderniseringar. Jag nådde eftertexterna i går kring midnatt och när ett spel lämnar ett bestående intryck efter sig vet man att man har spelat igenom någonting väldigt, väldigt bra.
          <==========|

          • läs mer
        • |==========>
          Source: https://www.mobygames.com/game/broken-sword-5-the-serpents-curse
          <==========|

          • läs mer
        • |==========>
          Format: PS3
          Rating: 3

          Comment:
          För ett par år sedan var jag less på trögstartade moderna spel där man tvingades titta igenom filmsekvenser i två timmar (känns det som) följt av en två timmar lång astråkig tutorial som utgår ifrån att man aldrig har rört ett tv-spel i sitt liv och övertydligheten hänger kvar resten av spelet. Jag införskaffade då ett Dreamcast och det första spelet jag fastnade för var Crazy Taxi och än i dag är det det spel som jag värderar högst till maskinen tillsammans med Tony Hawk’s Pro Skater 2.

          Det var så befriande med ett spel som bara sätter igång direkt utan några som helst instruktioner. Nu är konceptet så pass enkelt att det inte behövs, men generellt var spelen så på den tiden. Var man osäker på något efter att ha börjat spela så fick man slå upp det i manualen. Fysiska manualer saknar jag förvisso inte, har hellre hjälpavsnitt direkt i spelet, men jag avskyr för mycket dialog och att konstant bli hållen i handen. Inte ens när jag var ett barn gillade jag att bli behandlad som ett, än mindre nu.

          Den som har spelat GTA 3, Vice City eller San Andreas vet vad det här handlar om, plocka upp kunder i din taxibil och kör dem till deras destination. That’s it. Skillnaden här är att det helt kretsar kring det, tempot är högre och spelet har den där härliga 90-talsarkadkänslan just eftersom det är ett arkadspel från början. Det finns ett par trick man måste lära sig för att nå de högre poängen, i synnerhet att kunna boosta, vilket jag faktiskt fortfarande inte lyckas göra konsekvent, det krävs en viss tajming. Lyckligtvis finns det några roliga bonusbanor där man kan träna in dessa trick (ja, icke-påtvingad tutorial vid sidan av som samtidigt är roliga att spela har jag inget emot).

          Versionen jag har upplevt den här gången är PS3-versionen emulerad genom PS Now streamat på en PS4. Detta är första gången jag provar PS Now och jag är mycket imponerad. Jag är kanske inte så känslig, men fördröjningar var inget jag tänkte på, vilket är ett gott betyg sett till spelets höga tempo. Ett bra test av vad tekniken går för helt klart, men i och med att det är ett gammalt spel gissar jag att det går fortare att ta emot all data. Vad jag däremot är lite besviken på är PS3-konverteringen i sig då soundtracket är utbytt. Kosta vad det kosta vill, de borde ha löst licenserna till Offspring-låtarna. Jag tyckte att de till en början var tjatiga, men efter några omgångar till blir det svårt att tänka sig Crazy Taxi utan Offspring och mycket riktigt ger de nya låtarna inte alls samma känsla, även om det egentligen inte är något större fel på dem. Dessutom heter restaurangerna inte längre Pizza Hut eller KFC, de har i stället generiska namn.

          Det finns två banor med det huvudsakliga upplägget och där är den som kallas “Arcade Mode” överlägsen. Märkligt nog mycket tack vare att den är väldigt linjär. Det finns till och med en bonusbana där man ska rejsa igenom hela banan på tid, vilket är ganska talande för hur linjär den är. Till en början störde jag mig lite på det, att den var avlång i stället för bred där man hade kunnat åka kors och tvärs, men efter att ha provat den andra banan, Original Mode, så förstår jag varför. Problemet är att det enda man har som hjälpmedel när man ska navigera sig fram är en stor pil, ingen karta eller liknande, och i Original Mode händer det ofta att pilen är vilseledande, att man leds in i återvändsgränder om man följer den. Banan är sämre designad rent i allmänhet, det finns en tunnelbana man kan råka hamna i och gör man det hamnar man förmodligen längre ifrån sin destination än när man startade när man väl har hittat ut.

          Jag hade i övrigt gärna sett mer variation på destinationerna. Det tråkiga är att samma personer alltid vill åka till samma ställe och de står dessutom också alltid på samma ställen, vilket gör att ens rutter oftast blir väldigt lika varandra. Man börjar ofta med att plocka upp den som står närmast och detsamma när man har nått den personens slutdestination och så fortsätter det. Åtminstone som tillval hade jag velat ha slumpade destinationer och taxikunder.

          Problemen till trots, jag älskar Crazy Taxi, det är ren spelglädje, men avsaknandet av originalsoundtracket förhindrar det från att nå ett högre betyg. Det är underbart kul att kryssa sig fram bland bilar i hög fart och det är just därför jag värderar det här högre än uppföljaren. I tvåan så har en hoppknapp tillkommit, vilket tillför nya möjligheter, men det gör det alldeles för lätt att helt enkelt hoppa över mötande trafik i stället för att kryssa sig igenom den.
          <==========|

          • läs mer

        Nyheter

        Robocop, Wuchang: Fallen Feathers, Grounded 2 och fem andra titlar på väg till Game Pass2025-07-16 04:00

        Vi visste redan att Grounded 2 och Wuchang: Fallen Feathers var på väg till Game Pass, och att de skulle läggas till dag ett under juli månad, men det är betydligt mer än så på väg till Microsofts prenumerationstjänst under de kommande två veckorna.

        Via Xbox Wire meddelas nu att följande åtta titlar snart läggs till i Game Pass (spel med * kommer inte till Game Pass Standard på premiären, spel med ** ingår redan med övriga abonnemang men kommer nu till Xbox Standard):


        • {Robocop: Rogue City} (Moln, Xbox Series S/X och PC) - 17 juli

        • {My Friendly Neighborhood} (Moln, Xbox och PC) - 17 juli*

        • {Back to the Dawn} (Moln, Xbox och PC) - 18 juli*

        • {Abiotic Factor} (Moln, Xbox Series S/X och PC) - 22 juli*

        • {Wheel World} (Moln, Xbox Series S/X och PC) - 23 juli*

        • {Wuchang: Fallen Feathers} (Moln, Xbox Series S/X och PC) - 24 juli*

        • {Grounded 2} (Game Preview) (Moln, Xbox Series S/X och PC) - 29 juli*

        • {Farming Simulator 25} (Moln, Xbox och PC) - 1 augusti



        Som vanligt finns det även andra perks, vilket du kan läsa mer om på Xbox Wire. Den här gången inkluderar dessa Exclusive Monthly Gift Bundle till {Asphalt Legends Unite} och Prodigy Supercharge Pack till {Apex Legends}.

        <bild>Vilket av dem tänker du börja med?</bild>

        Följande tre spel tas bort från tjänsten den 31 juli, men du har rabatt på dem via ditt abonnemang om du vill behålla något:


        • {Gigantic} (Moln, Xbox och PC)

        • {Kunitsu-Gami: Path of the Goddess} (Moln, Xbox och PC)

        • {Turnip Boy Robs a Bank} (Moln, Xbox och PC)


        Kolla in hur Donkey Kong Bananza såg ut till original-Switch jämfört med Switch 22025-07-16 03:24

        {Donkey Kong Bananza} har ända sedan utannonseringen varit ett Switch 2-spel, men utvecklingen startade faktiskt till original-Switch. Nu visar Nintendo för första gången hur spelet såg ut innan det bytte plattform, och skillnaden är tydlig.

        I en ny Ask the Developer på Nintendos hemsida har de lagt ut en bild som jämför samma scen i spelet till båda konsolerna. I Switch 2-versionen syns bland annat bättre texturer och ljus, fler objekt samt en betydligt mer levande miljö. Art director Daisuke Watanabe berättar:

        "We first looked into how we could upgrade what we'd originally built for Switch to take advantage of Switch 2. One of the most obvious improvements was that we could place far more objects in the environment than before. Being able to place more objects in the terrain didn't just enhance the game's visual richness. More importantly, it increased the amount of things players could destroy, which amplified the exhilaration of being able to demolish anything and everything."

        Den mer kraftfulla hårdvaran ledde alltså inte bara till snyggare grafik, utan även ett mer levande och interaktivt spel. Producenten Kenta Motokura säger att de började fundera på att flytta projektet till Switch 2 redan 2021. Det beslutet ledde till att Donkey Kong Bananza fyra år senare blev en av de första stora titlarna som utnyttjar den nya konsolens fulla kapacitet.

        Spelet släpps imorgon, den 17 juli, exklusivt till Switch 2.

        <bild></bild>


        Första bilden av nya Hagrid har släppts2025-07-15 21:39

        HBO har precis släppt ett första foto av Nick Frost som Rubeus Hagrid i deras nya Harry Potter-serie. Komplett med yviga lockar, rejält skägg, överrock i skogsgrönt och en förvånad men vänlig min som onekligen känns väldigt Hagrid. Ambitionerna är tydliga och efter att även ha sett det nya stjärnskottet Dominic McLaughlin i sin Harry Potter-mundering igår, så blir vi allt mer förväntansfulla. Förhoppningsvis släpps även fler bilder från den bredare ensemblen de kommande dagarna, i och med inspelningen precis har börjat.

        Vad tycker du om den nya Hagrid?

        <bild></bild>


        King rapporteras ersätta 200 utvecklare med AI2025-07-15 21:11

        Rykten cirkulerar nu om att King, Candy Crush-utvecklaren, internt genomgår en större omorganisation där AI ersätter riktiga utvecklare. Enligt källor påverkas ungefär 200 personer - främst inom level‑design-teamet - av Microsofts senaste utrensning bland personal, och i ett läckt meddelande framgår det att King satsar hårt på nya AI-verktyg för att automatisera skapandet av spelutveckling.

        Det sägs att detta är ett led i Microsofts bredare strategi för att skära kostnader, bli mer agila och fokusera fler mänskliga resurser på marknadsföring snarare än utveckling. AI-verktygen ämnar att snabba på produktionstiden och dra ner på de så kallade "mänskliga flaskhalsarna".

        Logiskt ur affärssynpunkt må hända, men det innebär också en ökad klyfta mellan mänsklig expertis och automatisering, vilket långt ifrån alla uppskattar. Varken King eller Microsoft har än så länge bekräftat uppgifterna så ta det hela med en nypa salt. Men givet vad Microsoft och högsta hönset Satya Nadella tidigare sagt så känns det inte helt osannolikt.

        <bild></bild>


        Jurassic World: Rebirth släpps digitalt redan i augusti2025-07-15 20:25

        Den senaste rullen i Universals succéfranchise har snabbt blivit en global kassako med över 530 miljoner dollar i intäkter och man tar redan sikte på den digitala marknaden. För enligt information planerar man att släppa Jurassic World: Rebirth redan den 5:e augusti, med utrullning på streaming lite senare under hösten. Kort och gott, det är bara att tacka och ta emot för alla som är sugna på lite dinosaurie-action i sommarhettan.

        Gällande en uppföljare så är det oklart huruvida Gareth Edwards kommer att vara involverad igen. I ett samtal med Screenrant så hade han följande kommentar:

        "Maybe there's something in there. But no, we tried to make this movie like a single standalone. When I look back on sequels, trilogies that I love, what they all have in common is that the first movie was on its own, and then it became a high-class problem of how do we now make the others? I've genuinely never talked about it with anybody. Not a single conversation with David Koepp or Frank Marshall or Universal about a sequel. I think everyone's like (knocks on wood), all they want is for people to really like this movie and make the best film we can, and that's it. And then it's in the lap of the gods, everything else, really."

        För att det blir fler filmer i franchisen är vi nog alla rätt ense om. Att Universal på något vis inte skulle fortsätta att mjölka dinosaurierna känns otänkbart och vem vet, kanske blir vi serverade med en genuint bra dino-uppföljare en vacker dag. Vem vet.

        Vad tyckte du om Rebirth och planerar du att införskaffa dig den digitalt?

        <bild></bild>


        Nytt Nintendo Direct senare i juli, enligt uppgift2025-07-15 14:02
        Metroid Prime 4-datum? Snälla!?
        Donkey Kong-film kan vara på gång – visar registrering2025-07-15 12:05
        "Oh, banana!"
        FC 26 får Zlatan som omslagspojke2025-07-15 08:02
        Första trailern kommer i morgon.
        Världens bästa vapen – Final2025-07-15 05:55
        Guldduellen står mellan två klingor, medan bronsmatchen är en tung Valve-kamp.
        Spela dig gul och blå – Steam har rea på svenska spel!2025-07-14 14:04
        Vi listar några köptips.
         073-731 76 64   [email protected]